42 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook 2 dagen alleen maar jengelen, slecht willen avond eten en heel kieskeurig met Broodbeleg.we waren ook terug naar 1 slaapje dat zijn er deze 2 dagen ook weer 2 geworden.

3 jaar geleden

Vandaag gestart volgens de app maar volgens mij zit hij er al effe in hoor jeetjeeeee I cant met deze peuter puber gedrag 🥹🥹

3 jaar geleden

Reactie op Robinmv

Hier ook 2 dagen alleen maar jengelen, slecht willen avond eten en heel kie ...
Jaaaaa dat kieskeurig met het ontbijt en broodbeleg heeel herkenbaar

3 jaar geleden

Hier zou t het nog zo'n 2 weken duren voordat de sprong komt (meestal loopt hij wel 1 week voor) , maar wordt echt helemaal gek🤭. Hij is nu ook verkouden en ik denk dat er weer tandjes aan komen, maar pfffff vind het zwaar. Ben zelf echt enorm chagrijnig (ook iets met hormonen 😖) en een kleuter die slecht luistert, steken elkaar lekker aan hier. Niet erg gezellig in huis dus. Fijne vakantie! Hopelijk heeft ze daar iets betere zin🤭

3 jaar geleden

Heerlijke foto😂 Hier een ziek kindje dus weet soms niet of de taferelen met ziek zijn of de sprong te maken hebben. Hij is wel steeds een reactie aan het uitlokken door te piepen, dan te lachen en maar kijken hoe we reageren. En als iets niet lukt wordt er iets keihard weggegooid..😂

3 jaar geleden

Reactie op Robinmv

Hier ook 2 dagen alleen maar jengelen, slecht willen avond eten en heel kie ...
Alsof ik onze situatie lees! Idem hier; slechte groentehap, weer 2 slaapjes en erg wisselende humeurtjes!

3 jaar geleden

Hier ook. Drama-king... heb zelfs een soort van stampvoeten gezien😨

3 jaar geleden

Thanks voor je topic! Hier ook een dramatische dreumes en inderdaad: sprong 9 begint volgens de app. Het wisselt hier van knuffels en kusjes tot languit op de grond.. En van bijna zonder eten naar bed tot nog een banaan en halve mandarijn ná zijn diner en dessert. Best wel wispelturig haha 🙈

3 jaar geleden

Ik wou gisteren ook een topic openen betreft sprong 9! Oehhh wat een drama! Tussen alle slaapjes door alleen maar gehuild, geschreeuwd en gezeurd omdat hij de keukenkastjes niet open kreeg. Vervolgens kreeg hij ze wel open en dan tering veel drama omdat het niet mag. NIKS IS GOED!! 😣 ai ai ai Hij heeft echt alleen maar lopen schreeuwen 😱 de hele dag door!! En vandaag weer mega lief 🥰 … ik snap er niks van!! Maar het is wel een stuk gezelliger. Gisteren ook slaapjes van minimaal 1 uur en nu weer 1,5 a 2 uur slapen.

3 jaar geleden

Hier zou het nog 2 weken moeten duren maar fullproof sprong gedrag, vooral de avonden en nachten zijn om te huilen, niks is goed, arm kleintje (en arme ouders)

3 jaar geleden

Oh wat herkenbaar!! Hier wil ze ‘s ochtends echt alleen nog maar pindakaas op haar brood, anders is het DRAMA. Avond eten wil ze ook niet meer, hooguit een beetje vlees, en dan bij mij op schoot. In de eetstoel is huilen, huilen, huilen. En inderdaad, van overgang naar 1 slaapje, weer helemaal terug naar 2. Succes allemaal weer met deze fase 🤣

3 jaar geleden

ooooo ze is ook zo hyper! overal naar wijzen en alles wat ze kent benoemen of met who oh whooo 😄

3 jaar geleden

Het slapen ‘s Nachts op 1 nacht na tot nu toe geen problemen. Kan wel zichzelf heeeeel slecht vermaken en krijst dan alles bij elkaar 🤷🏼‍♀️😅

3 jaar geleden

Hier vooral huilen als hij een standje krijgt als hij iets niet mag bv met de deur of met een la wil spelen. Vanmorgen was het brullen toen hij even op de grond werd gezet van mijn schoot af want moest wat uit de keuken pakken. En ook snel huilen als het even niet gaat zoals hij wil

3 jaar geleden

Haha die foto, heel herkenbaar! Hier is het al 3 weken drama, terwijl we eigenlijk nog voor de sprong zitten. Dus hoop niet dat de ‘echte’ sprong dalijk pas gaat beginnen. Hier ook veel brullen, als ze iets wil, als ze iets niet wil, als iets niet mag, als iets niet lukt, enz. En het kan idd ook zo weer omslaan. En het slapen echt dramatisch. Naar bed brengen gaat heeel moeizaam, we mogen niet weggaan, bij het kleinste geluidje zit ze rechtop en krijsen. Ook overdag ineens moeizaam slapen, ochtenddutje vaak weigeren, terwijl ze wel moe is.

3 jaar geleden

Volgens de app pas over 11 dagen, maar we zitten er volgens mij al wel 1,5 week in…jullie verhalen zijn (gelukkig) zo herkenbaar. Hier ook nog snotverkouden en kwijlen als een boxer…haar huidje gaat er kapot van. Dus denk dat er ook nog tanden doorkomen…dubbel feest dus😅 Gelukkig zit er ook nog iets positiefs aan deze sprong: ze loopt sinds een paar dagen los en het gaat elke dag veel beter.

3 jaar geleden

Omg komt er nóg een sprong aan?😱😱😱😱😱😱😱 heftig….. Als je landal coldenhove bedoeld: hele leuke soort monkeytown binnen, wij waren er van de zomer en HEERLIJK om haar het babygedeelte te laten verkennen met andere baby’s en moeders erbij met een kop koffie😏😏

3 jaar geleden

Ik vind sprong 9 tot nu toe maar heftig.. zitten er net in, maar halleluja 🙄. Is lieve kleine meisje is veranderd in een kwade heks 😂. Niets is goed. En ze is heel erg aan het uitproberen tot hoever ze kan gaan.. maar, ze slaapt ineens wel tot half 8 en normaal tot 6 😄

3 jaar geleden

Hier een heel ander kind; slecht eten, s avonds tot ongeveer 11 uur heel onrustig slapen, al vroeg op de middag heel moe waardoor ze er al om half 6 in ligt en pas om 7 uur/half 8 de volgende ochtend wakker wordt, vindt alle filmpjes op tv/i pad ineens stom, is hangerig.... oh my god!

3 jaar geleden

Zo nou, hier lijkt het feest ook los te zijn gebarsten. Nu vraag ik mij af of dit de sprong is...hij is van 29 juli (en met 38 weken geboren) dus hoort er helemaal nog niet in te zitten..maarja ieder kindje is anders he zeggen ze altijd ;). Als ik jullie verhalen lees, dan lees ik veel dezelfde dingen terug die ook hier gaande zijn..en daarnaast lijkt het wel of hij in de peuterpubertijd al zit...wat blijkbaar ook al zou kunnen 😂😂 en het is altijd al een actief aanwezig kind geweest...handen vol. Paar weken terug leek er een soort rust te zijn, zelfstandiger spelen etc. Maar nu hahaha 😂 en overal extra aanzitten, expres. Hahaha.