6 Reacties
5 jaar geleden
Mijn tip is: pin je niet vast op een schommelstoel.
Het lijkt ideaal, lekker schommelen met je kindje. Maar het is ook wiebelig met gaan zitten en weer opstaan. En als je kindje ouder wordt heb je weer meer aan een wat stevigere stoel waar je ook nog samen op kan zitten als je lekker samen een boekje leest.
Als je kindje het wiegen echt nodig heeft kan je vaak ook rondjes lopen ofzo. Want als ze bijv teveel aan het schommelen wennen tijdens het in slaap vallen moet je dat uiteindelijk ook weer afleren...
De keren dat ik midden in de nacht met een slaperig hoofd probeerde heel voorzichtig op te staan uit mn schommelstoel om de baby terug in bed te leggen, maar dan door een onhandige beweging toch te wild bewoog en mm dochtertje per ongeluk weer wakker werd zijn niet op twee handen te tellen. Wij hebben na 6 mnd de schommelstoel dan ook de deur uit gedaan en een gewone uitgezocht...
Als jij wel handig genoeg bent en toch wil schommelen dan zou ik echt in winkels gaan kijken en er op gaan zitten, of een stoel jouw lichaam goed ondersteunt en of je er makkelijk in en uit komt hangt echt enorm van je lichaamsbouw af en dat zul je toch zelf moeten ervaren.
5 jaar geleden
Ik heb de schommelstoel van Jysk. Hij zit erg lekker, stevig en je hebt genoeg ruimte om lekker te zitten met een voedingskussen. De rugleuning is wel te laag om je hoofd te ondersteunen.
Hij is €250,- maar ik heb hem laatst voor €125,- gekocht in een aanbiedingsweek. Wellicht komt er nog zo’n week? Of via Marktplaats o.i.d. kopen kan natuurlijk ook.
https://jysk.nl/woonkamer/fauteuils/schommelstoel-nebel-licht-blauw?search_category=auto_suggestion&query=schommelstoel
5 jaar geleden
Ik heb de schommelstoel van Jysk gekocht, maar ben bang dat het toch niks voor mij is. De leuning is erg laag en de armleuningen ook. Ik ben bang dat ik toch iets anders ga zoeken.
De Poang stoel van IKEA zit heerlijk, die gebruikten we bij mijn zoontje. Maar voeden was ook niet fijn in deze stoel omdat er gaten zitten in de armleuning. Elk kussen moesten we telkens goed leggen.