Ons zoontje van nu 19 maanden is een goede slaper. 2 weken geleden heeft hij een week onrustig geslapen. Vroeg wakker, in de nacht wakker worden.
Het was daarna weer een week zoals normaal en hij maakte goede nachten. Nu zijn we weer terug bij af en heeft hij veel last van verlatingsangst (verwacht ik). Hij wordt in de avond of nacht wakker en blijft huilen tot wij in de buurt zijn. Als die ons alleen sssst hoort zeggen op de gang met zijn deur open is het al voldoende om te gaan liggen, maar zodra we stoppen, is hij binnen 1 a 2 minuten weer in paniek en aan het huilen.
Het liefst neem ik hem bij me in bed, maar dan slapen wij zelf niet tot amper en wil hem niet aanleren dat het zin heeft wat hij doet. Ben bang dat we het probleem dan verleggen. Tegelijkertijd hebben we ook onze slaap nodig en is het fijn als je niet elke 5 minuten eruit moet.
Heeft iemand tips om deze verlatingsangst te doorbreken, voorkomen of snel van af te zijn? Iemand ervaring met het in bed nemen en ging dit meteen weer over? Hoe lang duurde deze fase bij jullie?