4 Reacties
3 maanden geleden
Lieve mama, laat je niet gek maken, ieder kind heeft een eigen karakter. Dat je kind een zelfstandige doener is daar is toch helemaal niets mis mee, is toch super!
M’n neefje was ook super laat met praten. Pas toen hij 4 was begon hij pas echt te praten. Hij is helemaal oké nu en zelfs super slim, maar nog steeds niet de grootste prater.
Dat je merkt dat je kindje alles wel begrijpt is toch top.
Heb vertrouwen in je kind. Het komt goed op z’n eigen tempo op z’n eigen manier. maar laat je vooral niet gek maken door hulpverleners zou ik zeggen.
3 maanden geleden
Ah wat rot voor je zeg… ik wil je vooral een hart onder de riem steken want je doet echt niets verkeerd hoor! Zeker weten..!
Zo veel begrip je voor je kindje en z’n karakter en voorkeuren hebt blijkt wel uit je uitspraken. Daar spreekt zoveel liefde uit, en ook dat je echt naar je kindje kijkt. Daar hoef je echt niet over te twijfelen hoor.
Ik hoop dat je door dit traject wel wat wijzer gaat worden wat betreft de taalachterstand en hoe je hierbij nog beter kunt ondersteunen. Ik hoop dat je er met open en positieve blik in kunt gaan en daarbij altijd jezelf kunt blijven volgen, op je gevoel.
Heel veel succes!
3 maanden geleden
Wij hebben vandaag met ons zoontje ook zo'n test gehad, dan alleen bij Libra.
Mijn zoontje is ook ongelooflijk druk en zint het hem niet of is hij er mee klaar, zal hij er ook alles aan doen om het taakje niet meer af te maken.
Vandaag tijdens de testen liet hij dit ook zien. Onderdelen moesten vroegtijdig worden afgebroken en ze switchen op een bepaald moment over naar een makkelijkere test ( Bayley test ) die wel beter aansloot bij zijn interesses. daarom kwam ook de vraag bij hun op : wat eerst? Gedrag ( concentratie/aandacht) of enkel taal?
Ze vroeg ook aan mij wat ik er van dacht. Ik denk dat het alle kanten op kan, concentratie kan ontwikkelen in de weg staan, maar het kan ook het taalprobleem zijn wat de slechte concentratie en aandacht de taalontwikkeling in de weg kan staan.
Gaat met betere taalontwikkeling het gedrag ook mee beter? Of ligt er een gedragsprobleem boven wat de taalontwikkeling tegenhoudt?
Ik ben er niet heel veel wijzer op geworden en dat ze moesten overschakelen naar een makkelijkere test maakt mij ook niet gerust wat er allemaal uit de scores en advies/conclusie gaat komen...
Wat het eindadvies ook wordt: ik denk wel dat we daarin mee gaan. Want zoals het nu gaat, gaat het niet.
Onze logopedist doet ook alleen maar spelletjes met hem. Dit omdat ze niet verder komt dan dat qua taal. Ze heeft mooie leeftijds bakken en wij zitten qua taalontwikkeling nog steeds met alles in de eerste bak ( 0 - 18 mnd). Misschien helpt het om te vragen aan welke doelen ze met hem werkt en hoe die spelletjes functionaliteit uitoefenen.
3 maanden geleden
Reactie op Jessie1998
Wij hebben vandaag met ons zoontje ook zo'n test gehad, dan alleen bij Libr ...
Ik heb vandaag gemaild naar praktijk schoone, die zit hier ook en die bieden meer uitgebreide ondersteuning dus hopelijk hebben zij plek en kunnen ze inderdaad helpen.
De logopedie waar we nu zitten doet niet eens echt spelletjes met m. Hij mag een bak uitzoeken, meestal pakt hij de dieren want daar zitten de dinos in, en dan gaat hij er gewoon mee spelen. Dan pakt zij ook wat en is het steeds aan het benoemen maarja hij is lekker z'n eigen ding aan het doen en dat laat ze ook gewoon.
Het lijkt alsof ze met hem wil meespelen maar het niet echt dwingt ofzo en dan tegen die Auris zeggen dat ze geen contact met m kan maken..