88 Reacties

één jaar geleden

Bericht van mij naar hem

één jaar geleden

Deel2

één jaar geleden

Deel 3

één jaar geleden

Staat wel vol schriijffouten 🙈

één jaar geleden

Maar terug even over het thuisblijven ik denk als ik niet meer ga werken en thuisblijfmoeder blijf dat we een 1000 euro tekort komen... Dus als er nog iemand bepaalde tips heeft? Onze hypotheek ligt redelijk hoog die kan niet veranderd worden en verder geven we volgens mij ook gigantisch veel uit aan boodschappen🤔 Ik drink enkel water maar mijn man wil zijn frisdrank en af en toe een biertje niet laten😅

één jaar geleden

Ik denk dat je moet zorgen dat je in de ziektewet oid (wat ze in België hebben?) kan komen. En dan na de bevalling nieuw werk zoeken. Als je geen fijn gevoel bij de werkgever hebt dan weet ik niet of het goed gaat komen. Ik zou zeker niet dit soort gesprekken per whatsapp voeren. Dan zit je vaak in de emotie en dat werkt meestal averechts. Zet je punten op papier en neem ze mee in een 1-op-1 gesprek. Probeer er samen uit te komen en geef aan wat voor jou de meest wenselijke oplossing zou zijn.

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Maar terug even over het thuisblijven ik denk als ik niet meer ga werken en ...
Het is lastig voor ons om tips te geven omdat we jullie situatie en uitgaven niet goed kennen. Hou eens een maand lang al je uitgaven bij in een excel en zie waar het meeste naartoe gaat. Wellicht kun je goedkoper boodschappen te doen door 1 keer per week inkopen te doen bij een goedkopere supermarkt zoals Lidl en niet iedere dag vlees eten en voor meer dagen tegelijk te koken. Misschien heb je nog wat onnodige abonnementen? Misschien kun je tweedehands ipv nieuw spullen voor je kids kopen? Spullen lenen ipv kopen als het voor korte duur is? De verwarming iets lager zetten? Iets korter of minder vaak douchen of in bad? En bespreek dit allemaal met je partner. Ga samen deze uitdaging aan en maak samen beslissingen over de mogelijke besparingen. Succes, je doet het fantastisch allemaal!

één jaar geleden

Reactie op happy24

Ik denk dat je moet zorgen dat je in de ziektewet oid (wat ze in België heb ...
Ja das waar, ik ga mijn psycholoog terug contacteren want het geeft me zo ontzettend veel stress! Ik ben gewoon niet goed in praten met bepaalde personen. ik krijg daar ontzettend veel stress van van die man en hij begint mij uit te maken en dan klap ik dicht of begin ik te wenen... ik denk niet dat ik nog met een goed gevoel kan werken voor hem na wat er gebeurt is. Maar het kan ook met de zwangerschapshormonen te maken hebben dat alles nog wat heftiger ervaren wordt... morgen moet ik naar de gynecoloog en bespreek ik de situatie ook even met haar

één jaar geleden

Reactie op happy24

Het is lastig voor ons om tips te geven omdat we jullie situatie en uitgave ...
Ja 2dehands spullen zou wel nog kunnen eigenlijk. We kopen altijd alles nieuw. Verwarming doen we met de houtkachel korter douchen zijn misschien ook kleine insanningen die kunnen helpen...

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ja das waar, ik ga mijn psycholoog terug contacteren want het geeft me zo o ...
Heel goed. Probeer het zakelijk te houden en eventueel hulp in te schakelen voor de nodige gesprekken. Zo kun je niet dichtslaan of iets dergelijks als je leidinggevende je zoveel stress bezorgd.

