Onze dochter draagt een puckababy slaapzak en sinds een paar weken is ze heel erg aan het oefenen met de rits, sinds deze week krijgt ze hem zelf open. Nu is het de bedoeling dat ze binnen een maand over gaat naar een peuterbed met dus een dekbed. Haar nieuwe kamer is nog niet klaar en we moeten ook nog een matras bestellen voor het peuterbed, dus we kunnen niet nu al over. Zouden jullie dan nu in het ledikant nog een deken/ laken gebruiken of de rits van de slaapzak vastzetten met een veiligheidsspeld?
Alleen een pyjamma aan?
Weet niet hoe warm het bij jullie is, maar mijn zoon slaapt in short pyjamma zonder deken. En dat is warm genoeg voor hem nu op dit moment.
Achterstevoren doen wij hier ook!
Moet je alleen wel even kijken of er in de slaapzak niet aan de binnenkant nog ergens een rits zit om hem aan een ander deel van de slaapzak vast te ritsen; in onze Puckababy -zomer zit de rits om hem vast te maken aan het winterdeel. Dat ritsje moet je dan wel even helemaal beneden doen, dan heeft ze er geen last van.
Ik doe het lipje van de rits, dus waar je hem mee open en dicht kan doen naar binnen toe en doe de rits dan helemaal naar beneden dicht zodat het lipje aan de binnenkant zit van de slaapzak. Hij krijgt het nu niet meer voor elkaar om hem open te doen.
Kun je de ritssluiting ook naar binnen wippen bij het dichtdoen laatste stukje? Dat werkt hier. En veiligheidsaspeld is ook een goede optie anders.
Achterstevoren lees ik nu, nog beter!😂
Mijn man doet nu de zomerslaapzak dicht met de rits waarmee je het winterdeel inritst en dan inderdaad het lipje naar binnen, dat lijkt vooralsnog te werken