9 Reacties
één jaar geleden
Hoi hoi! Hier geen ervaring (zelf gestopt bij 1 jaar) maar wil je wel even complimenteren met hoe mooi het is dat je al zo lang bv geeft!
Ik heb gelezen dat je rond deze leeftijd goed kunt uitleggen dat je borsten ‘moe’ zijn of dat hij bijvoorbeeld alleen nog sochtends en of savonds mag drinken omdat de melk anders op gaat. Zoiets.. ze begrijpen op deze leeftijd erg veel :)
één jaar geleden
Onze dochter sliep tot een tijdje geleden ook bij ons in bed, maar ze werd toen toch vaak wakker en wou elke keer drinken. Ze kreeg alleen nog overdag voor haar dutje, in de avond voordat ze ging slapen en in de nacht als ze wakker werd. Op een gegeven moment hebben we haar toch in haar eigen bed gelegd overdag en in de avond zonder haar te laten drinken. Op die manier heb ik de bv heel snel terug kunnen dringen naar alleen 's nachts. Ik merkte dat de melk 's nachts niet meer voldoende was. Sommige dagen sliep ze wel goed en soms werd ze echt wakker en kon ze maar niet in slaap vallen, omdat ze honger had. Ik heb toen een papje gemaakt en haar gegeven en daarna sliep ze goed verder. Sindsdien eigenlijk in de nacht direct pap gemaakt en gegeven en geen borst meer aangeboden. De eerste nacht was wel echt even drama, maar ze had al snel door dat ze alleen nog maar pap krijgt. Nu als ze wakker wordt eet ze een beetje pap en dan gaat ze direct weer slapen. Ze slaapt nu wel beter dan toen ze nog bv kreeg. Ben ongeveer 2 of 3 weken geleden volgens mij volledig gestopt met bv op deze manier.
één jaar geleden
Mijn dochter slaapt ook nog bij ons in bed. Toen ik zwanger raakte stopte de voeding bij mij heel snel. We zijn gestopt toen ik 8 weken zwanger was. Toevallig de dag dat we er achter kwamen dat ik zwanger was heb ik een webinar van Liefde van een Moeder gevolgd over het stoppen van nachtvoedingen. Eigenlijk was dit een hele mooie voorbereiding. Ik vertelde mijn dochter(toen 20 maanden) iedere avond dat mama’s melk straks op was, maar dat we nog niet wisten wanneer. En als het dan op was dat ze gewoon kon knuffelen en kroelen. Toen het moment kwam dat de melk echt heel langzaam en weinig kwam heb ik uitgelegd dat het nu op was. Ze was hier al zo gefrustreerd over dat het redelijk makkelijk ging. Al vraagt ze nu 6 weken later nog steeds regelmatig om de borst. Ze is het nog niet vergeten. Ook wil ze nu ‘s nachts een flesje water en wordt meestal 2-3 keer wakker voor een slokje.
één jaar geleden
Ben nu eindelijk gestopt, het begon echt te pijnlijk te worden😅
Hij heeft het vanacht nog 2x geprobeerd en kwaad dat het niet mocht. En vanmorgen nog 1x kort geprobeerd maar verder nog niet. Benieuwd hoe het straks gaat voor z'n dut.
Maar is het slim om het nog een keer te kolven als het vandaag nog een keer helemaal vol zit of gewoon laten doen? Misschien beetje de druk eraf met de hand ofzo? 🙃
één jaar geleden
Reactie op DemiJJ
Ben nu eindelijk gestopt, het begon echt te pijnlijk te worden😅
Hij heeft ...
Hopelijk gaat t goed!
Volgens mij is het het beste enkel te kolven als de druk echt te hoog wordt om het vol te houden. Druk eraf met de hand als het lukt is ook een goede oplossing.
Misschien even de site van la Leche league checken voor afbouw tips om een borstontsteking te voorkomen?
één jaar geleden
Reactie op DemiJJ
Het gaat beter dan ik had verwacht🥳
Inderdaad even met de kolf de druk er ...
Knap gedaan hoor zo lang!!! Heel mooi! Gek om te stoppen maar hopelijk ook fijn om je lijf weer terug te hebben. Benieuwd of je ook weer haaruitval gaat ervaren over een paar maanden. Had ik drie maanden na t stoppen wel last van helaas 🥲
één jaar geleden
Reactie op happy24
Knap gedaan hoor zo lang!!! Heel mooi! Gek om te stoppen maar hopelijk ook ...
Ja had niet echt een "einddatum" in gedachte, ik dacht dat hou vanzelf een keer op maar omdat het pijnlijk werd was het wel nodig. Was toch altijd wel erg fijn.
Zijn nu bezig voor nr 2 dus hopelijk kan het dan ook weer🥰
Ik hoop het niet maar als het zo is weet ik waar het door komt 😜