44 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben een gezamenlijke rekening. Daar gaan we de babyspullen van betalen. Hoe doen jullie dat met andere gezamenlijke kosten dan?

5 jaar geleden

Wat een vervelende situatie! Je hebt toch samen voor een kindje gekozen dan is het toch ook logisch om samen de spullen aan te schaffen? En jullie meisje heeft straks nog veel meer nodig als ze eenmaal geboren is, wilt hij daar ook niet aan meebetalen? Nog een vraagje, heeft hij aangegeven liever een jongen te krijgen? Sterkte hoor 😘🍀

5 jaar geleden

Als je samen een kind neemt moet je sowieso zorgen dat je de gezamenlijke financiën op orde hebt en daar duidelijke afspraken over maakt. Een gezamenlijke rekening of spaarpot voor de baby is dan zeker geen overbodige luxe.

5 jaar geleden

Wat vervelend/naar voor je dat je partner er zo weinig moeite in steekt. Steekt je partner er financieel ook moeite in of ben jij enkel degene die inbrengt? Ik zit namelijk niet in zo’n situatie, maar ik kan me heus wel voorstellen dat het vervelend is en je je in de steek gelaten voelt. Misschien kan je er met hem open over communiceren om er meer moeite in te steken, misschien kan je wat moodboards maken met hoe je de kamer/spullen wilt en is het voor hem ook duidelijk wat je precies wil. Of misschien vindt hij de stijl van de spullen/kamer niet mooi? Je zal hier toch met hem over moeten communiceren, ik heb zelf geen idee hoe je het anders kan aanpakken door de dingen te tonen in 1 geheel dat het hem duidelijker wordt. Hopelijk heb je iets aan de andere reactie’s die hier geplaatst zullen worden. Alleszins veel succes en hopelijk gaat hij binnenkort mee op baby spullen jacht. Veel succes met jou zwangerschap en probeer er toch van te genieten ❣️

5 jaar geleden

Gaat het hem om het geld? Of heeft hij gewoon geen zin om spullen uit te zoeken? Ik betaal alles van de gezamenlijke rekening, als je die niet hebt is het met een kind op komst misschien handig om die te openen? Wij betalen daar ook de hypotheek/boodschappen/verzekering ect van. Daarnaast hebben we beide nog een eigen rekening. Mijn vriend is ook niet zo van het spullen uitzoeken, dus dat doe ik, ook omdat ik het wel leuk vind om te doen. Grote dingen overleg ik wel, maar hij vindt het eigenlijk altijd wel prima.

5 jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Gaat het hem om het geld? Of heeft hij gewoon geen zin om spullen uit te zo ...
Het gaat om het geld helaas.. en een gezamelijke rekening wilt hij niet.. mijn inkomen is ook meer als dat van hem maar dat maakt het niet oke dat hij helemaal niks doet of geeft..

5 jaar geleden

Misschien moet je even vragen aan hem wat hij wilt en hoe hij het ziet. Het kan zijn dat hij zich nu gepasseerd voelt omdat je alles al gekocht hebt (zonder hem?). En voor mannen gaat het wat later leven dan voor ons vrouwen dus sommige vinden het niet nodig zo vroeg al aankopen te doen, want het is nog zo ver weg in hun ogen. Probeer hem erbij te betrekken en hem dingen te laten kiezen. Laat merken dat zijn mening er toe doet en dat je het leuk vind om dit samen te doen. En hij zal een beetje meer actie moeten ondernemen nu en jij zal daarin geduld voor hem moeten opbrengen. Maak afspraken wanneer je welke aankoop doet samen en hoe. Succes 🤗

5 jaar geleden

Reactie op Jose85

Wij hebben een gezamenlijke rekening. Daar gaan we de babyspullen van betal ...
We wonen verlopig nog bij mijn moeder thuis omdat we geen appartement vonden. Andere maandelijkse kosten dan mn moeder geld geven is er niet. Verzekering enzo betalen we zelf appart. Ik ben zelf 21 jaar

5 jaar geleden

Reactie op HappyMum

Wat een vervelende situatie! Je hebt toch samen voor een kindje gekozen dan ...
Ja klopt.. dit zijn niet de enige kosten.. et komen erna nog.. ik wil er niet allemaal alleen voor staan en hij alles maar in zn zakken houden.. jaa hij gaf dat als sinds het begin van de relatie aan en eindelijk na een jaar zwanger en was het een meisje (waarvan ik et al wist omdat ik een sterk voor gevoel had) het was even schrikken voor hem maar hij zei dat hij het niet erg vond.. nu is hij helemaal niet actief mee in de zwangerschap en daar vreesde ik juist voor.. dat als et een meisje was dat hij niet meer veel interesse zou hebben..

