5 Reacties

één jaar geleden

Waar jullie je goed bij voelen. Wij zitten in een soort gelijke situatie. De vader van mijn man heeft ook een nieuwe vriendin, nog geen jaar samen. En hebben al trouw plannen, wat wij persoonlijk erg snel vinden. Toen ze net samen waren werd het woord oma al genoemd en toen hebben wij al aangegeven dat wij dit niet willen. Nu maakt de vader van mijn man vaak een opmerking en zegt hij dat hij heel benieuwd is hoe de kinderen haar later gaan noemen. Heel vervelend! Hoe aardig ze ook is, wij willen niet dat zei oma genoemd wordt. Ze zijn net samen, we hebben haar misschien 3 keer gezien.

één jaar geleden

De vriendin van mijn vader kwam zelf met ‘Nana’ - ze is Italiaans- ; het voelde voor haar niet gepast om onze dochter haar ‘oma’ te laten noemen dus kwam ze er zelf mee ☺️. Nana vind ik zelf dikke prima, is hetzelfde maar klinkt toch anders😊😄. Succes 🤞🏼

één jaar geleden

Misschien iets met een afkorting van haar naam? Of iets van tante?

één jaar geleden

Lastig hè? Mijn moeder heeft een paar jaar geleden haar relatie verbroken met mijn stiefvader en heeft nu een nieuwe vriend. Hele leuke man maar voor mij is hij geen stiefvader, ben wat oud voor een nieuwe ouder vind ik😅. De vrouw van mijn vader is wel mijn stiefmoeder en oma voor mijn kinderen. Mijn stiefvader noemde we ook opa. Mijn kinderen zien de vriend van mijn moeder vaak. Noemen hem bij zijn naam. We laten het aan hun of ze hem opa willen noemen of niet. We gaan ze geen titel opleggen. Als ze zelf iets anders bedenken zouden we daarin meegaan maar ze het bewust aanleren voelt geforceerd. Middelste noemt hem soms opa. Oudste steevast zijn naam, want “hij is mijn opa niet”, maar noemt hem soms beetje-opa. De jongste weten we nog niet. Die noemt hem HEEEEEE😂.

één jaar geleden

Hier is de vriend van mijn mama "vava Ferdy" ☺️ en mama noemt "moemoe" Ze zijn ook nog niet heel lang samen maar vind het toch iets van titel in plaats van gewoon de naam