18 Reacties
5 jaar geleden
Ik woon zelf ook in tussenwoning en wil thuis bevallen! Zolang de ramen maar goed bedenkt zijn maak ik mij niet druk of ze me horen.. daar dealen ze maar even mee🤭
5 jaar geleden
Op dat moment maakt je dat niets uit en geloof me je buren hebben er heus begrip en respect voor.
5 jaar geleden
Ik heb geweldige buren..maak me daar echt niet druk om......ze zouden zelfs nog luid gaan klappen om me aan te moedigen....geloof me..daar heb je op HET moment echt je aandacht niet bij.
5 jaar geleden
Zelf ben ik midden in de nacht thuis bevallen van de eerste, ik zat helemaal in mijn eigen bubbel (bijna geen kik gegeven) . Van te voren weet je natuurlijk niet hoe het gaat zijn, hoe je gaat reageren etc. Als je je gevoel maar kunt volgen zonder beperkingen:) Maar ik zou me er vooral niet te druk om maken van te voren. Van te voren wou ik echt niet thuis bevallen vanwege dezelfde redenen. Achteraf was ik blij dat het kon en mocht.:) mijn buren hadden niks gemerkt s nachts toen ik het ze vroeg. ( ondanks een verloskundige die met spoed kwam en mijn vriend die ik s nachts nog op pad heb gestuurd naar mijn schoonouders, en de auto weer uitgepakt omdat we toch niet naar het ziekenhuis gingen en ja daar zat het eerste pakje ook in!) ik zou tenslotte de volgende dag ingeleid worden:)
5 jaar geleden
Snap je gedachten maar kzou me er geen zorgen om maken. Tijdens je bevalling merk je snel genoeg dat je in je eigen wereldje verdwijnt en weinig van je omgeving meer meekrijgt qua gene ofzo. Ik merkte ook dat je je krachten beter elders da n op je stem kunt plaatsen dus wellicht valt het allemaal best mee, enne anders is het maar lekker even pech voor de buren.... hihi
5 jaar geleden
Daar waar je controle over hebt, prima. Daar waar je geen controle over hebt, let it go. Zal mij een worst wezen als ik de boel bij elkaar zou gillen. Je perst een kindje uit, dan liggen ze maar een xtje wakker. Ze zullen mr Visser en Viktor er vast niet direct bij halen. Snap dat je over alles goed nadenkt, en het is goed dingen op te schrijven qua wensen en hoe je het zou willen. Maar het lijkt mij niet belangrijk om op dat moment te denken aan je buren. Dan lijkt het mij de vraag of je dan teveel rekening/controle wilt houden. Doe wat kan en mogelijk is, maar ga er altijd vanuit dat dingen anders gaan dan je gewilt hebt
5 jaar geleden
Misschien een idee om voor de bevaldatum even kennis te maken en ze alvast te informeren dat je ieder moment kunt bevallen en voor wat 'overlast' zou kunnen zorgen?
Ik ken het probleem namelijk.
Je hebt namelijk echt geen zin om buren aan de deur te hebben midden in je bevalling die komen vragen of alles wel goed gaat met je... 😅
5 jaar geleden
Ja ik snap je helemaal! Ben ook net verhuisd en hebben aan een kant buren. Nu is het bij mij nog de vraag of ik thuis kan of in het zh moet bevallen. Maar ik ben van mijn jongste zoontje thuis bevallen en niet echt nagedacht over de buren. Ook niks van terug gehoord, trouwens... en in het zh zijn ook veel mensen om je heen die je ws ook horen. Ach ja het hoort erbij! Vooral niet druk om maken. En ze zullen je ook wel voorbij zien komen met je buikje dus dan leggen ze de link misschien ook wel. Even doorgeven als je ze spreekt is natuurlijk voor jezelf misschien wat fijner?! 😊
5 jaar geleden
Vanuit een facility management oogpunt...
* Een tussenwoning is over het algemeen niet zo gehorig voor de buren, maar het hangt af van de staat van de woning.
* In de overweging dient ook meegenomen te worden dat je in de zomer bevalt. Als je het raam open hebt staan, ontsnapt er ook geluid.
* Je kan nadenken over welke locatie de minste overlast geeft.
* Des te meer meubilair, des te meer het geluid wordt opgevangen.
* En je kan white noise afspelen, om het geluid te dempen.
Succes met de verhuizing.
5 jaar geleden
Reactie op Gina - 28 07 2021
Vanuit een facility management oogpunt...
* Een tussenwoning is over het ...
Handige tips! Dankjewel!
5 jaar geleden
Reactie op Momof3boys
Ja ik snap je helemaal! Ben ook net verhuisd en hebben aan een kant buren. ...
Hoort er inderdaad wel bij. Zal wel even de buurtjes het voor de zekerheid laten weten 🙈
Wel fijn dat je geen klachten heb gehad hihi!
5 jaar geleden
Reactie op Koru1980
Gelukkig voor de buren gebeurd het niet iedere dag, voor de rest geen zorge ...
Hahaha ja lijkt mij ook slim. Mss oordopjes door de brievenbus gooien 😝
5 jaar geleden
Reactie op SadieBr
Misschien een idee om voor de bevaldatum even kennis te maken en ze alvast ...
Ja dat wilde ik inderdaad dan wel gaan doen, hopelijk begrijpen ze het wel!
5 jaar geleden
Daar waar je controle over hebt, prima. Daar waar je geen controle over heb ...
Waarschijnlijk op het moment zelf denk ik er niet meer over na. En ga mij zeker niet "stiller" houden alleen voor buren. Ben een beetje een onzekere controlfreak hihi. Maar je hebt helemaal gelijk!
5 jaar geleden
Reactie op Coco
Snap je gedachten maar kzou me er geen zorgen om maken. Tijdens je bevallin ...
Ja wel mee eens 🙈 Danku ;)
5 jaar geleden
Reactie op Mirthe_1992
Zelf ben ik midden in de nacht thuis bevallen van de eerste, ik zat helemaa ...
Wat fijn dat het goed ging!