26 Reacties
één jaar geleden
Reactie op NovemberBaby2020
Geen, gewoon loslaten en afgaan op de signalen van je kindje. Bij de eerste ...
Ohwja dat is bij ons totaal anders. Ze heeft heel veel interesse in wat wij doen op de wc. Geeft ook aan als ze poept, kan ook plassen zeggen. Ze vindt t potje ook wel interessant, zet ook haar pop erop enz. Wilt vaker ook zelf haar kleding uit trekken om erop te gaan zitten. Alleen het daadwerkelijk plassen erop heeft nog geen succes. Ze vindt t boekje bobbie op het potje ook heel leuk, en snapt ook nu langzaam wat plassen op t potje betekend. Naar mijn idee heeft ze er echt best wel wat interesse voor al.
één jaar geleden
Ik ga mijn dochter in de zomer gewoon in een onderbroekje binnen laten lopen en zet het potje midden in de woonkamer.... ik weet het ook allemaal niet zo goed hahaha. Ze is dan 23 maanden als ik wil beginnen (rond juni) en dan blijven aanmoedigen dat het potje is voor het plassen en het poepen, ze weet wel wat plassen en poepen is.
één jaar geleden
Reactie op Laurasriyati
Ik ga mijn dochter in de zomer gewoon in een onderbroekje binnen laten lope ...
Hier een beetje hetzelfde.. 🤭
één jaar geleden
Wij hebben beneden bij de Wc een trapje met daaraan een Wc verkleinen zodat onze dochter (22maand) zelf erop kan als t moet. Nu het warm is laat ik haar thuis lekker zonder luier lopen, af en toe een ongelukje maar merk wel dat ze haar plas vrij lang op kan houden. Denk dat we t langzaam een beetje gaan uitbouwen.
Moet zeggen dat onze dochter al vanaf een paar maanden af en toe haar plas of poep op de Wc doet. Dat is er zo ingeslopen omdat ik haar in het begin regelmatig boven de Wc ging in een soort hurkhouding omdat ze meeeega obstipatie had toen ze vast eten ging eten. Dus ze snapt al heel goed dat ze moet plassen en poepen op de Wc. Nu moet het nog een gewoonte worden.
Link van de Wc verkleiner met trapje:
https://www.bol.com/nl/nl/p/lifegoods-wc-verkleiner-met-trapje-toilettrainer-met-opstapje-potje-peuter-2-tot-7-jaar-groen-blauw/9200000113052957/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9200000113052957&gbraid=0AAAAAD5OnmMU1fM-c8pFp0-qZVURstmPy&gclid=CjwKCAjw6vyiBhB_EiwAQJRopidmbIhlZEvFGZn8IF-854Iyad3FtWmTrHy5tnDCjNPT7hHf5Onh7BoCz9kQAvD_BwE
één jaar geleden
Ik lees al een tijdje mee met dit topic en ben op zoek naar ervaringen en of tips.
Ons zoontje is begin juli 2 geworden en we zetten hem al een kleine 3 maanden 2 of 3x per dag op het potje. In het begin moest hij wennen maar na een tijdje had hij regelmatig geplast op het potje. Hij geeft wel aan als hij gepoept heeft. Ik heb wel het idee dat hij zijn plas enigsinds onder controle heeft want hij vind het interessant om in bad te plassen en er dan naar te kijken🙈. De laatste tijd is het plassen op het potje wat minder.
Ik vind het lastig om door te pakken. Vorige week heb ik 2 dagen zijn luier uit gedaan en hem in een onderbroek rond laten lopen met het potje in de buurt, maar dat liep iedere keer uit op een ongelukje.
Zijn we te vroeg met zindelijkheid of moeten we gewoon doorzetten?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?