9 Reacties

één jaar geleden

Hier ook al maanden drama met eten. Soms vraag ik mezelf af, waar hij in godsnaam van kan leven.. 🙈🤷‍♀️ Het is een fase zeggen ze.. ze zijn nu veel drukker bezig met, praten van alles ontdekken ect. Dit is ook wat de diëtiste aangaf gisteren. Ze zei, je kunt van alles nu uit de kast gaan trekken, maar dat helpt niet.. geef maar gewoon iets simpels en iets wat hij echt lekker vind, desnoods paar x per week.. Het komt wel weer terug.. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Mijn zoontje eet ook amper in de avond. Vaak maak ik een boterham met plakjes worst en wat kwark als toetje. Dan eet hij tenminste nog iets. Ik vind het allemaal prima. Eet je niet, dan niet… dan zijn we snel klaar 😅 Ik kan hem moeilijk dwingen, zou ik zelf ook niet prettig vinden. Maar dan probeer je toch een flesje melk? Of iets waarvan je zeker weet dat hij het wel eet? Stukjes paprika of komkommer? Ennuhhh….. je doet niks fout lieverd 🥰

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Onze dochter eet meestal alleen wat groenten als het heel kleingesneden in de macaroni zit. Van de weet at ze de mozzarella uit de salade, maar zodra er een heeeeel klein stukje sla of wortel op zat spuugde ze de mozzarella eerst uit om dat stukje er af te plukken, met een vies gezicht aan mij te geven en vervolgens de mozzarella weer op te eten. Zodra ze kan zien dat het groente is moet het gewoon weg.. dus wij eten minstens 1x per week macaroni zodat ze iets aan groente binnenkrijgt. Maar verder is het mondjesmaat. Avondeten is sowieso ook een stuk lastiger dan brood of pap. En inderdaad, zelf koken, vaker aanbieden, zelf ook eten. Werkt allemaal niet. Dus je bent in ieder geval niet alleen haha. Wij blijven het aanbieden en hopen dat het snel verbeterd in ieder geval. Voor nu lijkt ze niet veel tekort te komen, dus het zal wel goed zijn.

één jaar geleden

Mijn zoontje vindt ook veel groenten niet lekker behalve doperwten. Die vindt hij heerlijk. Wat bij ons heel goed werkt om er een beetje appelmoes bij te doen. Dan eet hij al die groentes gewoon op. Natuurlijk moet dit geen gewoonte worden maar hij krijgt zo wel zijn vitamines binnen.

één jaar geleden

Zelfs zijn lievelingseten gaat er niet meer in… het is al weken drama 😮‍💨 Ik blijf hem eten aanbieden maar hij wil niks. Soms een droge cracker. Dan is zijn avond eten een droge cracker 🤷🏻‍♀️ Is er bij jullie al verbetering?

één jaar geleden

Hier is het avondeten ook drama... Haar favoriete eten, iets nieuws, herkenbaar/gescheiden/geprakt/door elkaar maakt niet uit... Ze vist af en toe wat vlees en aardappel er tussenuit en dat is het... Overdag eet ze verder prima, brood/fruit/zuivel etc en vlak voor het eten krijgt ze vrijwel niks. We proberen haar wel steeds iets te laten proeven. En 9 vd 10x gaat haar bord dan ondersteboven op het tafelblad, dat is veel leuker 😆 Vaak geven we wel nog iets van fruit/yoghurt zodat ze iets binnen heeft. Maar ga verder niks anders maken of brood geven. Zal vast een fase zijn idd...oudste had het ook. Gaat ook nu vast wel weer over 🙊 Maar lastig is het soms wel een beetje....

één jaar geleden

Reactie op tango

Zelfs zijn lievelingseten gaat er niet meer in… het is al weken drama 😮‍💨 ...
Nope.. ene dag eet hij iets meer als de andere dag.. Maar vaak zijn het maar paar hapjes.. of soms zelfs niet eens 1 hap.. dan wil die niet eens proeven.. Ik ga er al geen drama meer van maken.. niet eten.. dan maar niet.. Ik geef nog wel een fles voor het naar bed gaan, met een lege maag naar bed kan ik niet..🙈 voor me gevoel zit er dan teminste wat in zijn buikje.

één jaar geleden

Herkenbaar, hier hetzelfde. Het enige wat ze wel eet zijn curry’s, nasi en bami. Dan plukt ze zelfs de groente eruit om het op te eten 🤷🏼‍♀️ als we aardappels, groente, (vega) vlees eten last ze standaard de groente staan, wil het niet eens proberen. Ik blijf het aanbieden op haar bord, maar dwing niet tot proeven, schijnt averechts te werken. Dus dan vaak nog een broodje voor het slapen. Ze slaapt sinds een paar weken goed door, ik ga niet riskeren dat ze weer vroeg wakker wordt van de honger haha

één jaar geleden

Fijn te lezen dat wij niet de enige zijn. Ik doe ook geen strijd en vaak begint hij al dramatisch te doen als ik laat zien wat er in de pan zit. We geven hem enige regie en vragen we of hij een schepje uit pan X of pan Y wilt. Hij wil ook niet eens een toetje 🤷🏻‍♀️ Ik heb wel gehoord dat het goed is om hem altijd avond eten aan te blijven bieden.