11 Reacties

één jaar geleden

Dit is dus de reden waarop ik er nog niet aan begint. Ik zou niet sterk genoeg in mijn schoenen staan om hem die speen niet te geven als die zoo ontroostbaar is 🙈 Mijn zoontje heeft ook een spenen bekkie zo noem ik het maar.. 😅 Ik wacht nog eventjes, tot hij rond de 3 zit en het dan beter begrijpt.. Zijn tanden staan nu toch al zo.. dus beter gaat het niet worden. En zou hem ook niet onnodig die verdriet willen aandoen. Mijn nichtje had ook een spenen bekkie.. En dit is ook helemaal goed gekomen, dus ik heb nog wel hoop haha. Waarschijnlijk heb je hier helemaal niets aan.. Maar wilde het je toch even zeggen, voor als het te moeilijk word.. Ze zijn nog zo klein.. komt vast een keer een moment dat het beter gaat, denk ik dan. Heel veel succes 😘

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook nog een speen voor slapen en als hij heel verdrietig is. Ik vind het nu ook nog te moeilijk om te stoppen omdat hij het nog onvoldoende begrijpt. Standaard ligt er bij hem twee lichtgevende spenen in bed zodat er altijd eentje vindt in de nacht. Jaren geleden was ik in IJsland en daar is een mooi ritueel rondom spenen. Als de kinderen daar 3 jaar oud worden, mogen ze hun spenen doneren aan een spenenboom. Ik was erbij dat het dochterje van mijn vriendin haar spenen ging geven. Zij voelde zich toen zo groot. Mooi om te zien. Hier in Nederland ben ik het tegengekomen in de dierentuin in Amersfoort, dus het wordt tegen die tijd een rit naar Amersfoort 😁. Misschien kun je nadenken om samen met je zoontje iets te doen met echt afscheid nemen van zijn speentje? Verder heb ik dus helaas geen tips voor je omdat ik het dus ook nog niet ga proberen.

één jaar geleden

Hier een artikel over de spenen in de dierentuin.

één jaar geleden

Reactie op Kristar

Mijn zoontje heeft ook nog een speen voor slapen en als hij heel verdrietig ...
Oh wat grappig dit, ken ik helemaal niet!

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Dit is dus de reden waarop ik er nog niet aan begint. Ik zou niet sterk ge ...
Ik ben dus bang dat zn gebit nog erger gaat vervormen. Vindt het echt zonde van zn gebit, zn voortanden staan echt duidelijk naar voren.

één jaar geleden

Kleine update na 2 nachten. 2e nacht heeft ie hele nacht tussen ons ingeslapen maar is hij helemaal niet wakker geweest noch gevraagd om de speen. Vandaag wel weer in zn eigen bedje gelegd met bedtijd. Hij had geen dutje gedaan dus hij was heel moe en viel na 15 min in slaap zonder speen 🥳 we moeten er nog wel bij zitten maar ik ben hier al superblij mee! Even aankijken hoe de aankomende nacht gaat want hij slaapt nu in zn eigen bedje, dus als ie wakker wordt snachts heeft ie en de speen niet en troost van slapen tussen mama en papa niet. Maar tot dusver lijkt het dus wel goed te gaan!

één jaar geleden

Toevallig 2 weken geleden gestopt.. Hij heeft van ons een knuffel mogen uitzoeken in de winkel en die geeft hem echt troost! Wij hebben hem beloond met stickers en na 3 nachten zonder zijn we pannenkoeken gaan eten. Dat vond hij geweldig! Alleen kreeg hij een week daarna verlatingsangt in bed😅 Dus dat was heeel pittig.. Wel volgehouden en nu net de deur open en lamp aan slaapt hij eindelijk weer goed🤞🏼 Ik vond het ook echt zwaar maar ben nu wel heel blij dat we het gedaan hebben! Echt even doorbijten💪🏽

één jaar geleden

Mijn zoontje is 2,5 en heeft 2 weken geleden zijn speen doorgebeten. We hebben hem toen zelf zijn speen in de prullenbak laten gooien en inzien direct gestopt. Hij vroeg er een week naar, maar heeft er nooit om gehuild. Duurt af en toe iets langer om in slaap te komen. Vooral in de middag. Maar zo blij dat we gestopt zijn!

één jaar geleden

Voor degene die het nog niet aandurfde om te stoppen misschien fijn om te horen: het is supergoed gegaan! Ik heb er echt weken tegenop gezien om te beginnen maar eigenlijk was alleen de 1e nacht heel pittig met veel huilen. Na nacht 3 sliep hij al in en door zonder de speen en hij sindsdien er niet meer om gevraagd. Alsof ie het helemaal vergeten is, echt bizar als je bedenkt dat ie m al zo lang heeft. En dan te bedenken dat ik nog een backup speen had achtergehouden voor het geval niet zou lukken en hij helemaal niet meer zou slapen zonder speen 😄 Succes voor de ouders die nog moeten beginnen, het kan dus echt heel erg meevallen!

één jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Voor degene die het nog niet aandurfde om te stoppen misschien fijn om te h ...
Oh ik vind dit echt fijn om te lezen haha ik zie er ook zo tegenop want ze is zo'n goede slaper met die speen en onze nachtrust is ons ook veel waard 😅 nu is een vriendin van mij zwanger dus had al bedacht om als zij in de zomer bevallen is de speen "aan haar baby te geven". maar misschien moeten we toch eerder een poging wagen! 😄

één jaar geleden

Wij hebben hem samen met onze dochter van 2,5 opgestuurd naar een Baby want speentjes zijn voor baby's zeggen we dan. Ze deed hem heel stoer zelf in een envelop en kreeg van ons een ander lief totje/knuffeltje als vervanging om mee te knuffelen. In het begin was het nog weleens vragen om het speentje maar dan vertelde ik dat we deze samen hebben opgestuurd naar een baby want speentjes zijn voor baby's en Lynn is al een grote meid. Had eigenlijk zelf niet verwacht dat het zo goed ging maar wellicht helpt het bij andere ook op deze manier.