6 Reacties
4 jaar geleden
Ik wil je absoluut niet bang maken maar baby's zijn het eerste levensjaar redelijk vaak verkouden of soms wat grieperig. Ze moeten natuurlijk weerstand opbouwen. Bij mijn oudste van nu 3 leek het soms wel of ze constant verkouden was. Gewone verkoudheid met soms een beetje koorts kan geen kwaad het is alleen zo zielig met die snotneusjes. En mocht je kindje verkouden zijn en je maakt je echt zorgen, bel je gewoon de huisarts voor de zekerheid, dat heb ik ook wel eens gedaan en bleek het uiteindelijk gewoon een verkoudheid te zijn.
4 jaar geleden
Niet te steriel gaan doen hoor, je kleintje krijgt antistoffen mee vanuit je borstvoeding. Even geen kusjes geven, handen wassen voor contact en afstand houden bij hoesten of niesen.
Ik werd 3 weken na de bevalling snotverkouden, uiteindelijk kleintje ook een beetje, bezorgde moeder als ik was zat ik gelijk op de hap dat weekend 😅 uiteindelijk was het een oppervlakkige neusverkoudheid en was hij er met een paar dagen vanaf.
Mocht kleintje klachten krijgen wat je niet vertrouwd kun je altijd naar je huisarts.. maar nogmaals niet te veel zorgen!
4 jaar geleden
RS virus ben ik ook bang voor!
Je baby krijgt eigenlijk bijna altijd wat jij ook hebt, omdat we zo dicht op ze zitten (logisch)
Maar wat positiefs: met borstvoeding krijgen ze jouw antistoffen binnen, wat ervoor zorgt dat ze vaak minder ziek zijn dan dat jij bent!
Lekker bv blijven geven!
Ik was ook snotverkouden + hoesten & koorts sinds zaterdag middag (test = geen Corona) en m’n zoontje had een klein hoestje en beetje snotterig. Geen verhoging oid
Hij is inmiddels weer de oude sinds gisteren ik ineens nog flinke buiksteken/kramp 😩
4 jaar geleden
Gewoon lekker door voeden! Ik begrijp je angst volledig. Ik ben ook echt bang voor het rs virus.. mijn peuter is sinds de speelzaal weer open is vorige week ook meteen weer verkouden geworden… maar als je in hetzelfde huis woont hou je het toch niet tegen. Mijn baby is uiteindelijk een piep klein beetje snotterig geweest dus ik heb mij druk gemaakt om niks!