13 Reacties
4 jaar geleden
Hier geen doekjes. Wilde het wel doen maar laatste dagen speelt ze heel gek met doekjes/boekjes. Ze duwt ze hard tegen haar neus/gezicht, voor m’n gevoel krijgt ze bijna geen lucht meer, dan haalt ze het eraf en gaat ze hard lachen. Vind het zelf erg onprettig 🤷♀️.
Had ze dat niet gedaan, had ik het misschien wel geprobeerd. Ook omdat ik las dat het ze kan helpen bij het terugzoeken en zelf terug stoppen van hun speen.
4 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
Hier geen doekjes. Wilde het wel doen maar laatste dagen speelt ze heel gek ...
Die van mij duwt ook alles in haar mond en op haar gezicht. Vanmiddag had ze ng gaar knuffel op haar hoofd liggen. Dan wordt ik al gek, stel dat dit snachts gebeurd.. maar ben dus niet de enigste die een beetje panisch is voor zulke dingen.
4 jaar geleden
Die van mij slaapt met een knuffel konijn van happy horse, ik denk dus dat een doekje echt wel moet kunnen :) Maar, als je je er niet prettig bij voelt, zou ik het gewoon niet doen, dan lig je zelf alleen maar wakker 🙈
4 jaar geleden
Heb zo eentje aan zijn speen geknoopt. Hij trekt telkens z’n speen uit z’n mond en met z’n knuffeldoekje kan hij z’n speen weer vinden. Plus, de speen valt niet meer uit z’n bedje.
Ik heb niet het idee dat het gevaarlijk is. Ik vind het doekje ook nooit op z’n gezicht.

4 jaar geleden
Tref hem vaker zo in de box aan 🤣🤣🤣 moet er altijd zo om lachen! Vooral omdat hij gewoon doet alsof er niks aan de hand is 🤣

4 jaar geleden
Mijn dochter is nu een half jaar oud dus durf ik het aan. Heb ermee gewacht tot ik t idee had dat ze sterk genoeg was ze zelf eraf te halen. Ze legt ze tenslotte ook zelf erop ☺️ ze vind het heerlijk 😂
Het is wel een heel licht tutje / lapje stof wat op haar gezicht ligt. Dat scheelt ook wel.

4 jaar geleden
Mijn man is overtuigd dat ze heerlijk slaapt met alle knuffels rond haar hoofd. Ik tref haar soms aan met de hele dierentuin om haar hoofd heen.
Hoe groter ze wordt, hoe meer ik ook wel denk dat ze zichzelf wel redt. Ze kan prima haar hoofd omdraaien, dingen wegduwen en geluid maken. Qua inslikken, heeft ze nog het tongue thrust reflex en duwt ze dus alles uit haar mond behalve de tepel en fles (en wat oefenhapjes).
4 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft een wubbanub, die zijn er speciaal voor gemaakt. Ze heeft m al vanaf dat ze 2 wk is... ze valt er mee in slaap en dan vind ik m in de nacht ergens naast haar en soms op dr hoofd maar daar heeft ze geen last van.
Volgens mij bestaan dat soort knuffeltjes ook voor een gewone speen.
Doordat het een knuffeltje is ipv een doekje kan het niet echt plat op het gezicht liggen en kunnen ze er dus altijd nog wel onderdoor ademen als het ware. Dat lijkt me sowieso wel een prettig idee als je je zorgen maakt. Zo'n doekje zou ik eerst eens overdag geven om te kijken wat ze er mee doet en dan op basis daarvan kiezen of ik dat vertrouw voor de nacht.
4 jaar geleden
Mijn zoontje vindt het eigenlijk heel fijn om met een knuffeldoekje in slaap te vallen. We zijn daar toch mee gestopt omdat ik op de babyfoon een gorgelend geluid hoorde. Bleek dat hij een punt van het knuffeldoekje heel ver in zijn keel had gestoken. Hij wil sowieso altijd alles in zijn mond stoppen maar dat het zo ver zijn mond in kon, had ik me niet gerealiseerd. Gelukkig had ik de babyfoon in de gaten gehouden omdat we het al wel spannend vonden.
Kortom, mocht je het gaan gebruiken, wel echt kijken of je dochter hier goed mee om kan gaan. Stopt zij al veel in haar mond?