17 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef voorlopig geen brood, maar ik zou er avocado / zelfgemaakte hummus/ ongezouten roomboter/ huttenkase op doen.

4 jaar geleden

Notenspread, jam, appelstroop, zuivelspread of gewoon alleen boter

4 jaar geleden

Geprakte avocado is hier liefhebber, beetje roomboter doet het ook goed. En verder fan van broodbeleg van De Kleine Keuken!

4 jaar geleden

Geprakt fruit, margarine, geprakt avocado, pompoen, hummus, andere soorten notenpasta. Je kindje mag ook gewoon wennen aan de smaak van brood zonder iets, je hoeft er dus niet persé iets op te doen. Vooral plakkerig beleg maakt het eten vaak juist moeilijker. Jam en stroop zou ik persoonlijk niet doen ivm heel veel suiker. Appelstroop staat bekend als gezond maar dat is mega onterecht, het is letterlijk ingekookt gekarameliseerd appelsap waardoor je dus eigenlijk alleen de suiker uit het fruit over houdt. Dat er veel ijzer in zit is ook niet waar; dat zit er hooguit in als het uit een blikje komt omdat een deel van de metalen oplost in de zuren van de stroop 😅 (en soms is het er aan toegevoegd. Maar het komt er niet van nature in voor). De producten van de kleine keuken hebben goede marketing maar laat je niet voor de gek houden en lees de ingrediënten; hun chocopasta is bijv echt niet gezonder dan gewone nutella ofzo. Die groentespread is nog wel prima maar was hier vaak pas voor een kwart op voordat de rest beschimmeld was, dan prak ik toch liever zelf gewoon een banaantje.

4 jaar geleden

Reactie op Domii

Geprakte avocado is hier liefhebber, beetje roomboter doet het ook goed. En ...
Ik gebruik die met appel en.peer, grote favoriet! Vooral om uit te smeren over de gehele eetstoel en af en toe eens vinger aflikken. Verder komen we nog niet haha

4 jaar geleden

Roomboter

4 jaar geleden

Toevallig net deze gekocht

4 jaar geleden

Ik heb tot nu toe alleen avocado, geprakte banaan en pindakaas geprobeerd. En margarine. ☺️

4 jaar geleden

Avocado, ricotta, mascarpone, roomboter, geprakt fruit (bijv. banaan), hummus (zelfgemaakt/zonder zout) of andere peulvruchten of bonen geprakt/geblend.

4 jaar geleden

Reactie op chan1994a

Toevallig net deze gekocht
Ja en ze hebben ook soort van jam een mix van fruit en groente. Die van ons is erg fan van de mango pompoen jam en de aardbei Bietjes jam. En mama is helemaal fan van de kleine keuken zonder al die toevoegingen.

4 jaar geleden

Reactie op Jessicakizomba

Ja en ze hebben ook soort van jam een mix van fruit en groente. Die van ons ...
Maar wel agave siroop wat eigenlijk puur suiker is. En fruit waaruit alle gezonde vezels zijn gehaald. Geloof alsjeblieft de claim “zonder toegevoegd suiker” niet. Zulke dingen kom je pas achter als je gedwongen wordt suikervrij te eten. Ik spreek uit ervaring 😃

4 jaar geleden

Hier van de kleine keuken, heel af en toe jam en geprakte banaan!

4 jaar geleden

Hoe geven jullie brood? Geroosterd? En dan alleen een korstje of gewoon een halve boterham?

4 jaar geleden

Hoe geven jullie brood? Geroosterd? En dan alleen een korstje of gewoon een ...
Gewoon bruin brood van de jumbo. Besmeren met wat margarine en dan de korstjes eraf en het brood in stukjes. Soms geef ik de korstjes om op te sabbelen. Maar mijn zoontje is sterk, die hapt gewoon grote stukken uit de korst

4 jaar geleden

Hoe geven jullie brood? Geroosterd? En dan alleen een korstje of gewoon een ...
Voorlopig een korstje om op de sabbelen. Als dat straks een keer echt op gaat ga ik reepjes licht geroosterd brood geven. En dan uiteindelijk inderdaad een halve snee brood in kleine stukjes, zo groot als een postzegel ongeveer. Ik laat het haar wel altijd zelf pakken, ik stop niks in haar mond.

4 jaar geleden

Bij de kinderopvang gezien dat ze het brood knippen, dat gaat veel makkelijker in kleine stukjes. We hebben wel een speciale schaar apart voor etenswaren:) wij doen er een beetje boter op afwisselend zonder beleg. Zuivelspread als ze iets ouder zijn of smeerkaas

4 jaar geleden

Tartex