8 Reacties

2 jaar geleden

Als ze daarmee heel vrolijk is dan is het prima toch? Max is meestal tussen 6-7 wakker. Gaat dan rond 12.00 weer nr bed en slaapt dan vaak ongeveer 2 uur. Rond 20.00 gaan we dan weer nr boven en nr bed.

2 jaar geleden

Als ze het daarmee red tot de avond en gezellig is, prima toch 😊 Hier is het 's morgens standaard tussen 7-7.15u opstaan. Dan gaat ze er rond 11.00 in en slaapt meestal tot 13.30/14.00u. Later op bed gaat hier lastig omdat we om 14.30 weer de oudste uit school moeten halen, dus kunnen niet echt schuiven. Op vrije dagen is ze soms wat later wakker en dan schuiven we wel iets door. Bijvoorbeeld na de lunch van 12.30-15.00 slapen ofzo. 's Avonds gaat ze standaard tussen 20.30-21.00u slapen.

2 jaar geleden

Misschien in hele kleine stapjes elke dag wat later naar bed brengen ? Hier hielp het wel om tussen 10/11 lekker te wandelen zodat hij even kan uitrusten. Wij doen het nu ongeveer zo en dat gaat super! 6:45 wakker 12:15 tot ongeveer 14:30/15:00 slapen en dan om 18:45 naar bed

2 jaar geleden

Onze dochter vind het ook veel te lekker om sochtends te slapen haha En we kijken gewoon of ze smiddags behoefte heeft om te slapen. Soms dan is ze wel beetje moe en dan gaan we vaak een rondje lopen zodat ze even een powernapje doet en soms zitten er dagen bij dat ze toch nog een middagdut doet. maar zolang ze vrolijk zijn lekker laten doen, als het werkt werkt het😁

2 jaar geleden

Schema hier momenteel: - meestal wakker rond 6u. Laatste dagen hebben we soms geluk en is het 07u30 🥳🥳🥳 - opnieuw slapen rond 12u30. Slaapt dan vaak 2,5u - blijft daarna probleemloos wakker. Zelfs tot 21u als ik niet zelf het initiatief neem 🤯 Merken dat de nachten beter zijn en ochtenden wat later als we hem rond 19u30 slapen leggen, dus dat doen we bijna altijd. Uitjes of bezoek van andere kindjes eens uitzonderlijk daar gelaten. Wel een kind hier dat nooit echt veel slaap nodig gehad heeft. Die dutjes van 2,5u overdag nu zijn echt een zaligheid na al die gevechten om toch wat langer dan 30minuutjes te slapen overdag 😬

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Mijn zoontje doet maar 1 slaapje per dag en dan rond 10.30 / 11.00 uur. Het lukt vaak ook niet om hem langer wakker te houden want hij is echt moe.. ik bereik er ook helemaal niks mee want zijn humeur is dan ook verschrikkelijk 😅 en als ik ga wandelen met de wagen dan valt hij in de wagen in slaap. Hij slaapt 2,5 uur en red het dan wel voor de rest van de dag. Tot een uurtje of 17.00 uur… daarna is het een beetje zeuren. Mn moeder bracht hem laatst nog rond 16.30 uur naar bed voor 1 uurtje en ik heb vervolgens tot z’n avond slaap met een huilend kind gezeten ☹️ dus dat was ook niet de oplossing. Dus een herkenbaar iets en ik volg! Ben benieuwd 😜

2 jaar geleden

In het begin was mijn dochter ook moe smorgens, en was het lastiger wakker blijven. Hier moeten ze ook gewoon nog aan wennen. Wat ik heb gedaan is op het moment dat ik merk dat ze moe was met haar op de bank gaan liggen of zitten en even ontspannen. Even tv kijken of gewoon knuffelen etc. Dit een kwartier of half uurtje en dan was het goed. Daarna eten en dan naar bed toe. Dan was het rond 12 uur. Nu zijn we al een hele tijd op 1 slaapje maar heeft ze echt 0 moeite meer met wakker blijven. Ze gaat nu rond 12.15/12.30 naar bed voor een dutje van 2 a 2.5 uur en gaat savonds weer rond 19.00/19.30 naar bed toe. Ik heb dit trouwens toegepast omdat dit adviezen waren van slaapcoaches wat je kunt doen. Net zoals overgaan op geen dutje meer, adviseren ze jn de tijd dat het dutje plaats zou vinden om wat rustige activiteiten te doen of gewoon te ontspannen. Hier hielp het iniedergeval goed om de tijd te rekken, en het wennen aan wat langer wakker zijn.

2 jaar geleden

Wat is gek? Ik volg nog altijd gewoon m'n kindje😅 ik heb mezelf nooit aan die slaapschema's gehouden🙈 Hij word tussen 8 en 9.30 wakker. Gaat om 12.30 weer slapen en word dan meestal rond 15u wakker en gaat om 19-19.30 naar bed. Als ik hem eerder wakker moet maken (7u) ivm school van de andere kids, gaat hij sochtends nog even een slaapje doen van 1 uurtje rond 10u.