4 Reacties

10 maanden geleden

Ik ben het met je eens dat je zelf de situatie met je peuter moet oplossen zonder dat je partner er tussen komt. Je peuter zal ook naar jou moeten leren luisteren. Ben het met je eens dat het je gezag ondermijnt als je partner er steeds tussen komt. Is voor de peuter dan misschien verwarrend naar wie hij dient te luisteren. Hij zal ook moeten luisteren als je partner er een keer niet is om ertussen te komen. Als mijn man een discussie heeft met onze peuter probeer ik er zo min mogelijk tussen te komen. Lukt me ook niet altijd. Maar dan zegt mijn man dat later tegen mij. Dat helpt me dan om er zelf op te letten om mijn man het op te laten lossen. En andersom geld dat ook. Veel succes in ieder geval

10 maanden geleden

Wij hebben de afspraak dat de eerste die straft zeg maar, ook al is het aanspreken, die doet het ook alleen. onze dochter van 5 probeert straf wel eens te ontlopen door aan de andere iets te vragen, bijv: ze moet even aan tafel gaan spelen ipv druk rond rennen. Dan vraagt ze snel aan de ander om iets te doen waardoor ze weer kan rondrennen. maar standaard is ons antwoord dan: regel dat maar met papa/mama want die heeft je net aangesproken en die bepaalt dus hoe of wat. zo ondermijn je elkaar niet en dan is het ook duidelijker voor het kind. en soms ben je het ergens niet mee eens, vind je iets misschien overdreven of dat die stemverheffing echt even niet nodig was. maar dat bespreek je dan zonder kind erbij later. gewoon echt even aanspreken. als je partner weer begint gewoon rustig blijven en bijv: "dankje papa, maar ik was net aan het zeggen dat dit niet mocht. en nu snapt jantje dat wel". verzin iets leuks 🤭 is niet altijd even makkelijk maar uiteindelijk vinden jullie er een manier in 🙃

10 maanden geleden

Diegene die aanspreekt is dan ook verantwoordelijk om het af te handelen. Ooit gaat het samen. Maar als 1 tussenbeide komt is het gewoon heel verwarrend voor je kindje. Op dat moment zou ik je partner er wel op aanspreken en zodra je kind buiten beeld is wel even opnieuw afspraken maken. Wel heel vervelend dat het zo gaat.

10 maanden geleden

Stel mijn zoontje slaat mij, dan ga ik dat afhandelen met mijn zoontje. Mijn man heeft daar niks mee te maken. Als mijn man er dan tussen komt, schept dat de indruk dat mijn man dus ook ‘boos’ is op mijn zoontje terwijl mijn zoontje niks bij mijn man heeft gedaan. Dat is dus erg verwarrend en om die reden is het niet verstandig dat je man zich ermee bemoeid.