10 Reacties

één jaar geleden

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/content/ik-raak-werkloos

één jaar geleden

Je hebt 3 maanden lang nog recht op toeslagen zodat je de opvang niet direct hoeft op te zeggen. Als je binnen die tijd weer werk hebt hoef je niks aan te passen. Anders moet dit wel opgezegd worden binnen die 3 maanden.

één jaar geleden

Het kan zelfs zijn dat je langer hebt dan drie maanden! Even kijken hoe ik dat uitleg. Wij hebben recht op 3 dagen in de week opvang. Maar nemen er maar 2 af. Die opgebouwde derde dag waar wij recht op hadden, konden we ook gewoon 'inzetten' waardoor we wel 6 maanden recht hadden op kinderopvangtoeslag. Even bellen met de Belastingdienst!

één jaar geleden

Wat nathalievdvv zegt. Ik heb namelijk hetzelfde, ze werken per 1e vd kalendermaand. Je kan even de Belastingtelefoon bellen en het overleggen.

één jaar geleden

Ja ik ga inderdaad de belastingdienst eens bellen. Want mijn partner zijn contract is niet verlengd maar is ziek uit dienst gegaan. En loopt in een ziekteproces dus misschien is dat ook weer anders.

één jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

Wat nathalievdvv zegt. Ik heb namelijk hetzelfde, ze werken per 1e vd kale ...
Even een vraagje. Het contract stopt in onze situatie op 22 juni. Stopt het dan per 22 sep? Of 1 sep of 1 okt? Omdat je hebt over de 1e van de kalendermaand?

één jaar geleden

Reactie op Adff

Even een vraagje. Het contract stopt in onze situatie op 22 juni. Stopt het ...
22 juni gestopt, dan moet je vanaf 1 juli tellen. per 1 oktober heb je dan geen recht meer erop. Ik zie alleen wel dat je partner ziek uit dienst gaat, mocht hij een reïntegratie traject via uwv starten kan het zijn dat er andere regels gelden.

één jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

22 juni gestopt, dan moet je vanaf 1 juli tellen. per 1 oktober heb je dan ...
thanks voor je antwoord. hoe bedoel je als iemand ziek uit dienst gaat?

één jaar geleden

Reactie op Adff

thanks voor je antwoord. hoe bedoel je als iemand ziek uit dienst gaat?
ik zit verkeerd te lezen....🧐😳 sorry! skip die laatste zin maar gewoon

9 maanden geleden

Reactie op MJN82

Het kan zelfs zijn dat je langer hebt dan drie maanden! Even kijken hoe ik ...
Heyey, hier even gebeld met de belastingdienst. Erg fijn ondanks dat hier het contract afloopt per 21 juni nog tot het einde van het jaar recht op toeslag :) :) Heb zelfs 2 x gebeld voordat ik een afrekening krijg volgend jaar. Ik blij voor onze uk. Hij heeft het zo naar zijn zin bij het KDV.