3 Reacties

één jaar geleden

Oh ze is trouwens 18 maanden, maar lekker op tijd met alles zowel mentaal als fysiek. Af en toe 3 woorden achter elkaar plakken lukt al, en springen ook.

één jaar geleden

Herkenbaar wel. Wat hier meestal helpt is echt ontprikkelen nog voor het bedritueel. Een bad of op mij liggend nog boekjes lezen beneden (fysiek contact ontprikkeld ook), massage. Of juist heel flink fysiek bezig zijn door met de bal te spelen samen. En daarna het bedritueel. Voor dat bedritueel neem ik echt de tijd. Ook nog een fles hoor erin. Maar na de fles zitten we tijdje samen in de schommelstoel voor ons uit te staren/dag doornemen/knuffelen. Dan pas in bed. Soms wel 10-15 min in de stoel. Ik heb echt nul speelgoed in zn kamer want merkte dat dat allemaal weer nieuwe prikkels/impulsen brengt. Kan natuurlijk ook gewoon slaapregressie zijn he rond 18 mnd!

één jaar geleden

Rond de 18 maanden zijn inderdaad een slaapregressie. Die kan over een paar weken ineens voorbij zijn. Dus misschien gewoon even afwachten? Wat ook kan is dat ze haar middagslaapje te laat eindigt. Wij maken onze dochter uiterlijk om 3 uur wakker smiddags, want anders valt ze savonds niet in slaap. En wat nog kan helpen is om samen de dag in detail door te nemen, dan help je haar daar al vast mee.