2 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi, mijn zoon gaat sinds een maand (1 dag in de week tot 2 uur) en daarvoor ook nooit naar de opvang ofzo geweest, alleen mijn moeder die wel eens oppast. Het is even wennen maar ik vond het minder erg dan verwacht omdat ik weet dat hij er aan toe was, het contact met andere kinderen. Nu zijn we een paar weken verder en hij doe het super, natuurlijk nog huilen bij brengen en ophalen maar dat duurt net zo lang als wanneer ik hem bij m'n moeder ophaal. Maar ik sta er van te kijken hoe snel hij zich aanpast. Niet echt tips maar als je een goed gevoel heb bij ze zal je kindje dat ook wel hebben. 2e keer lag mijn zoontje al bij een van de dames op schoot te knuffelen en dat doe hij echt niet zomaar 🥰

één jaar geleden

Hier gaat ons zoontje sinds midden september naar de psz, 2 ochtenden in de week van 8 tot 12. De eerste 2 x heb ik heel hard mee gehuild toen ik hem weg bracht. Ik vond het zo verschikkelijk om je overstuur kindje daar achter te laten.. Het is soms nog steeds huilen bij het brengen.. maar als ik dan eenmaal weg ben, dan is die ook heel gauw weer stil, en sturen ze een foto dat hij lekker aan het spelen is en hij het mega naar zijn zin heeft. Hij neemt nog wel steeds zijn doekje en speen mee, zodat hij een troost heeft. Als hij eenmaal weer stil is dan leggen ze dit weer aan de kant. Weet niet of je dochter ook iets van een knuffel of speentje heeft dan zou ik deze zeker de eerste keren mee geven.. zodat iets heeft wat haar kan troosten.