15 Reacties
5 jaar geleden
Volgens mij als je zwanger bent is de sauna niet goed voor je ongeboren baby.
5 jaar geleden
Ik was op 9w op weekend in een huisje waar een sauna was en heb het gewoon niet gedaan om zeker te zijn. 🤷♀️
5 jaar geleden
Vraag het even aan je verloskundige zij weet het het beste. Volgens mij mag het namelijk niet in de sauna, alleen als je elke week gaat en je lichaam er aan gewend is .
5 jaar geleden
ik ga dit weekend na huisje met sauna heb verloskundige gebeld en die heb me toestemming gegeven ! ik ben zelf 15 weken dus, bel je verloskundige en vraag t na het is namelijk heel persoonlijk !
5 jaar geleden
Ik was 10 weken en had toen een sauna afspraak. Zodra ik merkte dat ik ging opwarmen ging ik de sauna uit terwijl ik een behoorlijke diehard ben..... Voor mijn zwangerschap bezocht ik de sauna om de maand (6 x per jaar). Hoe heter hoe beter. Maar het was de laatste keer niet ontspannen.... Dat kwam omdat het het eerste trimester was en omdat ik het nieuws nog niet wilde delen met die saunavriendin. In het tweede en derde trimester is het veiliger. Je mag en kan best even relaxen en een warme sauna of een warm bad in. Maar bedenk ook; is het voor jou dan ook ontspannen? Is je lichaam voor jouw zwangerschap gewend aan de sauna (2 x per jaar gaan is niet vaak). Ben ook wel benieuwd wat de verloskundige zegt..... ga in ieder geval genieten van het weekendje weg!
5 jaar geleden
Als je het op google intypt krijg je vanuit allerlei sauna's etc ook advies.
Niet langer dan 10 min in een bad boven de 41 graden bijv.
Niet langer dan 10 minuten in de sauna en Infrarood sauna's helemaal niet.
5 jaar geleden
Ik volg het advies van de VK op en die luid: Je mag gewoon in een warm bad en in de sauna. Zelf zou zij een sauna van 100 graden niet doen maar het mag. Lekker genieten!
5 jaar geleden
Mijn gynaecoloog gaf aan dat het gewoon mag. Jacuzzi en sauna maakt geen verschil en de temperatuur ook niet. Er zit volgens haar ook geen maximum tijd aan, zo lang je je goed voelt kun je dat gewoon blijven doen. Net als voor de zwangerschap, luister vooral goed naar je lichaam. Moet er wel bij zeggen dat ik voor m'n zwangerschap bijna om de week naar de sauna ging, dus ook echt m'n lichaam en haar reacties ken.
5 jaar geleden
Nee het is niet gezond voor het kind. Ik las dat je kind dan aan het "braden" is.. Eigenlijk klinkt dat erg heftig. Gewoon een keertje overslaan is geen schande. Of doe eens wat anders. Maar sauna en Dergelijke wordt zeer afgeraden
5 jaar geleden
Nee het is niet gezond voor het kind. Ik las dat je kind dan aan het "brade ...
Dat is gewoonweg niet waar wat je zegt. Je maakt mensen onterecht bang. Je moet niet alles geloven wat op internet staat geklapt