13 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben van die zoutoplossing tubetjes en die moet je in de neus spuiten. Dit helpt om het snot op te lossen

4 jaar geleden

Reactie op lizzydrt

Wij hebben van die zoutoplossing tubetjes en die moet je in de neus spuiten ...
Hoe werkt dit dan precies? Is dit om de neus te spoelen?

4 jaar geleden

Reactie op ingie91

Hoe werkt dit dan precies? Is dit om de neus te spoelen?
1 pipet in elk neusgat uitknijpen. Er staat dat je kan druppelen maar bij onze meid werkt het beter als je doorknijpt zodat het snot aan de andere kant eruit komt. Even vervelend voor haar maar daarna een enorme opluchting. Ze kan gelijk weer ademen. Hopelijk heb je er wat aan sterkte!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik neem mijn baby mee onder de douche en door de stoom komt er altijd wat snot en snottebellen los. Ik hoop dat het jouw kindje ook kan helpen☺️

4 jaar geleden

Reactie op lizzydrt

Wij hebben van die zoutoplossing tubetjes en die moet je in de neus spuiten ...
Deze gebruik ik ook, heel fijn spul. Werkt vaak meteen: paar druppels in neusgat en paar seconden later niest en ‘snuift’ hij de droge snot zo uit zn neus. Vaak best een groot stuk en voelt dan droog en hard aan. Daarom krijg ie het er zelf niet uit, met deze zoutoplossing wordt het week. Ik heb wel een vraagje over de toepassing. Bij ons helpt het vaak meteen maar soms ook niet meteen. Dan zie ik wel dat er beweging komt maar als kleintje niet niest /snuit dan komt er niks uit. Neuspomp werkt ook niet (althans die ik heb van de hema, kennen jullie een goeie/betere?). Terug naar de druppels: op de gebruiksaanwijzing staat 2-4 druppels per neusgat per dag. En staat ook ene pipet eenmalig gebruiken en dan meteen weggooien. Als ik 8 druppels gebruik gebruik dan is de pipet nog 3/4 vol. En soms zijn die 4 druppels per neus niet voldoende voor 1 schoonmaakbeurt. Of dan heeft het wel geholpen maar zit did smiddags wel verstopt. Ik lees nu dat jij een pipet helemaal uitknijpt in 1 neusgat. Ik vroeg me af krijgt de kleine dan niet teveel zoutoplossing binnen? Ik doe nu soms ook meer dan voorgeschreven maar dan 1 of 2 druppels extra. En ik probeer het bij 1x per dag te houden maar dan is zijn verstopping niet altijd verholpen. Mijn vraag is dus: kan het kwaad als ie te veel zoutoplossing binnen krijgt? Ik gooi nu namelijk altijd minimaal half gevulde pipetjes weg en het probleem is dan dus niet altijd verholpen

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Deze gebruik ik ook, heel fijn spul. Werkt vaak meteen: paar druppels in ne ...
Als de kleine op zijn/haar zij ligt loopt het er via het andere neusgat weer uit ipv dat alles in de maag komt.

4 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Als de kleine op zijn/haar zij ligt loopt het er via het andere neusgat wee ...
Aah ok goeie tip, ga ik proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Over je vraag van de neuspomp, ik gebruik de otrivin baby aspirator neusreiniger gaat veel beter hier als de neuspompjes.

4 jaar geleden

Klinkt alsof het in de neus bijholte zit hier kan je niet bij. Dit moet er van zelf uit komen. Houd het wel in de gaten dat hij niet suf of benauwd wordt. Verder kan dat geen kwaad denk ik. Heel veel beterschap❤️

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Deze heb ik ook gebruikt. Je kan gewoon het pipetje 24 uur bewaren. En in die 24 uur gewoon gebruik van maken. Van die ene pipet. Ik zou niet in 1x veel doen maar je mag best om de 4 uur gewoon een paar druppels druppelen. Ik denk dat er per keer staat in plaats van per dag? Als dit van DARO is dan vind ik het wel appart, want zo iets heb ik nog nooit gelezen of over het hoofd gezien? Zo een zoutoplossing in een pipetje is 24 uur steriel. Daarna niet meer. Weet ik toevallig van toen ik nog in de zorg werkte! Dus zonde van je geld als je deze meteen weggooit. Zolang je het op een schone plek koel en droog bewaard (geen koelkast). Dan kan je het gewoon gebruiken. Dat zetten ze in de bijsluiter zodat zij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als er wat gebeurd. Maar je kan altijd nog de huisarts vragen wat je het beste kan doen met spray of druppels. Hoevaak etc. Oh ja en de neuspomp van difrax is echt eeen hele goeie!! Zeker een aanrader.

4 jaar geleden

Hier ook al veel snot en luchtwegeninfecties sinds ons kindje 6 weken was. We spoelen 2-3x per dag, afhankelijk van hoe erg het is. Als het echt extreem is, spoelen we voor elke voeding. Onze vroedvrouw raadde aan om de zoutoplossing ook echt in het neusgat te spuiten met 1 kant per ampule. Op de zij leggen en tussen elk neusgat even recht houden zodat niet alles naar de maag gaat. Ook: duw op de ampule, houd een halve seconde en laat weer los terwijl je de ampul nog in het neusgat houdt. Daardoor krijg je een soort zuigkracht (zoals bij een neuspeertje) en komt er wat slijm mee. Natuurlijk vooraan in het neusgat blijven, en het is hier soms wel opletten dat we hem niet krabben met het punt van de ampul, zeker als hij wat ongelukkig is. Dan een paar minuutjes wachten en het neusje vrijmaken met een zuigertje (of neuspeer). Door eerst te spoelen en even te wachten, komt het slijm wat los en wordt het zachter. Dan krijg je meer weg. Veel succes!

4 jaar geleden

Thanks voor jullie reacties en tips! 🙏🏼

4 jaar geleden

Ik gebruik dit adapter als hij snot heeft. Je zuigt door het slangetje en trekt daarmee al het snot lekker weg. Van te voren neusje wat nat maken, helpt het makkelijk eruit te krijgen. Ook te vinden bij de kruidvat.