7 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees mee.
Hier 1 die gilt en wijst als ze drinken wilt of iets anders 🙈
2 jaar geleden
Klinkt eigenlijk wel positief. Hier ook een enorme pieperd. Bij alles wat niet mag of niet lukt is het huilen en piepen. Als ik toelaat komt er een geniepig en trots lachje.
Het ontdekken van een eigen willetje, zelf willen leren en er achter komen hoe die kleintjes toch hun zin krijgen.
Wat hier helpt is overal in betrekken, bij het koken, de was doen, stofzuigen. Door te laten helpen met kleine klusjes hoef ok niet te zeggen dat iets niet mag maar geef ik juist verantwoordelijkheid.
Veel praten en benoemen. "Je wijst naar je beker, wil je die hebben?" Zeg maar na beker bijv.
Maak keuzes voor jezelf. Wanneer je iets toelaat en wanneer niet. Its a process😉
2 jaar geleden
Het is denk ik echt een fase waarin je kindje gefrustreerd is omdat ze nog niet kan praten. Blijf met haar communiceren in korte zinnen. Wijs aan wat ze wil en benoem het. Ik denk dat ze dus gefrustreerd is omdat ze het woord wel kent maar niet kan zeggen/uitspreken.
Het is echt een fase. Mijn zoontje huilt ook om alles. Het is zo vermoeiend!
Misschien een beetje afleiden met andere dingen en zeggen dat je begrijpt dat het moeilijk is als je de woorden nog niet weet.
Ik zeg vaak ‘ik zie dat je verdrietig bent omdat het niet lukt, maar we gaan niet om alles huilen, ik help je graag’.
Ik laat die van mij ook vaak gaan maar ze hebben wel grenzen nodig. Jammer dat hij dan gaat huilen. Hij moet op die manier ook begrijpen dat niet alles mag of kan.
Met zijn loopfiets of kinderwagen zie ik hem ook bij elke bocht boos kijken haha hij wil gewoon alles kunnen en dat is niet altijd mogelijk. Mega veel frustratie!
2 jaar geleden
Hier piept ze ook om alles, geen koorts, gegeten, schone luier, gedronken... En elke keer als ze ff geen aandacht krijgt of als ze stout was... Nou heeft papa veel tijd met haar doorgebracht en hij staat echt 24/7 tot haar service. Nu bij mij heeft ze minder aandacht (wil ook nog andere dingen in het huis doen 🤣). Ik laat haar maar gewoon piepen en betrek haar zoveel mogelijk bij de huishoudelijke taken.
2 jaar geleden
Hier huilt onze zoon ook werkelijk om alles! Hij kan gewoon aan het spelen zijn en dan vanuit het niets huilen. Als hij zn zin niet krijgt is het huilen. Eigenlijk gewoon om alles. Het eten is ook een drama. Eet geen avondeten meer en de boterham is ook verleden tijd. Een lastige fase dit en ook wel zielig. Probeer hem uit te leggen dat alles goed komt ( en ook aan mezelf hihihi) altijd fijn te lezen dat ik niet de enige ben. De bevestiging dat het er gewoon allemaal maar bij hoort. Succes mama’s 💖
2 jaar geleden
Fijn om wat herkenning te lezen. Hier hetzelfde met aanstelleritus hoe ik het noem.
Kom we gaan de luier verschonen: huilen
Wil je een slokje drinken: huilen
De bal rolt niet terug: huilen
De loopwagen tegen de muur: huilen
Pffffff...
Maar goed, hier probeert hij het dus best vaak en meestal vraag ik of ik hem ergens mee kan helpen. Soms wijst ie dan wat hij wil soms schud hij nee en dan loop ik weg en dan is het ook weleens prima.
Hier had ik advies gekregen om te blijven communiceren en zeggen wat je ziet. Ok dus je bent gefrustreerd, omdat jouw loopwagen vast zit, kijk dan trekken we hem los en nu kan je weer verder.
De bal verder gooien dan komt de bal weer terug.
Dus ik zou denk ik met het drinken zeggen, je kan 'zeggen' dat je wat drinken wil en deze aanwijzen dan geeft mama deze voor je aan. Huilen is niet nodig.