5 jaar geleden

Reactie op readywhenyouare

Wat vervelend/naar voor je dat je partner er zo weinig moeite in steekt. St ...
Hij is helaas niet iemand die van communiceren houd en snel boos kan worden als hij het heet krijgt onder zn voeten.. toch bedankt voor je advies, heel lief ❣

5 jaar geleden

Wat een vervelende situatie! Nu zie ik al een aantal dames de suggestie doen voor een gezamenlijke rekening waarvan je ook eventuele andere kosten kan laten afschrijven. Wij hebben vanaf het moment dat we gingen samenwonen 1 rekening opgezegd en nu alleen nog maar een gezamenlijke rekening. Dit vonden wij allebei fijner en makkelijker. Veel succes! 😘

5 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Misschien moet je even vragen aan hem wat hij wilt en hoe hij het ziet. Het ...
Bedankt voor je advies, ik kan hier zeker wel wat uithalen ! Mannen denken inderdaad heel anders dan vrouwen en hij denkt inderdaad dat er nog meer dan genoeg tijd is terwijl dat de tijd voor mij vliegt en ik graag van te voren alles wil hebben ipv van de zelfde maand van de bevalling nog opzoek te gaan naar spullen. Ik zal wat meer geduld moeten hebben met zijn manier van denken.. Heel erg bedankt voor de tip !

5 jaar geleden

Wat een vervelende situatie. Goed dat jij van jezelf al een boel hebt gehaald. Misschien omdat jij er lekker mee bezig was denkt hij dat hij dat maar gewoon aan jou moet overlaten. Zowel in de keuze van alle spullen als de financiële verantwoordelijkheid daarvoor. Of om te denken dat hij vanaf de geboorte voor veel kosten op moet draaien dus dat jij dan maar dit voor je rekening moet nemen. Of hij is hard aan het sparen zodat jullie samen kunnen gaan wonen weg bij jou moeder en geeft hij daarom geen geld uit liever. Dit zijn echter allemaal gokjes want de waarheid is dat je niet weet waarom hij zo doet tot je hem hierover spreekt. Als hij aangeeft dat de kosten te hoog zijn voor de resterende spullen kun je bijv. aangeven dat jullie ook goedkoop tweedehands veel op de kop kunnen tikken. Zolang jij maar duidelijk maakt dat jij van hem financieel een grotere steun wilt. Dit is een kindje van julllie samen. De mooie momenten, de verantwoordelijkheden ende financiële lasten. Ik hoop dat jullie er uit komen samen. Veel sterkte!

5 jaar geleden

Niet willen communiceren, niet willen bijdragen en je aan je lot overlaten... Dit alles nog voordat de baby er is, sorry wil je niet ontmoedigen maar het klinkt écht als een “recipe for disaster”... 😣

5 jaar geleden

Ik sla de grotere uitgaven op in de app ‘Splitser’. Dan kan je later kijken wat je allemaal hebt uitgegeven en waaraan en een eerlijke verdeling maken (naar rato mocht je dat willen). Zie ook vaker dat het voor mannen later idd begint te leven. Hopelijk slaat hij snel om! Succes girl!

