10 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook gehad, vermoed een virusje + tandjes was na een paar weken weer over. Zelf ook niet helemaal fit en last van mn maag.
2 jaar geleden
Agossie! Zowel voor je kindje als voor jou.
Onverteerd voedsel duidt mij op een virusje net als wij buikgriep hebben. Kleintjes hebben hier alleen iets langer last van. AnderZijds is de nachtelijke kramp me een beetje vreemd bij tandjes. Dan hier vaak wel water dunne poep broeken en veel meer dan normaal maar niet snachts. Kan het misschien zijn dat ze iets eet waar ze minder goed tegen kan, zoals ui bijv? Mochten het tandjes zijn herken je het ook aan de (sorry) geur van de poepbroek, die is dan zuurder dan normaal. Verder kwijlt je kindje dan behoorlijk meer in de meeste gevallen.
Heb je haar misschien al eens preventief met zetpil naar bed gedaan? Kan dat het buikpijn moment misschien verzachten?
Oh wat kun je je als mama toch een zorgen maken, boeh heb met je te doen. Sterkte hoor
2 jaar geleden
Bij echte zorgen of twijfel vooral de huisarts even bellen hoor!
Maar hier laatst dit ook gehad, ook echt lang. Duurde zomaar langer dan twee weken waarvan 1 week echt heftig. Leek bij ons eerst te beginnen door tandjes. Daarna een volle week echte buikgriep. Lastig om die twee van elkaar te onderscheiden maar het gekwijl en zeer mondje duidt op t eerste en de buikgriep heerste op de opvang.
Het nachtelijke onderdeel herken ik alleen niet. Onze zoon werd enkel in de avond nog tot twee of drie keer tot laat wakker met opnieuw poepluiers.
Sterkte want dit is echt heel vervelend voor je kindje en ook zwaar voor jou/jullie!
2 jaar geleden
Hier kwamen 4 kiezen door en we hebben er heel erg last van gehad een lange tijd.
Ik zou bij twijfel toch de huisarts bellen, beter teveel dan te weinig.
Zeker als het elke nacht is en ze er zoveel last van heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Coco
Agossie! Zowel voor je kindje als voor jou.
Onverteerd voedsel duidt mij op ...
Ja dat dacht ik eerst ook..maar vind het zelf zo lang duren nu. Het gekke is dat de ontlasting soms geurloos is, dat ik echt moet kijken of ze gepoept heeft.
Ze steekt veel in haar mond en kauwt veel op speelgoed maar veel kwijlen doet ze niet.
En preventief een zetpil heb ik al gedaan…maar haalt niks uit.
Ze eet niets anders dan een half jaar geleden, ui eet ze alleen als ik wortelstampot maak en dat komt niet super vaak voor.
Zodra ze gepoept heeft is ze weer opgelucht en kan ze weer (even) fijn slapen. Lijkt wel alsof de krampjes periode van de newborn fase weer terug zijn 🫣😅
Ik wacht nog eventjes af, anders ga ik in de loop van de week even langs de huisarts.
2 jaar geleden
Reactie op esmeeraaf
Had mijn dochter ook paar weken terug. En dan haar billetjes ook super rood ...
Misschien is het wel een tanden invasie…laten we het hopen dat ze er snel vanaf is.
2 jaar geleden
Reactie op pure essence
Misschien is het wel een tanden invasie…laten we het hopen dat ze er snel v ...
Jaa hahah jaa ik hoop het ook. Ze heeft ineens bijna alle tanden benden komen er nu 2 door en dan zijn alle tanden er bijna door heen. Dan nog maar 2 en kiezen heeft ze er ook al veel behalve achter nog niet haha
2 jaar geleden
Hier kiezen drama, al vanaf z’n vaccinatie (BMR) van volgens mij.. 23 september.
We zijn dus al bijna een maand bezig en hij is alle tijd verkouden, hangerig, zeurderig, rode billen, moe, koortsig, zure luiers met op en af diarree.
Snot tot z’n kin… prut oogjes. Slapeloze nachten 😭 geen eetlust.. keelpijn en schor.
Als het kiezen zijn kan het dus een tijdje duren 🫣