Hallo allemaal,
Ik heb mijn zoontje vanaf zijn geboorte steeds op verzoek gevoed. Nu is hij 19 maanden oud en krijgt hij nog 3-4x per dag borstvoeding. Soms voelt dit naar mijn gevoel te veel. Maar ik merk dat hij hierdoor echt rustig wordt. Hij is altijd heel tevreden na het drinken. Ik vind het ook moelijk te achterhalen waarom hij zo vaak wilt drinken. Omdat hij honger heeft of is het meer een emotionele behoefte? Voor de rest eet hij overdag goed (3x per dag gevarieerd).
Afgelopen nacht wilden mijn man en ik quality time voor onszelf. Dus we hebben geprobeerd om hem bij oma te laten logeren. Dit zou zijn eerste nacht zijn zonder mij. Hij is wel erg gewend aan oma (past 2x per week op en dat gaat heel goed). Echter net voor zijn slaaptijd is hij begonnen met huilen en vroeg hij om mij en de borst. Ik had gekolfde melk meegegeven, heeft hij ook helemaal opgedronken, maar wilde toch de borst. Dus hebben we hem weer opgehaald en ligt hij nu rustig naast mij te slapen :)
Ik ben zoekende naar hoe ik borstvoeding meer op een rustige en natuurlijke manier kan afbouwen. Ik weet namelijk dat ik niet langer dan 2 jaar borstvoeding wil geven. Dus ik heb nog 5 maanden te gaan. Ik wil verder nu ook niks gaan afdwingen, omdat ik merk dus dat hij daar zo rustig en tevreden van wordt.
Iemand tips?