één jaar geleden

Ik zou me ziek melden en de arbeidsinspectie alsnog inschakelen. Ik snap dat je financieel klem zit maar als je thuis bent kun je heel creatief zijn met boodschappen en koken, en inderdaad eens kleding op Vinted bijv kopen (maar ook verkopen wat je niet meer gebruikt) Ik denk dat je volledig in je recht staat niet te kunnen werken met geluidsoverlast, los van het feit dat je werkgever dit aan alle personeel verplicht is. Heel veel sterkte hoor, dit is niet gewoon, niet vergeten

één jaar geleden

Reactie op Coco

Ik zou me ziek melden en de arbeidsinspectie alsnog inschakelen. Ik snap da ...
Ja als ze mij volledig thuisschrijven zou ik wel nog toekomen financieel ik heb dan nog een ziekte uitkering en zou de crèche dan kunnen stopzetten of minder dagen laten gaan om een deel uit te sparen... maar moest ik na de bevalling ontslag nemen en misschien het eerste jaar of tot 2,5 jaar dat ze naar school gaan dan schieten we wel tekort... ik ga het nu eens proberen om mijn loon opzij te zetten of zo veel mogelijk om te bekijken of we met minder zouden toekomen.

één jaar geleden

Reactie op Coco

Ik zou me ziek melden en de arbeidsinspectie alsnog inschakelen. Ik snap da ...
Ik heb met mijn huisarts en gynaecoloog overlegt ook met de arbeidsinspectie. En we zijn tot het besluit gekomen dat ik me best gewoon ziekmeld. Ik kan de stress nu echt even nirt meer aan, en ik mag niet in het lawaai werken. De arbeidsinspectie zei wel dat hrt misschien beter was geen klacht neer te leggen omdat het voor veel spanningen en ruzie gaat zorgen. Wat ook kan zijn dat hij de metingen vervalst metingen doen terwijl er niet met de machines gewerkt wordt. Hij zou me ook kunnen verplichten om bijvoorbeeld de komende maanden dan enkel te kuisen of de vuile jobkes te gaan doen ofzo... en om dan in zo'n verziekte sfeer terug te gaan nadat je ruzie hebt gemaakt... Wel gaan ze binnen een half jaar of een jaar misschien gewoon eens een routine controle doen heeft dan niets meer rechtstreeks met mij te maken. Ik heb laten weten dat ik mentaal eronderdoor zit en momenteel niet meer kan komen werken. Stuurt hij meteen berichten om langs te komen om het te bespreken hoe dit verder moet. Vind het toch een beetje vervelend om meteen gepucht te worden terwijl ik aangeef dat ik mentaal even weg moet van het werk? Pff ik kan volgende week gelukkig bij mijn psycholoog terecht en ga het eerst even met haar overleggen hoor...

één jaar geleden

Ik heb nog eens de tijd genomen om alles bij te houden van in en uitgaven. Ik zal het hier even delen misschien zijn er nog wel handige tips. Want snap niet hoe we dit doen maar onze uitgaven zijn al dikwijls hoger als inkomen oeps🤔🙈 Ik rond alles hier wel een beetje af... Inkomen: man 2500 Inkomen: van mij 1500 Vaste Uitgaven : leningen renovatie+ woning 1600 Verzekeringen (ziekte, brandverz, autoverz, levensverz, pensioenplan: 540 Tv+internet+gsm: 138 Water +energie: 250 Crèche: 470 Totaal bijna 3000 euro vast En we geven dan nog rond de 700 aan voeding En 250 euro om te tanken.

één jaar geleden

Als ik niet meer zou gaan werken valt er 900 euro weg aan kosten crèche en 2de auto vakbond bijdrage... maar ook 1500 aan inkomsten verschil van 600 euro eigenlijk niet de moeite maar aangezien onze uitgaven nu al vaak hoger zijn als inkomen🙈 Denk vooral dat voeding een puntje is mijn man houdt enorm van veel vlees en dure vis enzo😅 Maar hoe overtuig je uw artner om op sommige dingen te bezuinigen

