27 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het, alleen dan met de fles. Die van ons komt nog steeds !! Voor een flesje. Terwijl bij oma gaat ze zo slapen na t sussen, hier krijst ze de boel bij elkaar. Omdat ik zelf zo moe ben, lukt het niet om door te zetten, en geef ik maat klein beetje. Eigen belang zeker.. maar we willen allemaal een fijne nachtrust toch...

één jaar geleden

Hier willen we eigenlijk ook stoppen met de speen. Ons dochtertje krijgt haar speen echt alleen met slapen, overdag mag ze geen speen. Tenzij ziek/ontroostbaar maar dit komt bijna niet voor gelukkig. We hebben wel eens geprobeerd om geen speen te geven met slapen, maar dan is het inderdaad meteen om haar speen roepen en huilen. Gisteravond heb ik haar speen gepakt toen ze sliep en weg gelegd. Ze werd in de nacht wel huilend wakker en zoekte haar speen, toen weer gegeven. Ik vind het zelf ook lastig merk ik. Misschien dat ik het op deze manier blijf doen voorlopig en als ze straks wat beter dingen begrijpt dat we dan samen afscheid kunnen nemen van haar speen.

één jaar geleden

Ons zoontje heeft er ook nog eentje,zelfde verhaal ongeveer. Maar ik vind ze nog zo klein, waarom al zonder speen? Wij laten hem lekker doen, zien het wel als hij nog iets groter is.

één jaar geleden

Wij zijn twee weken geleden cold turkey gestopt met de speen. Zag er ook als een berg tegenop, maar het valt echt mee!! Eerste avond minder dan drie kwartier gehuild en we hadden een systeem om naar hem toe te gaan en gerust te stellen, waarbij de tussenpozen steeds langer werden. Uiteindelijk gewoon gaan slapen en de momenten wakker (die nacht maar 1x) werden ook snel korter. Nu vraagt hij er niet eens meer om en slaapt als een blok zoals vanouds. Dus mijn advies, gewoon cold turkey doen als je eraan toe bent :)

één jaar geleden

Thanks allen voor jullie input. We hebben inmiddels de speen overdag weg. Alleen met slapen mag hij hem wel. Het is een aantal momenten echt verdragen. Maar we gaan hier doorheen :) als we gaan stoppen met de speen geven met slaapjes.. let you know. Daar zie ik echt als een bult tegenop eerlijk gezegd.

één jaar geleden

Hier ook een doek met speen én een knuffel. Ze gebruikt ze allebei om zichzelf te troosten of wanneer ze moe is. Ik moet er eigenlijk echt mee stoppen, maar ik vind het zo zielig om haar ‘troost’ weg te doen. Ze lijkt er zo aan gehecht

één jaar geleden

Reactie op Maaike92!

Ik herken het, alleen dan met de fles. Die van ons komt nog steeds !! Voor ...
Ik las online een tip om de melk steeds meer aan te lengen met water en uiteindelijk uit water te laten bestaan. Wil ik zelf ook naar toe werken.

één jaar geleden

Hier in hetzelfde bootje met de speen. Als ze 's nachts haar speen niet kan vinden dan hoor ik "oh-oh". Ik moet wel zeggen dat ik het heel lelijk vind bij kinderen als hun tanden naar voren gaan staan door de speen, dus ja wil er wel echt vanaf. Wellicht idd Cold Turkey... Zal uiteindelijk wel het snelst zijn. Denk dat ik bij #2 al wel eerder ga stoppen.

één jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Hier in hetzelfde bootje met de speen. Als ze 's nachts haar speen niet kan ...
Geeft geen garantie hé.. hier ben ik daardoor zelf als kind gaan duimen.. zie dat maar is af te leren! In mijn slaap duim ik nog steeds.. kan je dus heel je leven last van houden.. zelfs als je het niet bewust doet.. hier daarom gewoon nog een speen (wel alleen in haar bed) totdat ze er bewust zelf mee kan stoppen.. (speen weggooien of 'weggeven' aan kindjes die geen speentje hebben, enz..)

