13 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben vegan en haal altijd brood bij de bakker omdat daar meestal qater in zit ipv melk.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook kma en ik koop bruin brood bij de supermarkt, ah,jumbo en plus zit geen melk in het brood. Voor de zekerheid wel even lezen natuurlijk

4 jaar geleden

Volgens mij zijn de meeste ‘simpele’ broden van de bakkerij afdeling in de supermarkten koemelkvrij. Die ik altijd heb in elk geval wel. Sommige bevatten wel soja(grut), dus die sla ik over.

4 jaar geleden

Reactie op happy24

Volgens mij zijn de meeste ‘simpele’ broden van de bakkerij afdeling in de ...
Ja klopt! Ik heb zelf kma. Goedkope broden zijn vaak vrij van melk! Witbrood en zachte bolletjes zit bijna altijd melk in (weipoeder).

4 jaar geleden

Haal altijd brood bij de bakker voor mijn zoontje 😁

4 jaar geleden

Nooit geweten dat er melk in brood zit

4 jaar geleden

In het meeste gewone bruine brood van de supermarkt zit toch sowieso geen melk? Even op het etiket lezen, of in je vaste winkel even navragen. Lijkt me niet al te moeilijk.

4 jaar geleden

Reactie op Elea

In het meeste gewone bruine brood van de supermarkt zit toch sowieso geen m ...
Wat een onaardige reactie. Als moeder van een zoontje met een koemelkallergie kan ik je vertellen dat in bijna alle broden bij de supermarkten melk of dingen waar kindjes met koemelkallergie op reageren in zitten.

4 jaar geleden

Het zal je verbazen waar overal wel geen weipoeder inzit. Zo ook in de cracotte crackers, ook van eigen merk en inderdaad bijna alle witte broden. Helaas

4 jaar geleden

Het 1 euro brood bij Jumbo kan. Onze kleine lijkt helaas ook op tarwe te reageren, dus wij halen nu tarwe- en melkvrij brood bij de bakker.

4 jaar geleden

Hoi hier n lactoseintolerante dochter van bijna 10jaar. Ik vond het destijds de hel. Bijna alles bevat melk, gewoon hatelijk is dat! Ondertussen zijn we het al wel gewoon en heb ik mijn draai gevonden in alle producten. Maar dat heeft mij toch veel tijd en moeite gekost. N lekkere sandwich, schoolkoekjes, eens n ijsje , je moet op veel neen zeggen terwijl n ander kind t voor hun neusje op eet. Het went maar is niet eenvoudig. Veel succes en sterkte

4 jaar geleden

Brood bij de Albert Heijn heeft ook vaak geen melk!

4 jaar geleden

Wat een onaardige reactie. Als moeder van een zoontje met een koemelkallerg ...
Het is echt totaal niet onaardig bedoeld, sorry dat het zo over komt. Ik heb oprecht nog nooit op het etiket van de broden die ik bij de supermarkt koop gezien dat er melk in zit. Misschien zit het er toch nog in maar dan in een bewerkte vorm die ik niet direct als melk herken, dat weet ik dan niet. Maar desondanks, als ik zelf op zoek zou zijn naar melkvrij brood, dan zou ik alsnog op de broodafdeling in de winkel even vragen welke broden dan dergelijke ingrediënten niet bevatten, dat weten ze daar dan vaak wel.