3 Reacties
één jaar geleden
Hier is het ook zo, Nico is altijd al heel verlegen en op de crèche gaat het wel maar merken we dat hij inderdaad veel minder betrokken is met de andere kindjes.
Ik denk dat een veilige basis belangrijk is en als je kindje op feestjes zich beter voelt in jullie armen dat dit ook echt niet erg is om haar die geborgenheid gewoon te bieden...
Elk kindje is anders en tuurlijk is het wel jammer dat ze niet met volle plezier met de andere gaat spelen maar ik denk wel dat ze daar langzaam doorgroeien? Hoop ik zelf toch ook ❤️
Veel succes!
één jaar geleden
Dit kunnen echt fases zijn.
Ons zoontje stapte eerst op iedereen af, niks was te gek. Nu is het soms ook op verjaardagen even 15 a 30 minuten vastklampen aan ons en vervolgens is die weer zichzelf. Op straat is die de ene keer ook heel open zegt hij Hoi tegen iedereen, terwijl als iemand in de winkel bijvoorbeeld iets tegen hem zegt, dan deinst die helemaal terug.
Ik denk dat het echt wel goed komt en ze nog wel wat uit haar schulp komt. Kan natuurlijk dat ze wat introverter blijft, maar dat het zich dan anders gaat uiten.
Vooral die geborgenheid blijven geven.
één jaar geleden
Ik herken het in mijn zoontje, maar gaat wel beter.
Op de opvang zie ik op foto's hem toch altijd wat verder weg van de andere kinderen. Laatst buiten spelen, andere kindjes van de glijbaan, krijten en fietsen en hij stond in z'n eentje bij de konijntjes.😅
Nou vindt hij dieren helemaal geweldig, maar toch.
Hij wil ook niet dat andere kindjes in de buurt komen anders gaat ie huilen en in het ergste geval wordt ie boos rn gaat ie slaan.
Het wordt allemaal wel beter en ik moedig hem aan, maarrr als hij het niet wil dan is dat ok. Hij geeft zijn grenzen aan en daar ga ik niet overheen. Laatst heeft hij voor het eerst met een meisje gespeeld bij het krijspaleis en ik was lichtelijk in shock. Hij vond het spannend, maar wel interessant.
Als je op een verjaardag bent is het dan mogelijk om samen met haar te spelen bij de andere kindjes? Maak er een positieve gebeurtenis van en misschien is een krijspaleis een optie om met andere kindjes te spelen ?