9 Reacties
één jaar geleden
Geen ervaring bij je vraag omdat het stoppen bij mij redelijk vanzelf ging bij 1 jaar.
Maar… heb wel eens gehoord dat je het vanaf een bepaalde leeftijd wel redelijk kunt uitleggen aan je kindje dat er niet meer gedronken kan worden. Geen idee of dat nu al zou kunnen maar je zou eens kunnen uitleggen dat bijvoorbeeld savonds je borsten moe zijn en geen melk meer hebben. En dan samen een alternatief bedenken; een flesje of bekertje warme melk?
Geen idee of je er iets aan hebt maar wil je in elk geval succes wensen. En complimenten, vind het prachtig dat je zo lang hebt kunnen voeden!
één jaar geleden
Ik ben begonnen met flesje water te geven snachts maar was de eerste week wel heel moeilijk omdat hij ook persee de borst wou... wij zijn nog maar een weekje volledig gestopt.
Omdat we opnieuw zwanger wilde worden en ik geen eisprong kreeg "moesten" we stoppen ik stelde dit wel heel lang uit en ben uiteindelijk wel telkens gaan minderen maar zoontje vond dit niet persee leuk
Soms moeilijk keuze te maken
één jaar geleden
Reactie op 500
Ik ben gisteren gestart maar zit met een klein probleempje hij lust de melk ...
En zijn er andere melkproducten dingen als yoghurt ofzo waar hij wel van houdt? Hier heeft het echt wel een hele lange tijd geduurd voor mijn zoontje andere melk aanvaarde ik heb zeker een half jaar dagelijks geprobeerd om andere melk aan te bieden en nu pas drinkt hij gewoon volle koemelk.
Yoghurt en pudding vond hij wel lekker en normaal is melk niet meer echt echt nodig op deze leeftijd. Als ze het niet willen. Ik had geprobeerd met groeimelk, gewoon koemelk evolia poedermelk maar niets was goed
één jaar geleden
Reactie op 500
Ja Griekse yoghurt vindt die wel lekker en melk in een smoothie ook mss moe ...
Zolang je hem zuivel kunt aanbieden dan is het geen probleem dat hij geen gewone koemelk wil drinken.
Mijn zoontje heeft koemelkallergie dus krijgt ook geen normale yogurt etc maar krijgt wat vervangende producten zoals havermelk (met calcium en b12) en soja yogurt.
één jaar geleden
Dank jullie wel voor de tips! We hebben inderdaad geprobeerd om een alternatief aan te bieden (glaasje water). Dat ging op zich goed, alleen na het overslaan van 2 borstvoeding momenten werd hij de volgende dag helaas ziek. Misschien puur toeval, maar voor mij was het een teken om voorlopig enkele maanden conform zijn ritme en verzoek door te gaan met voeden. Hopelijk is dan griepseizoen achter de rug en krijgt hij nog voldoende antistoffen via melk binnen 🙈