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik heb nog eens de tijd genomen om alles bij te houden van in en uitgaven. ...
Hoi hoi! Wat een mooi overzicht en wat geeft dat waarschijnlijk veel inzicht. In de vaste lasten is er waarschijnlijk relatief weinig te bezuinigen. Met wat betere aanbiedingen voor verzekeringen en abonnementen vallen er vast nog wel wat tientjes te winnen maar dan zou je eens moeten gaan vergelijken en switchen. In NL heb je een aantal vergelijkingswebsites die hier erg makkelijk voor zijn. Je zou daarnaast nog eens kunnen kijken naar de overige (gepinde?) uitgaven die jullie maken. Je geeft zelf al aan dat de boodschappen a 700€ een flinke kostenpost zijn. Inderdaad dat zou toch wel omlaag moeten kunnen. Geen A-merk, geen frisdranken / alcohol maar enkel water thee en koffie, minder vlees/vis en maar 1 keer per week boodschappen doen bij een goede koor supermarkt zorgt er hier voor dat we met 500€ per maand makkelijk uitkomen met z’n drieën. En ik vermoed dat je nog wel meer uitgaven doet, ongemerkt. Kleding, toilet artikelen, kadootjes, uitjes, koffie/eten buiten de deur? Om je partner mee te krijgen moet je dit ook zijn verantwoordelijkheid laten zijn. Samen om tafel om jullie situatie te bekijken en bespreken wat de mogelijkheden zijn om wat makkelijker te kunnen leven als gezin. Ik hoop dat jullie er mee verder komen. Succes!

één jaar geleden

Reactie op happy24

Hoi hoi! Wat een mooi overzicht en wat geeft dat waarschijnlijk veel inzic ...
Ja overige uitgave zitten rond de 200 per maand denk aan dokter bezoek, apotheek, kleding... Ikzelf drink enkel water en 1 cappucino per dag. lust niet echt frisdrank of krijg hier al snel maaglast van😅 Mijn man daartegen lust geen water dus drinkt enkel frisdrank en af en toe een biertje of koffietje ofzo. Ook bij boodschappen zitten ook bakker, en verzorgingsproducten enzo bij... Misschien dat ik wat vaker zelf ga bakken dat hij ook niet elke week koffiekoeken moet kopen. Heb een zeer slanke man maar eet wel dubbel zoveel als mij😂 Wil hem nu ook niet op water en brood laten leven maar misschien dat we wel een compromis kunnen doen dat zijn dure vis om de 2weken in plaats van elke week en koffiekoeken en taart ook niet elke week hoeft ofzo... Mijn man haalt soms een kabeljauw voor bij de boterham kost dan al gauw 35 euro en dan savonds nog eens volwaardig gerecht eten

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

De verzekeringen zou je ook nog eens na kunnen kijken, soms kan dat wel echt goedkoper. De meeste hebben een zorgverzekering met extra vergoedingen waar je geen gebruik van maakt. Daarnaast woonhuis enz kunnen vaak goedkoper en soms in alles in 1 pakket met korting. Op water en energie kun je momenteel veel besparen door goed op te letten. Ik vind koffiekoeken van de bakker elke week wat overdreven, zijn die van de supermarkt niet goed? Boodschappen kun je ook veel op besparen door te koken met aanbiedingen en evt eten laten bezorgen dan koop je niets waar je op dat moment voorbij loopt. Mocht je insta hebben, porterenee is een leuk account om te volgen met veel bespaar tip

één jaar geleden

Ik heb het met mijn man nog eens overlegt en we gaan proberen om toch een beetje op voeding te besparen. Want we geven eigenlijk echt veel te veel uit aan onnodige ongezonde dingen. Groenten komen voor een groot deel uit eigen tuin. Is nu wel net 2 laatste maanden zo goed als alles van de winkel. Het groenteseizoen moet natuurlijk nog beginnen

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Jullie hebben een dure crèche of hebben jullie meerdere kinderen wij betalen zelf 246 en verdienen zelfs iets meer