12 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou zeggen overgaan naar flesvoeding. Het gaat je zoveel rust geven! Snap dat het een domper kan zijn, maar jij en je boys gaan veel minder stress hebben en je boys krijgen dan zoiezo genoeg voeding binnen

4 jaar geleden

Geen ervaring met tweeling, wel met kolfstress. Ik zou lekker gaan afbouwen, gaf een boel rust.

4 jaar geleden

Ik zou zeggen schakel een lactatie kundige in :)

4 jaar geleden

Ik zou niet per se overgaan op kunstvoeding. Is ook goed als je dat wel doet. Je doet het sws goed. Zet geen druk op jezelf. Kolf je te weinig vul het aan met kunstvoeding kolf je te veel bewaar het voor later. Een lactatiekundige is ook een aanrader. Niets is fout. Veel succes, je kan het.

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben bevallen van een prematuur met 32 weken. Zij is inmiddels bijna 7 weken oud maar nog niet krachtig genoeg om volledige voedingen uit de borst te drinken. Ik kolf nu dus al 7 weken fulltime en ik herken je helemaal. Het is heel pittig omdat het allemaal zoveel langer duurt. Ze krijg nu nog 7/8 voedingen per dag en ik kolf elke keer nadat ik haar het flesje heb gegeven of tegelijkertijd als mijn man haar voedt. De voeding midden in de nacht sla ik dan over zodat ik ook een paar uur kan doorslapen. Zo blijft het voor mij redelijk te doen maar ik heb dagen dat ik dat ding wel door t raam wil smijten. Heel veel respect voor jou dat je het nog steeds volhoudt met 2 kids! En ook ik weet het er is niks mis met kv maar ik vind het heel lastig om dit op te geven. Succes met je keuze!

4 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ik laat het even bezinken allemaal

4 jaar geleden

Ik ben vorige week bevallen van een tweeling en begon met borstvoeding in het ziekenhuis en kwam redelijk op gang. Ik had alleen al snel kloven en icm met de keizersnede wilde ik geen extra pijn meer aan mijn lichaam. Ik ben nog gaan kolven maar het stond me zo tegen dat ik gestopt ben. Ik vroeg mezelf af of ik nu de beste versie van mezelf was (die je überhaupt kan zijn na een bevalling). Ik lees wel ontzettend veel verhalen van tweelingmoeders waarbij het wel lukt dus soms steekt het wel dat ik het niet heb doorgezet, maar ik heb nu wel het idee meer tijd voor hun te hebben ipv elke keer aan de kolf zitten. Als je de kracht er nog voor hebt zou ik het zeker doorzetten, vooral luisteren naar jezelf denk ik…… succes!!!

4 jaar geleden

Ik vind borstvoeding op zich al een prestatie, het begin is moeilijk en zwaar. Maar 2 kindjes voeden met borstvoeding, man! Lijkt mij echt super heftig. Doe aub waar je je goed bij voelt lieve mama, je doet het super, wat je ook doet!

4 jaar geleden

Ik ben 9 juli bevallen, onze kleine man krijgt het echt drinken uit de borst niet voor elkaar, dus ik kolf. Ik heb ook idd al 100x op t punt gestaan (vooral s nachts 🙈) om die kolf uit t raam te gooien. Ik slik inmiddels wel op kruidenbasis (fenegriek & gezegende distel) om mn productie lekker op gang te houden. Ik denk dat je heel erg naar je gevoel moet luisteren, alleen jij weet wanneer genoeg, genoeg is! Je kan het niet fout doen!

4 jaar geleden

Reactie op Maezinha

Ik zou niet per se overgaan op kunstvoeding. Is ook goed als je dat wel doe ...
Vind dit toch wel een mooi advies! Ik heb zelf geen ervaring met 2lingen maar wel al mijn kinderen hele lange periodes bv gegeven. Bij mij hielp op de 1e plaats vooral eten en drinken. Dat is toch wel de 1e sleutel van borstvoeding vind ik. Blijf jezelf voeden, voor jezelf zorgen. Goed voor je productie. Daarnaast je mindset... Hoe je over bv denk etc maak ook of iets slaagt of niet. Zie je de voordelen, hoe graag wil je het. Goed aan laten happen en dergelijke speelt allemaal een rol. Maar vind het advies van bv en kv combineren een mooi idee bij een 2ling. Als het op die manier wel vol te houden is dan is dat toch mooi meegenomen.

4 jaar geleden

Hey, bedenk dat je het super goed doet nu! Je zit nu echt op een van de zwaarste punten en je voedt 2 kindjes. Alle keuzes zijn de juiste zolang het maar jouw keuze is. Ik begon met kolven ipv aan de borst leggen (wel maar 1 kindje, de kleine had de kracht niet ivm prematuur en mijn productie moest op gang komen) en kunstvoeding er naast en dat ging prima, dus er waren nooit zorgen over de hoeveelheid die ik produceerde. Ik heb vaak gedacht om te stoppen ook maar was er nog niet aan toe. Mij hielp het om “evaluatiemomenten” te plannen. Bij iedere 3 dagen of week kijken hoe ik erin sta en of het beter/slechter gaat en of ik nog door wilde. Niets is falen. Een blije mama zorgt voor blije babies. Je hebt al zoveel bereikt! Je hebt 2 prachtige mensjes op de wereld gezet!

4 jaar geleden

We zijn nu inderdaad begonnen met een combinatie van bv en kv. Overdag voornamelijk bv en in de nachten kv. Moet zeggen dat het nu te doen is en “de dagen voorbij gaan”. Zo lang het zo gaat houden we het vol! 💪🏻 dankjulliewel!