Hey allen,
Misschien een rare vraag maar zijn jullie bekend met een timetimer en het gebruik hiervan?
Ik merk dat ik of nouja onze zoon een beetje vastloopt in de ochtend qua tijd of iets op tijd te doen. (Wat heel logisch is) nu wil ik de tijd die we bijv nog hebben. Nog 5 min dan aankleden, auto in of dan gaan we naar opa en oma visueel maken. Ik wil daarom een pocket time timer aanschaffen.
Iemand hier ervaring mee of misschien een ander idee?
Liefs!
Ik moet zeggen dat ik time timers ideaal vind , en ik werk in het speciaal onderwijs .. en sommige leerlingen hebben qua tijdsbesef etc ongeveer de verstandelijke leeftijd tussen de 2 en 4 jaar .. en daar werkt het super goed !
Bij mijn zoontje werkt het visualiseren van tijd heel goed.
Omdat een time timer toch wel een wat duurdere aankoop is, heb ik dit kookwekkertje vsn de hema aangeschaft.
https://www.hema.nl/koken-tafelen/koken/keukengerei/kookwekkers/kookwekker-magnetisch-80810015.html
Fijne timer en doet z’n ding!
Wij gebruiken een gewone kookwekker, en als die afgaat, weet kind dat het tijd is om weg te gaan/aan te kleden/douchen/slapen.
Werkt bij ons ook heel goed.
Ik moet zeggen dat ik time timers ideaal vind , en ik werk in het speciaal ...
Hier ongeveer hetzelfde...gebruik ze veel op werk, jong volwassen clienten met een verstandelijke beperking en leeftijd tussen 1,5 en 4 jaar ook.
Als het nodig zou zijn, zou ik ze voor m'n eigen kinderen ook gebruiken denk ik. Werken heel fijn!
De kookwekker was uitverkocht :| morgen nieuwe poging wagen. Nu roep ik elke keer anders mag je dit niet. (Werkt wel maar dat is niet hoe ik wil dat we wat structuur aanbrengen)
Nooit van gehoord maar ik zou het wel eens willen proberen inderdaad. Een kleine zandloper lijkt me ook wel handig, die kun je ook meenemen als je ergens naartoe gaat. Weet iemand waar je die krijgt?
Nooit van gehoord maar ik zou het wel eens willen proberen inderdaad. Een k ...
Ik neem de kookwekker gewoon mee. En zandlopers zal je vast op bol kunnen vinden, maar die kan je niet op verschillende minuten instellen zoals een kookwekker/time timer