Als ik mijn peuter (2,5j) streng toespreek als hij iets doet dat niet mag, dan komt mijn partner er ook altijd tussen en zegt hij ook neen, dat mag niet.
Ik heb hem al eens gezegd dat ik het niet leuk vind dat hij zich ook altijd erin mengt. Hij zegt dat hij dit doet omdat hij aan ons zoontje duidelijk wil maken dat we op dezelfde lijn zitten en dat het van hem ook niet mag.
Net ook bij het slapen brengen. Mijn zoontje mag het lichtje en muziekje op de babyfoon zelf aanzetten. Hij maakt er soms een spelletje van door eerst nog eens weg te lopen, of een kastdeur open te doen. Dus na 2 keer zeggen dat hij het moet aandoen, deed hij het niet dus heb ik het aangezet.
Natuurlijk peuter boos en beginnen wenen. Als hij boos is slaat hij mij. Dus ik spreek hem streng toe en probeer het hem uit te leggen dat dit niet mag.
Mijn partner was aan het sporten en komt naar beneden en begint dus ook tegen de peuter te zeggen dat hij moet luisteren en niet slaan etc.
Op zo een moment vind il dat hij mij zelf moet laten doen. Door er steeds tussen te komen krijg ik het gevoel dat hij mijn gezag ondermijnt...
Hoe gaan jullie er als koppel mee om als de peuter /het kind iets doet dat niet mag?