5 Reacties

één jaar geleden

Nog geen ervaring mee, wij gaan (hopelijk) ook in december verhuizen. Opleverdatum is nog niet 100% definitief. Maar ik ben hem er nu al uitleg over aan het geven, boekjes over verhuizen bij de bieb, samen kijken naar het nieuwe huis, laten zien dit wordt jouw kamer (kan misschien ook met foto’s als het verder weg is). Straks zet ik eerst de meubels en het ledikant van hier in de nieuwe kamer neer zodat dat herkenbaar en vertrouwd is, maar nu hebben we al gezegd je krijgt dan een groot bed (dat gaan we ‘samen’ uitzoeken, nadat ik natuurlijk een voorselectie heb gemaakt). En dan als ie in z’n nieuwe bed slapen gewend is het ledikant weg halen, meubels langzaam vervangen door de nieuwe kast(en) etc. Dit allemaal op basis van tips die ik de afgelopen maanden heb verzameld. Mocht je nog goede tips terug hebben hou ik me aanbevolen! 😁

één jaar geleden

Wij zijn 4 jaar geleden verhuist toen onze dochter bijna 2 was. We hebben haar waar mogelijk van tevoren elke keer meegenomen tijdens de periode dat we gingen kijken bij de bouw (nieuwbouw) en dat we aan het klussen waren. Voor ons gevoel kon ze zo wennen aan de nieuwe omgeving. En ze heeft toen ook al enkele keren overdag in een campingbedje in het nieuwe huis geslapen, voordat het verder ingericht was. Op het moment dat we over gingen hebben we haar een doos met eigen knuffel en speelgoed laten inpakken en bewust dag gezegd tegen het oude huis. En zodra ze in het nieuwe huis was, heeft ze haar doos zelf uitgepakt. Verder hebben we ervoor gezorgd dat haar kamertje en start van een speelhoekje als eerste klaar waren zodat ze lekker haar eigen ding kon doen met haar eigen spulletjes. En we hebben de eerste dagen elke ochtend en avond een rondje door het nieuwe huis gemaakt om alles goedemorgen en weltrusten te zeggen. De overgang ging bij ons toen heel soepel. Ik weet niet of deze activiteiten er toen aan hebben bij gedragen, maar misschien heb je er wat aan. Succes en veel plezier!

één jaar geleden

3 weken geleden verhuisd. Onze dochters zijn 5 en 2,5. Voor onze jongste hebben we haar eigen bedje meegenomen met ongewassen beddengoed/knuffels zodat het naar haar eigen kamer "rook". Ze heeft 2 nachten niet zo lekker geslapen. De eerste nacht een paar kaar huilend wakker geworden, in het oude huis sliep ze nog naast ons bed. 2e nacht is ze nog 1 of 2x wakker geworden en nu slaapt ze heerlijk in haar eigen kamer. De oudste had veel meer problemen met de overgang dan de jongste. Die moest naar een nieuwe school, vriendjes achter laten en nieuwe kinderen leren kennen. Ondertussen allemaal gewend en wonen hier heerlijk. Veel succes met verhuizen! En veel plezier in jullie nieuwe huis/omgeving.

één jaar geleden

Wij zijn 6 weken terug verhuisd, na 6 maanden klussen (dus veel weg van huis in de weekenden en de kleine bij oma). Tijdens het klussen hebben we haar een paar keer meegenomen naar het nieuwe huis zodat ze het al een paar keer kon zien. Hebben haar zelf een verhuisdoos in laten pakken met speelgoed die ze na de verhuizing ook weer zelf uit mocht pakken. Met verhuisweekend zelf was ze ook bij oma en hebben we haar savonds opgehaald. Bij de bieb had ik een leuk prentenboek gehaald, Vandaag gaan we verhuizen van Annemarie Bon, die hebben we heel vaak gelezen met haar, ze is ook gek op boekjes, zodat ze een beetje wist wat er ging gebeuren. Het ging voor ons boven verwachting, ze heeft de eerste nacht wat onrustig geslapen maar eigenlijk vanaf dag 2 vrijwel helemaal gewend! Hebben wel veel van onze eigen meubels en haar meubels meeverhuisd, dus denk dat dat ook wel vertrouwd voelt voor haar. We zijn wel in de buurt blijven wonen dus ze is op hetzelfde kdv gebleven.

één jaar geleden

Eigenlijk zijn alle goede adviezen al gegeven. Wij zijn verhuis toen onze dochter bijna 2 was. We zijn ook regelmatig in het nieuwe huis gaan kijken. En inderdaad ervoor gezorgd dat haar kamer al helemaal klaar stond. En dat haar speelgoed en al haar spulletjes ook ingericht waren. Nu zijn wij niet ver van ons oude huis vandaan gaan wonen. Dus verder veranderde er niet veel, ze gaat nog steeds naar dezelfde opvang. En ze is ook wel een makkelijk kind. Ze heeft vanaf dag 1 goed geslapen in het nieuwe huis, niet anders dan anders. Moet wel goed komen met jullie kleine. Veel succes en veel plezier in jullie nieuwe woning!