5 jaar geleden

Misschien lees ik het wel anders dan het bedoeld is, maar ik zou er ook niet zo vrolijk van worden als mijn partner allemaal dingen zelf aanschaft op eigen houtje en mij vervolgens een papiertje geeft met een lijst met spullen dat ik moet aanschaffen.. ik zou daar ook niet erg van gediend zijn... En ik snap uit je verhaal dat jij vrij bent wanneer je baby spullen aanschafte.. maar is er überhaupt overleg over geweest vooraf wat er gehaald moest worden of heb je gewoon gehaald wat je leuk vind zonder echt rekening te houden met de prijzen die hij voor zoiets zou willen uitgeven? Ik vind het een beetje dubbel dat je zegt dat je het zelf aanschaft zonder hem en vervolgens van hem verwacht dat hij je een soort van tegemoet moet komen qua prijsniveau. Tenminste dat hij de overige dingen aanschaft van 600 euro. Ik snap dat je samen voor een kind gaat en je verwacht dat hij mee betaald in de kosten, maar het klinkt nu allemaal alsof je deels het alleen hebt aangeschaft en ook alles al hebt bepaald wat hij moet aanschaffen en er niet overlegd word... Ik vind dit een beetje krom nu je wel verwachtingen achteraf van hem hebt na de aankopen, maar misschien lijkt dit zo of lees ik ergens overheen. Maarja ik overleg sowieso als ik van mijn partner dingen verwacht qua geld het eerst, dus misschien ben ik hier wel gewoon anders in... Maar ik zou als ik jou was gewoon met hem om de tafel gaan zitten en het overleggen en ook al de gedane aankopen en desnoods samen online kijken naar de spullen en de prijzen van wat nog aangeschaft moet worden en kijken wat hij noodzakelijk vind en hem daar de helft van laten betalen. Een papiertje afgeven met een lijstje komt een beetje over als alsjeblieft en succes ermee en lijkt me niet geheel de juiste manier om iets voor elkaar te krijgen. Hopelijk komen jullie eruit.

5 jaar geleden

Ik heb het even voorgelegd aan mn man, dat helpt misschien. Hij zegt: Als je toch al zoveel had gehaald liet ik me niet meer opschepen met een 'lijstje' van de spullen die ik maar moet gaan kopen. Dat mocht je dan ook zelf gaan doen. Ik snap dat je in je enthousiasme veel hebt gekocht. Wel heb je daar misschien (zoals ik het nu lees) ook geen rekening gehouden met je vriend. Samen een kindje is samen overleggen, en dan gaat vaak niet om 'n pak hydrofielen of iets, maar ik merk thuis dat mijn man ook alles heel interessant en nieuw vindt. Ik ben zelf van t overleg en klik soms even iets in mijn winkelmandje en laat het s avonds zien aan mn man. We hebben nu besloten niets te kopen tot we onze winkelafspraak hebben gehad. We weten gewoon beiden niet goed wat we voor de lange termijn wensen. (Ja, ook die leuke, lieve slofjes die niet essentieel zijn..)

5 jaar geleden

Reactie op Anna J

Misschien lees ik het wel anders dan het bedoeld is, maar ik zou er ook nie ...
Hier ben ik het mee eens, als hij zo gegaan is natuurlijk. Daarnaast is zijn inkomen van mij en andersom dus zie ik het niet als van hij moet ook wat betalen. Mijn man betaalt bijv de hypotheek, verzekeringen en ik de rest. En als hij iets nodig heeft neemt hij van mij en andersom

5 jaar geleden

Reactie op Dyani

Het gaat om het geld helaas.. en een gezamelijke rekening wilt hij niet.. m ...
Ik zou toch eens om tafel gaan zitten en een goed gesprek hebben hoe jullie dit allebei financieel voor je zien. En wat dingen op papier zetten. Ik lees dat jullie nu bij jou ouders wonen, maar als je straks een eigen woning hebt zul je toch ook kosten moeten gaan verdelen? Hoe ziet hij/jullie dat voor je? Het lijkt me goed om hier over te praten voordat de kleine er is, en je straks beide een heel ander beeld blijkt te hebben. Als je vriend zich gepasseerd voelt omdat jij al zoveel gekocht hebt kun je misschien een afspraak maken bij een babywinkel om de rest van het lijstje te kopen? Zo betrek je hem er iets meer bij misschien. Sowieso is communicatie heel belangrijk, dus daar zou ik beginnen, vragen waarom hij er zo in staat. Misschien heeft hij minder haast/geen zin/geen geld? En bespreken hoe jullie dit in de toekomst beter kunnen aanpakken

5 jaar geleden

Ik ben ook de enige die aankopen doet, maar zijn geld is mijn geld. Mijn geld is ook zijn geld.. komt allemaal op 1 grote stapel uiteindelijk 🤔.