6 Reacties

2 jaar geleden

Aah dat is schrikken ja. Wij hebben het met onze dochter gehad met thee. Je let altijd op, zet het nooit laag en toch op een onbewaakt ogenblik gebeurt het. Naar de spoedpost geweest want moest wel behandeld worden maar viel erg mee achteraf. Ze heeft wel een aantal dagen een gaasje met vette zalf erop gehad, en moest terug naar het ziekenhuis om dit er weer af te laten halen. Misschien toch nog even bellen morgenochtend, helemaal omdat er blaren te zien zijn.

2 jaar geleden

Ach, wat vervelend. Ik kan me er soms ook verschrikkelijk aan ergeren als anderen niet dezelfde zorgzaamheid in acht nemen als ikzelf. Zoals de traphekjes open laten of hete thee op een laag tafeltje zetten. Ik schijn zelf als kind ook ooit m’n handen flink gebrand te hebben aan een kachel, maar heb er gelukkig niks aan over gehouden en weet er niks meer van. Hopelijk voor je zoontje ook zo.

2 jaar geleden

Nog even gekeken net. Leken blaren te worden maar is nu alleen nog rood gelukkig. Wel opgelucht wat dat betreft. Hebben een dermatoloog in de kennisen kring, die zat aan tafel en sturen we morgen nog een foto en evt nog naar de huisarts. We dachten nu ook een bekende is er bij maar die kleintjes zijn zo ontzettend snel. We hadden zelf een gaskachel midden in de kamer vroeger. Ook vaak aan gebrand door wild spelen etc. Ook niets aan over gehouden gelukkig. Helaas blijkt de dokterswacht bellen in dit soort situaties bijna onmogelijk met lange wachttijden. We hebben nu 3x moeten bellen ivm vanavond en extreem hoge koorts. Elke keer een wachttijd van minstens 45 minuten. Blij met de contacten van vrienden en onze kennissen in dit geval. 😇

2 jaar geleden

Reactie op KGL

Aah dat is schrikken ja. Wij hebben het met onze dochter gehad met thee. Je ...
Thee is ook zo'n ding ja. Zo schrikken lijkt me dat ook.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zich vorige week verbrand aan de lasagne...😭 wat voelde ik me rot en schuldig. Hij had een flinke blaar aan de binnenkant van z'n ringvinger. De dokter heeft er toen naar gekeken en zei we gaan het niet verbinden want dan heeft hij er meer last van. En ook niets opsmeren, het hersteld vanzelf. Huid geneest heel snel. En dat was ook inderdaad zo, je ziet nog wel een korstje, maar verder helemaal goed genezen. Zat echt een gat in z'n vinger...🥺

2 jaar geleden

Oh jeetje, onze zoon heeft dit ook pas gehad. Tweedegraads met flinke blaren op beide handen. Zijn naar de ha geweest en die heeft ons zalf gegeven(iets met silver heet het). Vaseline hielp ook en sokjes over z’n handjes zodat de blaren beschermd waren en vanzelf open konden gaan. En voor de ergste pijn een zetpil. Dan zou het vanzelf moeten genezen 😊 was ook behoorlijk geschrokken. Je voelt je zo schuldig 🙈