14 Reacties

één jaar geleden

Hoi meid. Heel toevallig heeft de dochter van een vriendin van mij dit ook. Zij zijn helemaal door de molen gegaan ook vanwege diezelfde reden die jij beschrijft hier boven. En wellicht is er bij Jesse niks aan de hand. Bij hun dochtertje is er wel een vorm van epilepsie vastgesteld, 1 die kleine kinderen dus kunnen krijgen/hebben. En waar ze ook wel weer overheen kunnen groeien. Maar ik zou dit wel even aankaarten bij de arts. En vragen om verder onderzoek. Zij moesten voor een MRI scan met haar en ook bloedonderzoek en degelijke. Heeft nu medicatie hiervoor om het wat onder controle te houden. Dit is wat ik er van weet en uit op maak. Ben geen arts. Liefs 🌺

één jaar geleden

Hoi meid. Heel toevallig heeft de dochter van een vriendin van mij dit ook. ...
Hoi hoi. Bedankt voor je berichtje, ja we hebben 11 mei een afspraak bij de kinderarts ivm met zijn koemelkallergie, maar wil dit dan ook even benoemen. Want ja, nu lachen we er steeds om, maar voor zelfde geld is het wel iets "ernstig" Want hij doet het altijd dat schokken, waaraan ik toch begon te twijfelen en het begon op te zoeken of het wel nornaal is. Had hun dochter ook andere symptomen? Of enkel alleen het schokken in haar slaap ?

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Hoi hoi. Bedankt voor je berichtje, ja we hebben 11 mei een afspraak bij d ...
Ja ook wel veel huilen. Ze merkten het steeds meer op en kunnen het nu natuurlijk ook een naam geven, benoemen. Zoals absence (het voor uit staren, even weg zijn). Ook tijdens de "aanvallen" had ze op haar tong gebeten, dus lag er ook bloed op haar matrasje. Dat soort dingen. Klinkt heel eng allemaal zo, maar misschien wel iets om even op te letten komende tijd.

één jaar geleden

Hmm ik herken dit zeker en dacht er niks van, tot ik de reacties hieronder zag.... ik ga het ook in de gaten houden hier.

één jaar geleden

Sorry als ik jullie hiermee bang maak. Misschien is er niks aan de hand he! Maar in de gaten houden is altijd goed. De arts zit om de hoek he! ;)

één jaar geleden

Ja ook wel veel huilen. Ze merkten het steeds meer op en kunnen het nu natu ...
Wij vinden ook wel eens bloed op zijn kussentje en vragen ons dan altijd af waar het vandaan komt. Ga het zeker komende tijd nog even in de gaten houden, of ik meer herken. Dankjewel !

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Wij vinden ook wel eens bloed op zijn kussentje en vragen ons dan altijd af ...
Succes en sterkte 🍀🌺 liefs!

één jaar geleden

Reactie op Marjolein66

Ai koortsstuipen zijn ook niet fijn idd ! Heel eng gezicht, gelukkig zelf nog niet mee gemaakt bij mijn eigen kinderen, maar vrienden wel.. Nou hij doet het bij elke slaapje, altijd.. gaat geen dag voorbij waarbij hij het niet doet.. en maakt ook niet uit waar hij slaapt, op de bank, auto, in je armen, hij schokt altijd een paar keer.. En dagje boekje heb ik al eens bijgehouden, omdat hij soms maar zo helemaal overstuur wakker werd/word snachts.. hij lijkt dan wel of niet wakker te zijn.. maar we krijgen op dat moment geen contact met hem. Hij ligt dan te huilen en te trappen met zijn beentje en armen. Helemaal overstuur.. en ik dacht daarin ook aan prikkels.. maar maakt niet uit of hii nu drukke dag heeft gehad of dat we gewoon hele dag thuis zijn geweest. Beide keren had hij het.. Ik weet het ook niet, 🤷‍♀️ 11 mei moet hij naar de kinderarts voor zijn allergie, dan meld ik dit ook even, en dan maar kijken wat hun er mee doen..

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Ai koortsstuipen zijn ook niet fijn idd ! Heel eng gezicht, gelukkig zelf ...
Joh wat vervelend zeg. Goed dat je dit met je kinderarts zal gaan bespreken. Ik moest hier nog aan denken maar heb verder ook geen ervaring of advies voor je: https://www.oudersvannu.nl/kind/ontwikkeling/nachtangsten-night-terrors/ Succes!! 🍀

één jaar geleden

Reactie op happy24

Joh wat vervelend zeg. Goed dat je dit met je kinderarts zal gaan bespreken ...
Dat had ik ook voorbij zien komen idd.. dat zou misschien het gene wat snachts wel eens gebeurt kunnen verklaren.. Maar dat schokken blijft, geen idee. We gaan er van uit dat het gewoon niks bijzonder is. Houden het voorlopig in de gaten en gaan het melden uiteraard

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Dat had ik ook voorbij zien komen idd.. dat zou misschien het gene wat snac ...
Kan het schokken niet zijn dat het lichaam ontspant? Dat heeft mijn man in ieder geval. Die heeft ook een paar spastische bewegingen, niet per se van z’n hele lichaam, soms wel en dan valt hij in slaap.

één jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Kan het schokken niet zijn dat het lichaam ontspant? Dat heeft mijn man in ...
Ja dat zou ook nog kunnen? Ik ga ook nog niet meteen uit van ergste. Misschien valt het allemaal wel mee.. dat hoop ik dan 😊

één jaar geleden

Hypnagoge schokken misschien inderdaad