12 Reacties

5 maanden geleden

Wij gaan al vanaf baby of aan uiteten met onze kids.. en ik neem altijd van alles mee.. boekjes, kleurpotloden, kleurboek, klei, speelgoed autos. en soms geef ik ze idd ook de telefoon als ze van alles zijn uitgekeken. En ik sommige restaurant heb je een speelhoek dat is ook wel een uitkomst.

5 maanden geleden

Wij hebben ons zoontje liedjes aangeleerd, nemen evt speelgoed mee (van dat magneetspul). Zorgen ervoor dat die voordat we gaan eten heeft gespeeld in een speeltuin. Zorgen er gewoon voor dat die er helemaal bij betrokken wordt en ja soms wordt er een spelletje of filmpje gekeken als het geduld op is. Maar ze zijn ook gewoon nog klein dus dat dat kunnen we niet helemaal afdwingen. Maar mijn beste tip is oefenen oefenen oefenen!

5 maanden geleden

Wij nemen speelgoed mee waar mee op tafel gespeeld kan worden en niet al te groot is om mee te nemen. Zoals een magneet tekenbord (houten)puzzels of wat Duplo. Of een memorie spel. en als het echt niet meer gaat mogen ze op de telefoon

5 maanden geleden

Vermaken zich vaak met een paar kleine autootjes oid. Gaan best vaak ergens eten dus zijn ze gewend.

5 maanden geleden

Wij gaan redelijk vaak uiteten en nemen eigenlijk (bijna) nooit iets mee. Af en toe is er ergens een speelhoekje, anders zit ze gewoon gezellig bij ons aan tafel. We kletsen en eten dan gewoon samen. Mocht er wel iets mee gaan is dat een klein fidget/popit dingetje waarmee ze zich wel vermaakt. Hier nooit telefoon oid aangeleerd. Misschien een minder populaire mening, maar wij houden echt niet van schermen aan tafel als we ergens gaan eten. Het kan ook gewoon zonder😊

5 maanden geleden

Reactie op PinkPowny

Wij gaan redelijk vaak uiteten en nemen eigenlijk (bijna) nooit iets mee. A ...
Hier precies hetzelfde.. en ook geen uitzondering met schermen.. sowieso kijkt ze nooit op mijn telefoon naar filmpjes oid.. had ik vroeger ook niet😉 ik zeg altijd: kijk maar naar buiten of als we buiten zijn: kijk maar om je heen.. misschien zie je dieren lopen of ik zie ik zie wat jij niet ziet.. hier kan onze dame ook echt genieten van het eten.. we kletsen veel (ze kon al heel vroeg praten dus dat was heel fijn) en anders een klein speeltje.. hier is een soort ds of telefoon met water met die ringetjes haar favoriet.. en die krijgt ze ook alleen met uiteten dus dan is ze er ook altijd bij mee.. en pop it doet het ook goed hier.. heb je bij de action ook als spinner variant en die gaat ook altijd mee. Die zijn vaak pas aan het eind nodig want dan heeft ze bij een lange zit wel afleiding nodig.. of als ze ziet dat een ander kind wel een scherm heeft..

5 maanden geleden

Speelgoed meenemen kan idd goeie zijn. Ook verwachten we niet van de kids (1 en 3) dat ze de volle 1.5-2 uur op hun stoel blijven. Als ze even tussen een gerecht door van tafel willen en er is geen speelplek, laten we ze gewoon even heen en weer lopen in het restaurant. Dat vinden ze vaak ook leuk. Miss denk je dan, das toch vervelend? Ik vind dat persoonlijk voor mezelf fijner en voor anderen miss ook fijner als er 5-10 min iemand langs komt wandelen die een hoop plezier heeft, dan dat het aan tafel een hoop geschreeuw en kabaal is omdat ze geen geduld meer hebben om te blijven zitten:D Telefoon ben ik echt een enorme tegenstander van, vooral aan tafel in een restaurant. Ze krijgen hier nooit een filmpje, wordt ook überhaupt nooit gevraagd. Als jij je kind meeneemt naar een restaurant en je duwt ze een telefoon in de vingers, dan sluit je je kind af van het gezelschap. Das een beetje het signaal van, hartstikke leuk dat je mee bent, maar jij mag in je eigen wereldje je ding doen, kunnen wij gezellig samen zijn. Ik vind dat dus echt not done.

4 maanden geleden

Allesinds geen tablet of telefoon 🫢 hihi. Wel van in het begin steeds potloden en een kleurboek. Daar kan die van ons zich steeds mee vermaken. Soms ook figuurtjes zoals die van Bing

4 maanden geleden

Wij zijn dan wel makkelijk. We nemen de tablet mee Sommige restaurants hebben kleurtjes en dan kan ze zich daar ook wel mee vermaken

4 maanden geleden

Hier vaak wat kleine speelgoedjes mee zoals memory kaarten of wat kleine autootjes bijv. Kan hij zich vaak prima mee vermaken, uit nood soms een filmpje op de telefoon maar dat is zelden nodig.

4 maanden geleden

Neem altijd kleurtjes mee met een leuk kleurboek. Ik laat haar vaak zelf een kleurboek uitzoeken bij de zeeman ofzo, die zoeken we dan echt uit voor als we uit eten gaan. Zo blijft dat boek dus ‘nieuw’ en is ie weer lekker interessant als we daadwerkelijk uit eten zijn. Dan vermaakt ze zich prima. Soms ook een mini magneet tekenbordje mee of wat klein speelgoed, poppetjes ofzo.

4 maanden geleden

Ons zoontje kan niet stil zitten dus we kiezen iets met liefst een speeltuin oid. Klein tasje met speelgoed mee. Tafel in een hoekje zodat hij in de hoek kan spelen en de bediening niet in de weg loopt en omstebeurten met hem te wandelen. Als de telefoon er bij ons aan te pas moet komen dan wordt het tijd om naaf huis te gaan met de druktemaker🙈