7 Reacties
één jaar geleden
In pasta saus? Saus met groente pureren? Werkt hier altijd heel goed
één jaar geleden
Reactie op Gjvk
Hij lust helaas geen pasta nooit gegeten ook. Hij at wel altijd prakje met ...
Groente verwerken in bijv gehaktballen? Aardappel met groente erin?
één jaar geleden
Hier deed groentetaart het goed, net als groentemuffins. Kun je leuke recepten van vinden op internet, alleen is de groente niet verstopt.
Wel verstopt: chocolademousse van avocado, bietenpannenkoekjes, drakensmoothie (boerenkool en spinazie). Wat ook kan, zelf jam maken: mango-pompoen, aardbei-biet; dat soort dingen. Maar goed, dan heeft het natuurlijk totaal geen vezels meer.
Hier verstoppen we eigenlijk intentioneel nooit groente. Maar maak dus wel recepten als bovenstaande, gewoon voor wat extra’s.
Eigenlijk is de allerbeste tip die ik heb: eet in de ochtend warm. Dan is je kindje niet moe en gaat het waarschijnlijk beter. Wij doen dat ook met onze drie kinderen (3.5, 2.5 en net 1) en het werkt geweldig. Ik kook dan van tevoren, veelal stoofpotjes of pastasauzen. Mijn man warmt het in de ochtend op en kookt de rijst/pasta erbij.
Hopelijk zit er iets voor je bij, veel succes ❤️
één jaar geleden
Reactie op Blueyfamilyof5
Hier deed groentetaart het goed, net als groentemuffins. Kun je leuke recep ...
O en ik bedacht me nog iets: wij hebben heel lang als ontbijt dus groentetaart en overnight oats gegeten (voordat we warm gingen eten). In de overnight oats is het super lekker om klein geraspte wortel te doen! En dan combineren met bijvoorbeeld rozijntjes, appel, vanille, kwark, citroensap en koekkruiden. Ja en havermout natuurlijk :)
één jaar geleden
Oeh ik kijk vaak voor leuke recepten op insta van:
Kleinebuikjesvullen
Eettipsvoorkids
Reallittlemeals
Ik gebruik een broodje met 3 vakjes en in 2 vakjes doe ik altijd iets bekends en 1 vakje soms iets nieuws. Hij heeft dan zelf de keuze wat hij wil eten (maar ik bepaal natuurlijk wat er op z'n bordje komt👻). Bijvoorbeeld peer, broccoli en in het andere vakje wat wij ook eten.
Die van ons weigert s avonds standaard. Ik ga er niet echt op in en meestal begint die vanzelf te eten (of van mijn bord).
Als ik zeg "is van mij" neemt hij ook nog wel eens snel een hap.
En ik probeer s ochtends en smiddags nog wel eens groente toe te voegen zodat hij alvast iets binnen heeft.
En anders.. het schijnt een fase te zijn, gaat voorbij😇💪