Hoi iedereen,
Ik ben even benieuwd of jullie dit herkennen.
Mijn dochter is nu 18 maanden en is best verlegen. Veel met haar handjes in de mond en vastklammen aan mij of papa en ze wilt niks weten van andere mensen of het duurt heel lang voordat ze een beetje loskomt. Op een verjaardag zit ze dan ook de hele tijd op schoot en wilt ze niet spelen met andere kindjes.
Op de kinderopvang gaat het ook zo waar ze al een jaar komt 2 x per week. In de ochtend moet ze vaak huilen en ook erg verlegen. In de middag gaat het beter en is ze vrolijk als ik haar kom ophalen. Toch zie ik wel foto's voorbij komen dat ze apart zit en niet altijd speelt met andere kindjes.
Vroeger ben ik zelf erg introvert geweest en herken ik veel in haar. Ik gun haar zo dat ze uit haar schulp durft te komen en niet dat hoeft mee te maken hoe ik mijn jeugd heb beleeft. De kinderopvang geeft aan dat het een fase is en kijken het even aan.
Herkennen jullie dit en of hebben jullie tips hoe ik haar kan helpen?
Mijn ouders hebben mij veel gepusth vroeger dan dat werkte averechts. Ik ben dan ook heel voorzichtig en laat het vast klammen aan mij of mijj vriend dan maar toe.