Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Helaas, in een nachtmerrie beland. Heb een kleine meid van 2.5 jaar, stiefdochter van 13 jaar. En zwanger, nu 27 weken. .
Mijn man is niet meer gelukkig binnen een gezinsvorm. Hij wilt weg, hij wilt meer tijd voor zichzelf en partime vader zijn. Voelt geen band met de kinderen, de kinderen trekken alleen naar mij toe, en moeten niks van hem weten.
Ik vind er ook van alles van, maar de meningen van anderen heb ik geen energie voor. Ik wil het snel en goed regelen voor iedereen.
Nu hebben wij een koophuis, het idee is dat ik er blijf wonen met de kinderen en hij uit de hypotheek stapt. Zo krijg ik ook recht op extra toeslagen etc. En creëren we meer financiële ruimte zodat hij iets kan huren. Ik ben bang, dat de hypotheek alleen dragen mij niet lukt..en verkopen is geen optie. Ik kan nergens heen, en niet alleen particulier huren dat is te duur.
Mijn ouders zijn bereid te helpen, maar in hoeverre kan dat? Kunnen zij garant staan?
Uitkopen kan sowieso niet, dan wordt de hypotheek te hoog. Dit willen we beide ook niet, ook mijn man wilt dat ik hier kan blijven wonen, en neemt zijn verlies door deze beslissing.
Heeft iemand hier ervaring mee, tijdens een scheiding?