één jaar geleden

Hier zijn wij cold turkey gestopt, 2 maand geleden. Hij had ook echt een typische “speen mond”, maar zonder problemen is hij er van af. Geen 1x om gehuild. Hebben samen z’n bibs speen kapot geknipt, en gezegd dat speentjes voor babies zijn haha. Het was helemaal goed 😋

één jaar geleden

Hoppa weer terug bij af. Drama om de speen. Voor nu laat ik het afbouwen/stoppen maar even.

één jaar geleden

Hier vandaag gestopt. Ze loopt heel de dag met dat ding rond. Maar nu waren we hem kwijt. Ik dacht mooooi. Zonder speen naar de opvang. Ging allemaal goed. Vanavond ook zonder speen gaan slapen. Bizar want ze had hem dag en nacht bij zich. Ze vraagt er wel een paar keer om, maar dan zeg ik nee hier heb je lekker je knuffeltje, speen is voor baby’s en jij bent al zoooooo groot. Ben benieuwd of dit gaat lukken. Afbouwen probeerde ik al eens door met spelen dat hij dan in t bakje moet, maar dat werkte niet. Pakte ze hem er toch weer uit.

één jaar geleden

We willen morgen weer een nieuwe poging wagen. Maar dan echt cold turkey in een keer stoppen. Niet meer de slaapjes of nacht. Vind t doodeng. Ben zelf erg moe merk ik en zie er tegenop.

één jaar geleden

Reactie op Adff

We willen morgen weer een nieuwe poging wagen. Maar dan echt cold turkey in ...
Mag ik vragen waarom je het dan toch doet? Wie doe je er een plezier mee? Is er een reden dat hij er mee moet stoppen? (Dit is geen verwijt of iets maar echt een vraag.. hier vind ik dat ze best met slapen een speen mag namelijk, zie er geen probleem in.?)

één jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Mag ik vragen waarom je het dan toch doet? Wie doe je er een plezier mee? I ...
Tuurlijk mag je dat vragen. Thnx daarvoor ipv een oordeel/verwijt te hebben :) we merken dat hij een overbeet krijgt. Vaak zijn mond open heeft, hierdoor veel hoesten en dat zijn tong een beetje begint te hangen.

één jaar geleden

Reactie op Adff

Tuurlijk mag je dat vragen. Thnx daarvoor ipv een oordeel/verwijt te hebben ...
P.s hij gaat denk ik het onderscheid niet begrijpen met slapen wel en de rest van de dag niet.

één jaar geleden

Wij zijn toevallig gister gestopt. Ze heeft 5 minuten gehuild en is gaan slapen en daarna niet meer om gevraagd. Ook vandaag gewoon gaan slapen zonder speen. Ze kreeg hem wel al alleen maar met slapen. Maar hier dus echt verbazingwekkend goed gegaan eigenlijk!

één jaar geleden

Wij ook gestopt nadat ze 1 dag zonder sliep. Gaat prima! Heel soms als ze moe is vraagt ze er nog om, maar slapen gaat prima. Een vriendin van mij heeft ook de speen doorgeknipt en damen weggegooid, een ander heeft het aan een pasgeboren baby gegeven, een ander in het water voor de eendjes gegooid en weer een ander aan een ballon vastgemaakt en losgelaten..ik vind dat toch meer een soort afscheid dan wat ik zelf heb gedaan achteraf. Veel succes allemaal! Uiteindelijk vinden wij het zieliger of zijn we bang voor de slechte nachten, maar voor de kindjes is het veel beter. Houdt vol! Wij nu al bijna 3 weken zonder!

één jaar geleden

Hier toch weer aan de speen. Ze is ziek geworden 2 dagen erna en brak werkelijk de tent af voor der speen. + der laatste 4 hoektanden komen door. Ik ga het als t allemaal wat rustiger is opnieuw proberen. Iemand nog tips?

één jaar geleden

Wij zijn er met 13 maanden meteen mee gestopt. Eerste 2 dagen duurde het wat langer voordat ze sliep, daarna was alles goed. Sliep juist beter omdat ze die tut niet telkens kwijt was s'nachts. Hier ook nooit meer om gevraagd, ik ben dus wel voor cold turkey 😅😉