5 Reacties
één jaar geleden
Pittig! Maar ik kan helaas niet mee praten maar fijn dat er vooruitzicht is !
Ik had wel alleen dat me mannetje ineenkeer om een hand vroeg snachts en die kreeg die viel die weer in slaap of hij herhaalde dit om 10 min en dat 5x dan lag je net en MAMA
Tik gekregen van thenewsleepcoach (Instagram) echt een aanrader
5 om 5 uurtje
Hij word 08:00 wakker reken je 5 uur 13:00 dan bracht ik hem na bed werd ie 15:00 wakker en dan weer 5 uur rekenen 20:00 na bed en sins ik dit 2 weken doe is hij niet meer gekomen!
Misschien dit proberen ?
En ik weet dat veel moeders hier op tegen zijn en ik heb het niet hoeven mee te maken maar mijn beste vriendin had ook een kindje die niet in slaap kwam en een arts gaf de 10 min regel 10 min laten huilen aai over de bol Weltruste zeggen laten weten dat je er ben en weer weg gelijk en dit blijven herhalen en zou het minder worden en dat heeft 3 dagen geduurd
Succes
één jaar geleden
Hoe laat gaat hij in de ochtend uit bed?
Mijn zoontje gaat ook tussen 1900 en 1930 maar bed.
Vandaag heeft ie tot 1450 geslapen en dan merk ik dat hij zoals nu even iets langer aan het spoken is, voordat hij slaapt.
Hij speelt met zijn knuffeltje, kletst erop los maar ligt wel redelijk rustig in bed.
Hij gaat meestal rond 1230 in de middag slapen tot 1430 en dat scheelt vaak in de avond.
Is dat een optie voor jullie of komen jullie dan niet met de ochtend ?
Als hij vanalles in bed aan het doen is, roept hij jullie dan of speelt hij alleen? Misschien eens kijken wat er gebeurd als jullie niet gaan kijken?
één jaar geleden
Reactie op samantha1-7-21
Pittig! Maar ik kan helaas niet mee praten maar fijn dat er vooruitzicht is ...
Thanks voor het meedenken! Ik houd nu ongeveer 4-4,5 uur wakkertijd aan, ik zou kunnen kijken of het verschil maakt als ik 5 om 5 doe. Zeker het proberen waard.
Wat betreft je laatste stuk: we hebben het idd zo gedaan toen hij nog perse wilde dat we bij hem in de kamer bleven. Eerst 2 min huilen, dan 4, dan 6 min etc. Maar dat gaat nu helemaal prima. Hij huilt helemaal niet meer als we de kamer uitlopen, hooguit af en toe jammeren en zn speentje weggooien. En dat duurt dus heel lang bij hem voor hij in slaap valt
één jaar geleden
Reactie op TommieNic2021
Hoe laat gaat hij in de ochtend uit bed?
Mijn zoontje gaat ook tussen 1900 ...
Goeie vraag: hij staat wisselend op sochtends. Gemiddeld rond 7 uur, maar dit kan ook 6 uur zijn en soms half 8. Wij proberen half 8 als wakkertijd aan te houden, zodat hij het nog wel kan volhouden tot zn dutje. Dus als hij vóór half 8 wakker wordt (bijna altijd) nemen we hem bij ons in bed en dan slaapt ie soms nog een half uurtje/uurtje. En soms is ie wel wakker maar ligt ie nog rustig tussen ons in ‘wakker te worden’.
Misschien moeten we daar mee stoppen zit ik nu hardop te denken en desnoods gwn 7 uur de dag beginnen en dan zijn dutje met half uurtje vervroegen zoals jij ook voorstelde. Goeie tip!
Wat de avond betreft: hij speelt, roept ons, springt op het matras, gaat weer even liggen, staat weer op. Als hij dit doet gaan we niet naar hem toe. We gaan alleen naar hem toe als hij begint te jammeren (vaak om zijn speentje die hij dan kwartier eerder uit bed heeft gegooid) en ook dat jammeren laten we eerst een paar minuten gebeuren voordat we naar hem toe gaan. En dan geven we alleen speentje terug, bieden slokje water aan, aai over bol en meteen weer weg. Dus we zijn max 1 minuut in de kamer. Probleem is dat ie de speen nodig heeft om te kunnen slapen, dus als we helemaal niet zouden gaan dan valt ie ook niet in slaap want die speen ligt dan ergens op de grond. Maar hij kan prima een 20 min spelen zonder de speen, wij geven het alleen na een tijdje aan hem zodat ie weer gaat liggen en hopelijk dan weer wel inslaapt.
één jaar geleden
Reactie op Sallyyy
Goeie vraag: hij staat wisselend op sochtends. Gemiddeld rond 7 uur, maar d ...
Wij leggen 2 extra speentjes in z'n bedje, hij gooit ook altijd eentje weg voor aandacht 🙈 mss kan je dat nog extra proberen