12 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb dat gebruikt maar vond deze beter:
https://www.bol.com/nl/nl/p/mother-s-gem-borstvoedingskruiden-met-fenegriek-kruiden-borstvoeding-in-capsules-voor-het-verhogen-van-de-melkproductie-veganistisch-45-stuks-hoog-gedoseerd-600-mg/9300000044614917/?bltgh=uq3zYmttQBt87U-iihlFyg.2_7.11.ProductImage
3 jaar geleden
Heb je wel relaxed en ontspannen gekolfed? En niet te dicht op een vorige voeding?
Ik kolf om 11.00 en 15.00 en dan heb ik precies 2 voedingen. Ik moet er echter wel rustig voor gaan zitten. Als ik haast heb, kolf ik bijna niks. Neem ik de rijd kolf ik gewoon 160. Ik zorg dat ik het lekker warm heb, een kop thee erbij en een boek of lekker door mijn foto's en filmpjes van mijn meisje scrollen.
Ik kolf wel dubbelzijdig, ook al drinkt ze vaak maar 1 borst. Kolf ik enkel, dan kolf ik veel minder!
Mijn lactatiekundige zei dat ik ook nog borsten kon masseren en warm maken voor het kolven, dat zou ook moeten helpen!
Misschien heb je er wat aan😊
En anders zou ik een combi doen, borst als je er bent en lekker kolven en dan wat je mist vervangen voor kunstvoeding oid. Je doet je best, meer kun je niet doen. 😊 En het moet leuk blijven, stress helpt niet mee!😘
3 jaar geleden
Ik kolfde vaak in de ochtend omdat ik dan de meeste melk had en hij mijn borsten dan niet helemaal leeg dronk. Op die manier heb ik een voorraadje gemaakt, toen ik ging werken ben ik op het werk gaan kolven en op die manier kon ik de voorraad in stand houden. Ik kolfde wel 1x meer dan dat ik normaal zou voeden om zo mij productie goed op gang te houden. Succes!
3 jaar geleden
Ik kolf al een tijdje elke ochtend ong 1,5 u na de ochtendvoeding en de tweede voeding. Dan kolf ik ong 60 cc per keer en dat spaar ik op. Zo bouw ik een voorraadje en hou je je productie hoog. Idd ontspannen kolven. Elke cc is mooi meegenomen. Als ik nu ipv een voeding kolf is het ook maar 100-140 cc en hij drinkt 150. Zou niet naar de assistentes luisteren maar eens goed met een lactatiekundige kijken idd
3 jaar geleden
Wanneer heb je gekolfd? Tussendoor, of echt op een moment dat je anders zou voeden? Want dat maakt een enorm verschil; je borsten zijn inmiddels namelijk ook aan het ritme gewend.
Ik kolf nooit tussendoor maar altijd ipv een voeding, en dan heb ik meestal zo tussen de 90 en 120 ml (totaal van 2 borsten). Voor mijn dochter is dit ook genoeg; op de opvang krijgt ze 3x 110 in een flesje.
Volgens de formule van la leche league is dat zelfs nog best ruim, want ze zou nu aan 100×(gewicht in kg) /aantal voedingen = 100×6/6à 7=100 ml per keer genoeg hebben.
60 ml tussen 2 voedingen in kolven lijkt me dus echt prima, stel dat je dat 2x doet dan heb je 120 en dat is dan al een hele voeding.
En dan kan je dat een keer geven ipv een voeding, en dan tegelijk kolven om te zien wat je er dan uit krijgt.
Als degene die straks voor je kindje zorgt als jij werkt therapeutisch voed en evt een speentje kan aanbieden voor extra zuigbehoefte, dan zul je zien dat je helemaal niet veel meer melk nodig zal hebben dan wat je gewoon kan kolven op de normale voedingsmomenten.
Mocht je echt consequent wat te kort komen omdat je borsten gewoon wat slechter kolven dan als je kindje live drinkt, dan kan je er ook voor kiezen om dat bijv aan te vullen met 30 ml water en een schepje kv. Daar mee kun je echt nog perfect heel lang borstvoeding blijven geven; bij mijn oudste heb ik het zo gedaan vanaf 8 mnd tot 18 mnd.
3 jaar geleden
Reactie op Elea
Wanneer heb je gekolfd? Tussendoor, of echt op een moment dat je anders zou ...
Super lief, bedankt voor je uitgebreide reactie. dit was tussendoor, dus na een voeding 60 NL ongeveer gekloft. Misschien dat ik inderdaad ochtenden moet gaan kolven. Heb mijn zoontje gister avond kunstvoeding met papje aangeboden en had maar 30 cc gedronken en werd weer in de nacht wakker voor de voeding. Ik denk idd niet dat het aan mijn productie ligt eerlijk gezegd.
3 jaar geleden
Reactie op MEMG
Heb je wel relaxed en ontspannen gekolfed? En niet te dicht op een vorige v ...
Ik kolf vaak als ik bezig ben met opruimen, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het in rust moest. Dus dat ga ik voortaan wel doen kolommen is een chill momentje voor mij. Bedankt voor je tip🥰