7 Reacties

5 jaar geleden

Volgens mij niet! Heb met kerst ook heel de avond per ongeluk raclettekaas met wijn gegeten. De hoeveelheid alcohol is quasi nihil, dus ik heb er niet van wakker gelegen

5 jaar geleden

kan geen kwaad, zit geen alcohol (meer) in. Bij het maken van wijnazijn wordt alcohol omgezet in zuur en ontstaat wijnazijn.

5 jaar geleden

Kan geen kwaad. Zal hoogstwaarschijnlijk dusdanig bewerkt zijn dat in dit extract geen alcohol meer zit en dan is het extract ook nog eens <0,1% van je hele soep (zie volgorde ingrediënten) Zou het pure, onverhitte, wijn zijn dan zou 0,1% nog niks uitmaken.

5 jaar geleden

Als alcohol verhit wordt vervliegt de alcohol. Je gaat zoizo de soep opkoken dus al zou er wel nog alcohol in zitten is het dan toch verdwenen.

5 jaar geleden

Ik heb het gisteren toevallig opgezocht omdat mijn man stoofvlees gemaakt had met bier. Voedingscentrum raadt dit soort gerechten toch af voor zwangere vrouwen en kinderen omdat, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, de alcohol niet volledig verdampt. Ik denk wel dat dit alleen geldt voor dingen die vers gekookt worden met alcohol erin, kan me voorstellen dat in zo'n extract geen alcohol meer zit, maar zeker weten doe ik het ook niet.

5 jaar geleden

Dit zegt unox zelf over de witte wijn extract in hun soep! Het gaat dus om sporen, ik zou me er niet al te druk om maken.