14 Reacties

vor einem Jahr

Ons mannetje doet een dutje vanaf 12/12:30, en dan laten we hem max 1,5 uur slapen. Als hij langer slaapt zorgt dat bij ons voor onrustige avond/nacht. We beginnen zijn bedtijdritueel iets voor half 7 en hij wordt tussen 06:00 en 06:30 wakker. Maar eerder 6 dan half 7 🤭

vor einem Jahr

Hier ook wisselend meestal gaat hij Rond 19/19.30 naar bed en als ik werk moet hij eruit rond 6.15 als ik vroeg begin. En rond 7 uur als ik later begin. Ben ik vrij dan is het half 8. Smiddags slaapt hij op de opvang 1,5 uur en bij ons na een opvang dag 3 uur van 11 tot 14 meestal.

vor einem Jahr

Ons zoontje wordt komende zondag 2. Hij slaapt al een hele lange tijd smiddags max 1,5 uur, soms maar 1 uur; eerder was dit 2,5/3 uur maar we merkte toen dat hij snachts ging nachtbraken (nooit eerder gedaan), met t inkorten van zijn middagdutje gingen de nachten weer super en ook smorgens iets langer slapen. Hij gaat tussen 19.30/20.00 naar bed. Maar met dit mooie weer en in het weekend rent hij ook nog wel eens om 22u rond. In principe slaapt hij tot ongeveer 8u smorgens, soms 9.30/10 als hij laat (22/22.30) in bed ligt. Als we weten dat we savonds nog weg gaan, laten we hem smiddags iets langer slapen.

vor einem Jahr

Onze dochter slaapt ongeveer van 19:30 - 07:00/07:30 En dan van 11:00 - 13:00/13:30. ‘s Ochtends is ze altijd snel weer moe en zit vanaf 09:30 alweer te gapen.

vor einem Jahr

Reactie op Kiddie

Ons zoontje wordt komende zondag 2. Hij slaapt al een hele lange tijd smidd ...
Ooh gefeliciteerd al 🎉 onze word komende zaterdag 2 😁

vor einem Jahr

Reactie op EvitaL

Ooh gefeliciteerd al 🎉 onze word komende zaterdag 2 😁
Wat leuk! Dankjewel, jullie ook alvast! Van t weekend (groot) feest?

vor einem Jahr

Dochter slaapt gemiddeld van 21.00-07.00u. Overdag nog een middagdutje van ongeveer 11.30-13.00u. Soms iets eerder als ze erg moe is. Vandaag 2 geworden 🥳❤️

vor einem Jahr

Reactie op Kiddie

Wat leuk! Dankjewel, jullie ook alvast! Van t weekend (groot) feest?
Ja hoor ☺️ net al een weekendje centerparcs gehad voor zijn verjaardag maar met het feestje komen er natuurlijk nog cadeautjes aan ☺️

vor einem Jahr

Ik lees allemaal prachtige slaapschemas maar slapen jullie kindjes echt zo goed? Hier is het drama om te gaan slapen, valt enkel in slaap na lang drama en uiteindelijk bij mij in bed. Dan slaapt hij van ong half 9, 9u tot 6. Smiddags nog anderhalf uurtje. Maar dat gaan slapen is zoooo drama... ik hoop dat het.snel weer betert want ben ondertussen weer 32 weken zwanger 🙈 kan de rust zelf wel gebruiken.

vor einem Jahr

Reactie op Anoniempje9090

Ik lees allemaal prachtige slaapschemas maar slapen jullie kindjes echt zo ...
Nee gaat hier niet vanzelf. Maar we laten hem geen moment “uithuilen” Even jammeren in bed prima, maar zodra er echt gehuild word dan gaan we bij hem zitten. Zo zitten we in de avond minimaal een uur, vaak dus langer, naast zijn bedje. En soms wordt hij in de nacht wakker maar dan nemen we hem direct in bed. Maar in z’n bedje laten liggen terwijl hij duidelijk verdrietig is vind ik echt niks… wel lossen we alles in de slaapkamer op. Dus we gaan niet meer naar de woonkamer met hem ofso.. Het is echt even heel intensief… deze fase slapen ze waarschijnlijk allemaal moeilijk.. maar als ik dan na ga hoe veel er geleerd wordt, bizar! Ze gaan zo snel nu! Dus het is echt verklaarbaar en we blijven tegen elkaar zeggen “het is tijdelijk” 🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

vor einem Jahr

Pittig!!! Hopelijk snel wat meer rust in huis betreft het slapen! Hopelijk heb je wel wat aan je partner.. of misschien een fijne vriendin/familie die af en toe hem/haar naar bed kan brengen? Hier 22weken nu maar kan me voorstellen dat het echt heel pittig is deze fase en 32w ☹️❤️

vor einem Jahr

Valt hier wel mee hoor, door ons werkschema/samen willen eten en nog even qualitytime met de kids is het bij ons zo gegroeid dat de jongste bij ons op schoot beneden in slaap valt...lekker nog even knuffelen en in de loop van de avond leggen we haar over in bed. Bij de oudste ook zo gedaan en na z'n 2e verjaardag begonnen met afbouwen en oefenen met bedritueel zoals we ook 's middags al deden. Gister is ze 2 geworden... Zojuist samen met grote broer bedritueel gedaan, tandjes poetsen, samen gordijn dicht, boekje lezen, kus/knuf en bedje in. Vooralsnog accepteerde ze het net zoals 's middags en is het nu stil...🤞🏻 Voor mama en papa even wennen 🙊

vor einem Jahr

Wij zijn (volgens mij)(hopelijk!) net weer uit de 24 maanden slaapregressie. We kwamen van 20.30 in slaap vallen en 05.00 weer wakker...... dat was niet zo grappig. Nu zitten we al een ruime week weer in het normale ritme. 18.30 naar boven. Vaak ligt/zit ze dan nog even te kletsen tot 19.00 of 19.30 als ze een langer middagdutje had. Maar dan is ze wel tevreden, dus we laten haar dan lekker hummelen in bed. Nu is ze weer rond 06.30/07.00 wakker. Heel fijn! Middagdutje is bijna altijd 1,5 uur. Van 13.00 tot 14.30. Toevallig heeft ze hem gisermiddag geweigerd. Af en toe doet ze dat.

vor einem Jahr

Onze kleine meid valt ook alleen in slaap als we erbij zijn, meestal in onze armen/ op schoot en sinds ze haar nieuwe peuterbed heeft (nu zo’n 2 weken) wil ze soms ook in haar bedje liggen en zitten wij ernaast. We kunnen echt de kamer niet uit, ze heeft ons echt nodig. En we zijn meestal ook een uur bezig, we gaan 19.45 naar boven, bedritueel en ze slaapt rond 21 uur. Wordt meestal ‘s nachts ook nog wakker en dan nemen we haar bij ons in bed. Wij hebben het gewoon geaccepteerd zo, het zelfstandige slapen komt vanzelf wel, ze is nog zo klein en heeft ons gewoon nodig om tot rust te komen ❤️ ik ben nu ook 10 weken zwanger en ben ook wel heel benieuwd hoe we het straks gaan doen met baby erbij. Maar komt wel goed. Maar ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is als je 32 weken zwanger bent, ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat!