10 Reacties
één jaar geleden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/content/ik-raak-werkloos
één jaar geleden
Je hebt 3 maanden lang nog recht op toeslagen zodat je de opvang niet direct hoeft op te zeggen. Als je binnen die tijd weer werk hebt hoef je niks aan te passen. Anders moet dit wel opgezegd worden binnen die 3 maanden.
één jaar geleden
Het kan zelfs zijn dat je langer hebt dan drie maanden! Even kijken hoe ik dat uitleg. Wij hebben recht op 3 dagen in de week opvang. Maar nemen er maar 2 af. Die opgebouwde derde dag waar wij recht op hadden, konden we ook gewoon 'inzetten' waardoor we wel 6 maanden recht hadden op kinderopvangtoeslag. Even bellen met de Belastingdienst!
één jaar geleden
Wat nathalievdvv zegt.
Ik heb namelijk hetzelfde, ze werken per 1e vd kalendermaand.
Je kan even de Belastingtelefoon bellen en het overleggen.
één jaar geleden
Reactie op Adff
Even een vraagje. Het contract stopt in onze situatie op 22 juni. Stopt het ...
22 juni gestopt, dan moet je vanaf 1 juli tellen.
per 1 oktober heb je dan geen recht meer erop.
Ik zie alleen wel dat je partner ziek uit dienst gaat, mocht hij een reïntegratie traject via uwv starten kan het zijn dat er andere regels gelden.
één jaar geleden
Reactie op Adff
thanks voor je antwoord. hoe bedoel je als iemand ziek uit dienst gaat?
ik zit verkeerd te lezen....🧐😳 sorry! skip die laatste zin maar gewoon
9 maanden geleden
Reactie op MJN82
Het kan zelfs zijn dat je langer hebt dan drie maanden! Even kijken hoe ik ...
Heyey, hier even gebeld met de belastingdienst. Erg fijn ondanks dat hier het contract afloopt per 21 juni nog tot het einde van het jaar recht op toeslag :) :) Heb zelfs 2 x gebeld voordat ik een afrekening krijg volgend jaar. Ik blij voor onze uk. Hij heeft het zo naar zijn zin bij het KDV.