15 Reacties
3 jaar geleden
Hoi!
Ik zat ook een beetje met dit dilemma. Mijn ouders hebben de Ikea-stoel en hij is lekker handig en licht. Voordeel van de Tripp Trapp is dat hij langer meegaat, ook nog als ze groter zijn, maar wel weer stikduur.
Er zijn natuurlijk ook andere meegroeistoelen, die in feite hetzelfde zijn. Prénatal heeft er eentje, ziet er ook bijna gelijk uit. Wij hebben er uiteindelijk eentje gekregen (ik mocht wat uitzoeken van mijn werk) van Kinderkraft, die is ook fijn! Er zit alleen geen newbornset-opzet bij, dat is dan wellicht een nadeel als je die wel zou willen hebben.
Hoop dat je daar iets aan hebt!
3 jaar geleden
Wij hebben ze beide. De stokke gekregen op de babyshower: deze staat over het algemeen binnen aan de eettafel.
De ikea stoel hebben we zelf gekocht toen de kleine eenmaal kon zitten: deze staat voornamelijk buiten onder de overkapping (hoef je niet met stoelen te sjouwen als je buiten eet). En deze nemen we ook geregeld mee als we ergens heen gaan. Over een paar weekjes ook mee op vakantie (kamperen met de tent). Ik vind ze beide erg handig!
Overigens de eerste verjaardag buiten gevierd en foto's gemaakt van de kleine in de stoel met zijn eigen taartje, toen wel even de mooie stokke stoel naar buiten gepakt hahaha
3 jaar geleden
Het grote voordeel is inderdaad dat ze meegroeien. Mijn nichtje van 6 gebruikt hem nog steeds. Rond de 2,5 jaar is het voordeel ten opzichte van de Ikea stoel dat ze er zelf op kunnen klimmen.
Wij hebben ze allebei. Triptrap van marktplaats (staan er regelmatig op die er nog top uit zien) voor thuis en we gebruiken de ikea voor bezoek of als we op pad gaan.
3 jaar geleden
Voor onze oudste beide gehad. De Ikea stoel zit prima en inderdaad handig mee te nemen, maar doordat de poten schuin stonden botsten we er super vaak tegenaan of struikelden erover 🙈 daarnaast vind ik het een enorm voordeel dat de stokke meegroeit en ikzelf zit er ook nog geregeld op, dus oerdegelijk 💪🏻 tegenwoordig kun je ze ook echt voor een prima prijsje via marktplaats aanschaffen en die zijn vaak nog heel mooi of je geeft ze zelf het likje verf dat je wil 😊
Zelf enorm fan van de bumbo seat. Zo idee om mee te nemen en je klikt het op elke stoel vast. Wij hebben deze: Bekijk Bumbo Multi Seat Kinderstoel - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/bumbo-multi-seat-kinderstoel-grijs/9200000054785577?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Gebruikte hem zelfs tijdelijk in de winkelwagen toen ze daar nog niet goed zelf in kon zitten 😬
3 jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en daar gebruiken we ook de stokke Tripp Trapp dus had er hele goeie ervaring mee al, ( de kinderen vechten zowat wie er op mag zitten, dus ook voor wat oudere kids een aanrader) dus thuis voor onze kleine ook aangeschaft. We hebben de Ikea kinderstoel voor buiten, makkelijk schoon te maken, kan tegen regen en is heel makkelijk te verzetten ( licht gewicht ).
3 jaar geleden
Een van de grootste voordelen van de stokke (zeker ook ten opzichte van de andere merken ‘vergelijkbare’ stoelen), is dat het een ergonomische stoel is (mits goed afgesteld natuurlijk) die letterlijk een leven lang mee gaat. Je blijft dus niet kopen.
3 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Ik ben helemaal overtuigd en ga hem vanavond bestellen 😄
3 jaar geleden
Hier ook de tripp trapp voor binnen en de ikea voor buiten en voor meenemen.. ideaal.. zou niet anders willen.. al vind ik het wel jammer dat ik de tripp trapp net niet onder de tafel kan doen waardoor ze wel sneller knoeit als het eten van haar vork valt.. maar dat komt vanzelf goed🤣