54 Reacties

4 jaar geleden

Heb je spachtelputz of een gladde muur?

4 jaar geleden

Wij hebben een rechte streep op onze eigen slaapkamer, en dat hebben we gefixt met een laser waterpas 😃

4 jaar geleden

Reactie op queque

Heb je spachtelputz of een gladde muur?
Ohja dat is ook handig om erbij te vermelden. Er zit granol behang op😬

4 jaar geleden

Wij hebben ook een strakke lijn gecreëerd. Goede tape kopen, uitmeten met een waterpas 😉

4 jaar geleden

Afplakken met tape en dan nadat je geverfd hebt gelijk de tape eraf halen. Werkte bij mij heel goed. Ik zag wel laatst een filmpje waarbij ze dan adviseren eerst nog de andere kleur eerst te verven zodat de kleur verf niet kleine spikkels achterlaat ofoz (om mega strakke lijn te krijgen). Dus zoals je voorbeeld: eerst nog beetje witten, dat laten drogen en dan het roze. Ik heb dat toen niet gedaan en ziet er gewoon strak uit!

4 jaar geleden

Wij hebben het met een spatlijn gedaan. Daarna met afplaktape afplanken en dan langs de afplaktape met kit zodat het verf niet onder de tape door kan gaan.

4 jaar geleden

Frogtape gebruiken en de tape naar de verf toe eraf halen als het nog nat is

4 jaar geleden

Met tape de lijnen uitzetten. Dan de rand vd tape met de originele muurkleur verven (ik denk wit). Zodat als de verf onder de tape kan kruipen, het nu niet zichtbaar maar wel is opgevuld. Dan laten drogen en daarna met de kleur verven... https://www.woonstijladvies.nl/blog/lambrisering-schilderen-strakke-lijnen-muur-review-ervaring-frogtape-afplakken-tips

4 jaar geleden

Eerst alles witten en goed drogen. Dan met tape afplakken, gebruik sensitive tape (dan trek je geen witte verf er af ) en druk de tape goed aan zodat er geen verf onder kan komen. Tip voor het aftekenen, waterpas en een lange lat. Heb toen een lijntje met potlood getrokken en de tape er net boven geplakt zodat ik over het potlood lijntje kon verven. Tape er af halen als je klaar bent. Beter als het nog nat is. Maar let wel op dat de tape hij het afhalen niet ergens tegen aan komt. Verf is nog nat en anders heb je het nog ergens anders hangen haha. Muur moet wel strak zijn. Met structuur of glasvezel is een strakke lijn krijgen bijna niet te doen.

4 jaar geleden

Granol. Frogtape aftape. En dan aan de kant waar je gaat schilderen afkitten(belangrijk over schilderbaare kit) dan vulje de gaatjes van het behang met kit zeg maar. En dan meteen er overheen schilderen. Als alles nog nat is. Kit en verf de tape er af halen. Werkte voor ons prima.

4 jaar geleden

Wij hebben ook een strakke lijn gecreëerd. Goede tape kopen, uitmeten met e ...
Gekke vraag misschien, maar hoe hoog staat deze lijn?

4 jaar geleden

Plak eerst de tape op je muur. Als je structuur hebt, probeer de tape er echt een beetje in te duwen. Daarna verf je er in de oorspronkelijke kleur overheen. Zorg dat de verf de kiertjes dicht maakt. Mag dus best een dikke laag zijn. Dat laat je dan goed drogen. Daarna verf je in de andere kleur er overheen. Evt twee lagen, is meestal wel nodig. Daarna haal je de tape er af als de verf nog nat is. Dan beschadig je de nieuwe verflaag niet. Als je wat structuur op je muur hebt ga je het nooit helemaal strak krijgen. Dat kan gewoon niet. Maar door de structuur gaat dat ook minder opvallen. En als er eenmaal aankleding en meubels in de kamer staan dan gaat het ook minder opvallen als er wat kleine onregelmatigheden zijn. Dus maak je niet te druk. Als je het toch helemaal perfect wil, moet je eerst de muur laten stucen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Aftapen met frogtape. Wij hebben bergen gemaakt en door de hulp van die tape is het perfect gelukt.

4 jaar geleden

Wij hebben een strakke lijn gecreëerd met een kruislijnlaser... lang leven de timmerbuurman!😂

4 jaar geleden

Als je een lijn wil hebben die waterpas is, zou ik het met een laser zetten. Echt een uitkomst het scheelt veel meet werk

4 jaar geleden

Frogtape werkt perfect! Hebben wij de bergen mee gemaakt en super strakke lijnen ermee gekregen!

4 jaar geleden

Met frogtape, werkt perfect 🤩

4 jaar geleden

Frogtape gebruiken! Heb dit een paar weken terug ook gedaan!

4 jaar geleden

Ik heb een stiek heel strak gespannen, met potlood dunne lijntjes gezet en vervolgens met paarse tape een lijn gemaakt. Belangrijk is dat je speciale tape hiervoor gebruikt

4 jaar geleden

Wat een hoop tips!! Hier kan ik wel wat mee!! Dank jullie wel dames! Ik heb weer hoop🤣🤣