7 Reacties
2 jaar geleden
Zou idd de overstap proberen te maken naar de rietjesbeker. Als dat is gelukt, het water steeds iets minder warm. En dan hopelijk afbouwen naar alleen een rietjesbeker in bed voor zelfbediening? Is op papier natuurlijk makkelijk gezegd. Mijn dreumes hang nog rustig 3 x aan de borst, dus dit is ook wel een gevalletje 'de lammen helpen de blinden' 🤣🙃
2 jaar geleden
Weet niet of het erbij hoort, maar onze zoon had vorige week echt waanzinnig veel dorst en werd er ook wakker van waarschijnlijk vanwege zijn luchtweginfectie. Hij had koorts en diarree door de antibiotica en dit maakte hem erg dorstig.
In jouw geval lees ik niets over niet fit zijn dus warschnlk heb je hier niets aan..
Als hij echt dorst hebt zou ik hem wel water blijven aanbieden en niet van de dorst laten huilen.
Ik vind je idee van de rietjesbeker (met gewoon kraanwater, niet per se warm) wel een goed idee. Dan wordt het ook nog duidelijker of het de gewenning aan de fles is of echte dorst.
Tot slot zou je ook nog kunnen kiezen je er bij neer te leggen als dit is wat hij nu (hopelijk tijdelijk) even nodig heeft snachts. Maar dat is makkelijk gezegd door iemand die zelf snachts wel mag slapen.
2 jaar geleden
Ik kan alleen maar zeggen, hier ook, kleintje accepteert echt geen water (mama wat denk je wel ik wil melk)
Na een a twee flesjes snachts van amper vijf minuten uit bed is ze tevreden. Ik accepteer het, ze zal dorst hebben. m’n zoontje was er van de een op andere dag vanaf.
Troost je als je denkt lekker makkelijk, ik slaap al bijna drie jaar werkelijk geen enkele nacht door, dus ik snap echt dat je kapot bent. Alleen de weerstand tegen wakker zijn maakte mij nog moeier. Of ik ben nu gewoon lam ervoor hihihi mag jij zeggen
Toitoi het komt goed
2 jaar geleden
Reactie op Coco
Ik kan alleen maar zeggen, hier ook, kleintje accepteert echt geen water (m ...
Fijn dat we niet de enige zijn hihi.. en inderdaad is accepteren soms het best. Hier is een flesje ook de beste vorm van troost, ben anders echt uren in de weer. Alles is gelukkig een fase, maar deze duurt voor mijn gevoel erg lang (maanden al). Nu begint hij ook verkouden te worden, dat werkt natuurlijk ook niet mee.
Wanneer is jouw zoontje gaan ‘doorslapen’?
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Weet niet of het erbij hoort, maar onze zoon had vorige week echt waanzinni ...
Ik weet dus niet zeker of het echt dorst is of toch vooral een vorm van troost
(om weer fijn te kunnen slapen). Of beide..
Nu begint hij ook verkouden te worden, dus dan mag hij zeker lekker drinken. Anders natuurlijk ook, maar het zou toch wel heel fijn zijn als hij niet iedere nacht meer wakker wordt.☺️
2 jaar geleden
Reactie op yvet1234
Fijn dat we niet de enige zijn hihi.. en inderdaad is accepteren soms het b ...
Met oudjaar vorig jaar pas, toen was hij twee jaar en drie weken.
Hij heeft als Ukkie af en toe doorgeslapen, maar had nachtenlang waardoor we nachten van drie uur gillen hadden, eigenlijk dagelijks 😵💫. Bij hem kon ik wel flesjes melk ruilen voor water en volume snel afbouwen. Bij onze kleine dame echt niets anders dan melk.
White noise en kinderarts gesprekken hebben ons met onze zoon erg geholpen. Dus ja ook na dik twee jaar gedoe vergeet je die fase ook weer een beetje … hihi