13 Reacties

4 jaar geleden
Hee, ik heb ook het syndroom van tietze. Bij mij hielp altijd wel een warm bad of een pitte zak. Ook heb ik heel lang accupunctuur gehad dit heeft ook erg goed geholpen. En altijd via je buik ademhalen zo leg je wat minder druk op je borst.

4 jaar geleden
Dan zou je evt alka thee kunnen gebruiken voor het ontzuren van je lijf. Ontstekingen ontstaan vaak deels door verzuring van het lijf. Alka is op basis van alleen kruiden en geen cafe茂ne houdend. Deze kruiden zorgen voor meer energie en minder pijn in het lijf. Tijdens zwangerschap mag je max 2 grote koppen thee ervan drinken

4 jaar geleden
Ik heb het al jaren, maar soms maandenlang geen last van en dan met periodes dagelijks pijnaanvallen. Gelukkig vaker niet dan wel. Eerlijk gezegd nooit bedacht dat ik er iets aan zou kunnen doen, volgens huisarts die mij vertelde dat ik het had kon ik er niks tegen doen.
Ben nu wel heel benieuwd of osteopaat helpt bij jou, dus ik hoor het graag!

4 jaar geleden
Ik ben ondertussen al 12 jaar aan het leven met de diagnose Tietze en komt echt op en af. Houding is heel belangrijk en nu je evenwichtspunt verschuift, zal je er last van gekregen hebben. Ikzelf ben 18 weken zwanger van een tweeling en voorlopig nog niet echt last ervan. De osteopaat heeft mij enorm hard geholpen dus ik hoop jou ook! Is iets heel vervelend...ik heb momenten gehad dat ik wenend op de grond lag, niet weten waar kruipen van de pijn... Hopelijk vind je iets wat voor jou helpt 馃グ.

4 jaar geleden
Ik heb het ook, tot nu toe gelukkig nog geen extra last. Pittenzak brengt verlichting en een ontspannen bad. Probeer het vooral te voorkomen door niet te zwaar te tillen, heb het al heel wat jaren en door wat aanpassingen veel minder last van. Als ik last heb is het wel echt heel pijnlijk, dan werkt warmte dus vooral voor mij. Hoop voor jou ook! Sterkte..

4 jaar geleden
Ik begin nu rond de 20 weken flink last te krijgen. Hebben jullie ook meer last?

4 jaar geleden
Ik weet sinds een jaar of 2 dat ik het syndroom van tietze heb. Nou heb ik er gelukkig al een tijdje (bijna) geen last van. Maar sinds een aantal weken heb ik last van mijn onderste linker rib.
Niet de plek waar ik normaal pijn heb, borstbeen, maar wel een vergelijkbare klacht.
Zou dit toch weer hiervan kunnen komen? De fysio vindt er namelijk geen goede aanleiding voor behalve een groeiende buik. Maar dan zou ik toch ook aan de rechterkant wel eens last moeten hebben? 馃