23 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon is 8+ maanden en ik zie een beetje dezelfde hoeveelheden...hij is 78 cm en 10 kilo (ongeveer). En toevallig vandaag 1,5 potje op en ik denk dat er zelfs 2 in kunnen maar ja ik probeer het dan nog even rustig aan te doen maar agh ahhaha 😂 👍🏻 als ik zelf eten maak dan is het vaak ook meer ;) ik ben eerlijk gezegd niet zo van de hoeveelheden..ik denk dat als ze honger hebben en lekker groeien (voor een meisje van bijna 9 maanden is je dochter best lang) gewoon lekker geven...ze hebben het vast nodig!

3 jaar geleden

Grote potjes ? Man wat kan ze dan lekker eten 😂🤭 waar laat ze het 😂
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Dochter van 9 maand maakt ook opeens een groeispurt lijkt wel. Ze heeft mega veel honger en vreet als een bouwvakker. Ze beweegt nu natuurlijk een stuk meer, dus ik koppel het daar nu maar aan 🤓

3 jaar geleden

Zou die van ons denk ook op kunnen maar doe nu potje, dan terwijl wij eten af en toe een veggie stick en soms daarna nog een toetje, ligt er dan ook an hoe laat het ondertussen is anders alleen nog bv en wachten tot hij naar bed wil 😜

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Grote potjes ? Man wat kan ze dan lekker eten 😂🤭 waar laat ze het 😂
Ja die 8 mnd potjes van Olvarit 😳 en waar ze t laat? Vaak verspreid in 4 poepluiers de dag erna 🤪

3 jaar geleden

Onze zoon is 8+ maanden en ik zie een beetje dezelfde hoeveelheden...hij is ...
Jaaa klopt ze is erg lang! En beweegt heel veel ook dus dat zal er wel mee te maken hebben. Ik geef ook gewoon naar behoefte… lijkt me t beste toch? Ze heeft altijd ‘meer’ gegeten dan volgens het boekje omschreven staat. Maar ineens dacht ik met twee van die potjes: oeiii is dit niet echt té veel?

3 jaar geleden

Reactie op Sooph

Jaaa klopt ze is erg lang! En beweegt heel veel ook dus dat zal er wel mee ...
Ja hier dus ook een lange jongen ahha! En idd ook heel bewegelijk! Ja lekker naar behoefte geven hoor, ze zal het wel nodig hebben. Maak je ook weleens zelf iets of eet ze met de pot mee, gepureerd?

3 jaar geleden

Amai hier juist een super slechte eter een half potje van 4 maanden krijgt hij nog maar amper op. Gewoon geven tot ze genoeg heeft zeker😅

3 jaar geleden

Wij geven 2x per dag 200 gram groente met daarna een fles als toetje. Meestal 2x per dag fruit en een boterham. De rest zijn dan flessen. Onze dochter kwam echt weer meerdere keren per nacht en sinds we twee keer groente geven is ze weer de nacht over 🙈

3 jaar geleden

Lekker je eigen kindje volgen. Als ze het lust en ze is niet te zwaar, why not! Als ik dit lees denk ik wel dat mijn dochter te weinig eet 😂 maar ze lust gewoon niet meer. Gelukkig waren de bananen pannekoeken wel een groot succes vandaag.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Amai hier juist een super slechte eter een half potje van 4 maanden krijgt ...
Pff, zelfs daar zou ik al blij mee zijn. Hier gaat er max 1 lepeltje groente in, daarna kun je proberen wat je wilt maar gaat haar mond niet meer open. Ze eet op een dag 1 schijfje sinaasappel (echt het enige fruit dat ze lust, maar zelfs na 1 schijfje is t genoeg) 1/8e stukje brood en een lepeltje/stukje groente. Verder alleen maar borstvoeding. Overigens juist wel een lekker speklappie & niet heel lang. 66 cm en bijna 9 kilo.

3 jaar geleden

Dan zou ik na het potje wat yoghurt geven. Hier ook een grote eter 3 boterhammen 2 flessen 210 met pap. 200 gram fruit 150 gram yoghurt, en 250 gram warm eten😉.

3 jaar geleden

Reactie op Sooph

Ja die 8 mnd potjes van Olvarit 😳 en waar ze t laat? Vaak verspreid in 4 p ...
Hahahah heerlijk.. nou beter een goede eter, dan dat ze steeds zitten ze mieren.. Hier krijgt mijn zoon 1 potje/en of zelf gemaakte en toetje na..

3 jaar geleden

Wat heerlijk. Nog meer potjes moeders. Soms denk ik hier dat ik de enige ben die mijn dochter potjes geeft. Als die moeders die alles zelf maken. Knap hoor maar mijn dochter smult van haar potjes en soms wel 2 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Wat heerlijk. Nog meer potjes moeders. Soms denk ik hier dat ik de enige be ...
Och ja ik ken het. Heb ook zn schoonzus die alles zelf en vers bereidt. En dan even daar de nadruk op legt mijn kind krijgt nooit potjes... pfff.. ik kots soms van haar...🤭 Ik geef me zoon ook wel eens een potje, als ik moet werken, of we gaan uiteten, of gewoon geen zin heb om uit gebreid te gaan koken.. lijkt me alleen maar super handig dat je kind ook een potje lust.. voor als je evt snel moet enz.

3 jaar geleden

Zolang ze er geen last van heeft lekker blijven geven 😍😍😍niks is te veel. De ene eet maar halve potje en andere 2 potjes😳🙈heerlijk zo een smulbaby 😍 hier ook 1 die de hele dag door eet haha. Ook soms 2 kommetjes vol. En sommige dagen moet ze niks anders dan banaan en melk🤣. Dus lekker je kindje volgen.

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Och ja ik ken het. Heb ook zn schoonzus die alles zelf en vers bereidt. E ...
Hahaha precies dit! Hier ook een schoonzus die nooit potjes geeft. En iedere keer zegt “gelukkig eet ….. alles wat ik klaar maak en smult hij ervan” Nou…ik heb nog een zoontje van net 2 en kies dan ook weleens voor het gemak.

3 jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Wat heerlijk. Nog meer potjes moeders. Soms denk ik hier dat ik de enige be ...
Hahaha! Hier gewoon geen tijd om voor haar apart te koken. En die potjes zijn lekker + gezond dus waarom niet van profiteren?!

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Nou en niet eens alleen voor als je even snel moet zijn, hier krijgt ze altijd potjes ook als we uuuuren de tijd hebben 🤪✌️

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Idd! Hier precies zo.. mocht er nood aan de man zijn kunnen ze teminste gewoon uit een potje eten.. er staat ook altijd noodpotjes bij de opa' en oma's.. alleen maar handig! Vers eten een hele dag meenemen is niet eens gezond omdat ik het niet goed cool kan houden een hele dag.. hoe makkelijk is een potje dan.. hier wel dat ze veel beter van vers eten eet dan een potje.. het is maar net wat ze gewent zijn denk ik maar.. ik vries veel in dus op een drukke dag is het 'verse' eten ook zo klaar.. dat scheelt wel een hoop! 🙈🤫