16 Reacties
4 jaar geleden
Op de slaapkamer is het 19 graden. Ze heeft een slaapzak tog 3 met de mouwen aan en een romper met lange mouw eronder. Soms is het q8 graden als ze gaat slapen dan doe ik ook een mutsje op. Maar die heeft ze meestal al snel erafgewoeld. Handjes zijn wel atijd koud maar lijfje en nek lekker warm. Onze kraamverzorgende zei trouwens dat we óf dekens óf slaapzak moesten doen...geen idee waarom precies eigenlijk
4 jaar geleden
Reactie op Anzzeliek
Op de slaapkamer is het 19 graden. Ze heeft een slaapzak tog 3 met de mouwe ...
Thanks!
Ooh geen idee.. Ik vind het persoonlijk niet zo'n behaaglijk idee om geen dekentje te gebruiken. Een pyjama hieronder had ik prima gevonden alleen kruipt hij dan omhoog en ligt hij halverwege de nacht onder de dekens vandaan.. De slaapzak kan ik aan de onderkant een beetje instoppen waardoor dit niet lukt 😊
4 jaar geleden
Hier een slaapzakje met TOG 3 (armpjes eraf geritst want dat vind hij vreselijk) en daar ligt hij met alleen een romper met lange mouw onder en sokjes.
Overdag ze kleertjes aan en dan leg ik hem niet in de slaapzak maar onder een dekentje.
Ze nekje voelt altijd lekker warm en ze handjes ook, maar hij is dus veel minder warm gekleed dan bij jou 😅 (rond de 19/20 graden)
4 jaar geleden
Herkenbaar hoor, het is bij ons nu zo’n 20 graden. Dochter heeft haar kleding inclusief sokken aan en slaapt onder een dubbel gevouwen deken. Evengoed nog koude handjes, verder gewoon lekker warm. Op de warmere dagen sliep ze evengoed ook in haar kleding maar dan met een dunnere deken. Ik zou gewoon naar je kindje kijken en bij twijfel even de temperatuur opmeten 😊
4 jaar geleden
Bij ons juist andersom 😅
ik deed vorige week z’n slaapzak met tog 2,5 aan in de avond, maar daar was meneer het niet mee eens. Het naar bed brengen en de nachten waren drama.. bij mij viel niet gelijk het kwartje dat het door de slaapzak kwam maar toen ik m in z’n overdag slaapzak deed met tog 0,5 was het gelijk goed.
Nu doe ik dus maar een pyjama erbij aan en een dikke deken overheen haha. Nu al lekker eigenwijs 😂
4 jaar geleden
Hier gewoon de zomer slaapzak met tog 0.5 van hema.. gebruik hem zonder mouwtjes.. ze heeft een korte mouw romper aan en een pyjama.. verder niks.. als ik meer doe dan wordt ze juist vervelend en onrustig van de warmte.. mocht het straks nog kouder worden in de nacht ( winter ) dan doe ik haar een dikkere pyjama aan of sokjes erbij aan..
4 jaar geleden
Wellicht kun je de temperatuur in de kamer checken met een badthermometer? Wij hebben het op de babyfoon zitten.
Bij ons is het puckababy met lange mouwen (moscow new born bag Tog waarde 2.0) en een romper met korte mouwen eronder. Dan stop ik hem in met een lakentje. Dus in totaal Tog 2,5. Bij ons is het 18 graden in de kamer.
Wellicht een optie mouwen eraan en iets anders eraf? Kan me voorstellen dat er warmte verloren gaat zonder mouwen. Ik weet niet hoe je hem instopt? maar onze kleine ligt juist onder de deken tot onder de armen/ midden buik. Hij wil de armen vrijhouden, dan is het een verschil tussen boven de deken en eronder.
4 jaar geleden
Reactie op Mirthe_1992
Wellicht kun je de temperatuur in de kamer checken met een badthermometer? ...
Het zal denk ik 19 of 20 graden zijn. Ik heb vanochtend toen hij uit bed kwam even zijn eigen temperatuur gemeten en die was 37, perfect dus! Ik ben niet echt opzoek naar een oplossing oid hoor, hij ligt heerlijk zo. Ik was meer benieuwd of meer mensen dit herkennen en merken dat die TOG 'regels' bij hun kindje helemaal niet klopt.
4 jaar geleden
Ik vind het ook lastig. Ik ben zelf een enorme kouwkleum. Ze heeft een slaapzak aan met een tog waarde van 3.0 pyjama en een romper lange mouw EN een dekentje. Vind haar soms echt koud als ze snachts komt en ik haar verschoon. Lastig hoor.
4 jaar geleden
Ik vind het ook lastig. Ik ben zelf een enorme kouwkleum. Ze heeft een slaa ...
Hee, dit heb ik dus ook! In tegenstelling tot de rest hier volgens mij. Onze dame is een echte kouwkleum, als ik zie wat ik haar nu al aantrek en de hoeveelheid en diktes van de dekens, vraag ik me af hoe dit in de winter moet.
Ze draagt een slaapzak TOG 3.0 romper korte mouw, shirtje lange mouw, pyjama broek en sokjes en dan nog eens onder 2 behoorlijk dekentjes. Doe ik dit niet heeft ze 's nachts echt een te lage temperatuur 🥶
4 jaar geleden
Reactie op Maud91
Hee, dit heb ik dus ook! In tegenstelling tot de rest hier volgens mij. Onz ...
Aha nou gelukkig ben ik niet de enige die qua TOG veeeel te hoog uitkomt. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je ze met alleen een romper en een slaapzakje in bed legt.. Krijg het zelf al koud bij het idee haha. Grappig om te zien dat elk kindje zo anders is en dit voor sommige dus wel genoeg is.
4 jaar geleden
Reactie op Maud91
Hee, dit heb ik dus ook! In tegenstelling tot de rest hier volgens mij. Onz ...
Misschien kan je als het nog kouder wordt kijken naar de dekentjes en het materiaal hiervan? Ik had eerst ook 2 dekentjes op elkaar maar die waren gewoon gebreid door mijn oma met wol van de zeeman zegmaar.. niet recht heel warm materiaal. De dikte van een deken zegt niets over de warmte. Een gebreid dekentje is natuurlijk minder wam dan een gevoerde deken met teddy stof oid of een echt wollen dekentje.
4 jaar geleden
Geen kindje is gelijk. Gewoon een keer zijn temperatuur opmeten dan weet je het. Onze dochter heeft het te koud (onder de 36.5) als ik me aan de schema’s houd. Dus ze heeft een extra dekentje over. Nu is ze lekker warm.
4 jaar geleden
Geen kindje is gelijk. Gewoon een keer zijn temperatuur opmeten dan weet je ...
Hier is onze dame vaak rond de 36.5.. laatst hele rode wagen, dus ik tempen.. en was ze 37.1.. nou warm dat ze was.. ikzelf ben normaal ook 36.4 dus denk dat ze dat van mij heeft.. dekens gooit ze gelijk van zich af als ik die op haar leg.. dus daar al snel mee gestopt van ze kreeg het zelfs voor elkaar om hem los te trappen en over zich heen te schoppen.. 🤔
4 jaar geleden
https://www.baby-wereld.nl/slaap-essentieel-voor-hersenontwikkeling-baby/ ik las dit laatst. Iemand idee of het klopt? Verder lees ik er weinig over op internet. Zelf daalt mijn temperatuur wel..